Strona 1 z 2
[D2 97 4.2PB/LPG
] Nie reaguje na żaden bieg
: 21 lip 2015, 17:36
autor: Matas
Witam,
piszę ponieważ mam problem z a8. Zacznę początku, wczoraj wracając do domu w pewnym momencie odpuściłem gaz, trochę się potoczyłem na luzie po czym chcąc jechać dalej, dodając gazu skrzynia nie dawała oznak życia (zero reakcji) przy czym nie było żadnego stuku, szarpnięcia ani nic. Po prostu obroty wzrastały a bez róznicy czy to jest P,R,N,D,4,3,2 niema reakcji, myślę że to nie jest tryb awaryjny bo biegi na komputerze się nie podświetlają, a się podświetla tylko ten który wbijam. No i przy zmianie biegu np. z N na D słychać że skrzynia przerzuca bieg ale zero reakcji po naciśnięciu gazu. Dodam tylko że po przełączeniu na P podczas pracy silnika przez 2s słychać chrobotanie jak by coś się okręcało i ocierało o coś po czym ustaje. Dziwna sprawa bo dziś mechanik stwierdził że wszystko jest na miejscu, linki itp.
czy może ktoś z Was ma jakiś pomysł co może się dziać ?
: 21 lip 2015, 17:41
autor: michalwruszak
Półośki do sprawdzenia
: 21 lip 2015, 17:57
autor: Matas
No właśnie podobno to ani przeguby ani półośki
: 21 lip 2015, 18:00
autor: michalwruszak
Jakie błedy w skrzyni ?
: 21 lip 2015, 18:15
autor: Matas
jakie dokadnie błędy to jeszcze nie wiem,
auto na pierwszy rzut oka się zachowuje jak by wszystko bylo ok, lecz tak jak napisałem w poście zero reakcji i na przrzycaniu na P słychać charakterystycznie ocieranie
: 21 lip 2015, 18:15
autor: michalwruszak
Zacznij od tego
: 21 lip 2015, 20:46
autor: Gość
jeżeli nie upierd...sie żaden przegub lub półoś to problem leży w skrzyni. Możliwe że padł konwerter albo cos więcej. Tak czy siak bedzie drogo.
: 21 lip 2015, 21:07
autor: szeryfisch
No to moze wał?
: 22 lip 2015, 10:21
autor: mdamian
Kolego sprawdź olej w skrzyni , może jest go mało i temu skrzynia nie załącza , miałem kiedyś mały wyciek po wymianie oleju w skrzyni , auto zachowywało się podobnie , sprzęgło się ślizgało i auto ledwo co jechało .(stało to się z dnia na dzień)
Z holowałem auto do mechanika , dolał oleju i autko śmiga dalej .
Nie miałem żadnych błędów na Vagu .
Sprawdź poziom oleju , jak jest za mało to dolej .
: 22 lip 2015, 11:27
autor: Gość
Jak zabity jest filter to tez tak bedzie.
: 22 lip 2015, 14:26
autor: SenatorS8
Chrobotanie po przelaczeniu na P jest przy zatrzymanym pojezdzie ?
Jesli tak to na pewno masz cos co sie odlaczylo od napedu.Moze to byc wal napedowy,poloska ale takze moglo sciac ktorys z elementow koncowych napedu w samej skrzyni.Napewno to nie konwerter ani brak oleju.
Oczywiscie w wypadku gdy terkot jest tak jak zapytalem po przelaczeniu na P gdy auto stoi.
: 22 lip 2015, 21:28
autor: Matas
Dokładnie tak jest, na postoju po przerzuceniu na P słychać te chrobotanie, na pozostałych biegach jest spokój. Dodatkowo jest jakby napęd odłączony bo na P,D,R można pchać samochód jak na N.
Dziwna sprawa, bo stało się to dość nagle.
Dodam że czasami np. na parkingu z lekkim wzniesieniem z pozycji P na D lub R dosyć opornie wychodził ten bieg jak by coś go blokowało i było słychać lekkie stuknięcie. Nie wiem jak w innych A8 jest.
: 22 lip 2015, 21:40
autor: Gość
Matas pisze:Dziwna sprawa, bo stało się to dość nagle.
Dodam że czasami np. na parkingu z lekkim wzniesieniem z pozycji P na D lub R dosyć opornie wychodził ten bieg jak by coś go blokowało i było słychać lekkie stuknięcie. Nie wiem jak w innych A8 jest.
To jest normalne. Na wzniesieniu trzeba uzywac recznego +P w 4hp jest nieco lepiej w nowszych skrzynkach trza juz na to uważac.
: 23 lip 2015, 14:46
autor: jarogmur
Apophis pisze:Matas pisze:Dziwna sprawa, bo stało się to dość nagle.
Dodam że czasami np. na parkingu z lekkim wzniesieniem z pozycji P na D lub R dosyć opornie wychodził ten bieg jak by coś go blokowało i było słychać lekkie stuknięcie. Nie wiem jak w innych A8 jest.
To jest normalne. Na wzniesieniu trzeba uzywac recznego +P w 4hp jest nieco lepiej w nowszych skrzynkach trza juz na to uważac.
też to zauważyłem. Po zatrzymaniu auto jest się w stanie toczyć z 10cm.
Teraz hamulec, P i ręczny i jest spokój.
: 23 lip 2015, 15:40
autor: Gość
Nie pamiętam dokładnie ale 4hp ma miec blokowany torsen na P czyli obie osie naraz zaś 5hp juz tylko przód. Stąd działanie sił na zapadke jest wieksze w 5hp co może skutkowac przyblokowaniem mozliwośc zdjęcia z P jezeli auto stoi na wzniesieniu bez recznego oraz uszkodzenie tego mechanizmu. Ja parkuje na dośc sporym skosie więc reczny i P ale raz dla testów próbowałem samo P i u mnie nie zablokuje sie lewarek nawet jak to bedzie dobrze napręzone.