Możecie mi podpowiedzieć, czy jest się w stanie zrobić to samemu z wąskim kanałem ??
Warsztaty oferują olej Motul Dex 6 czerwony, a sama wymiana trwa ok 90 minut.
NIe wiem czy to nie jest jakaś popelina ??
: 23 lip 2015, 16:08
autor: michalwruszak
Faktycznie popelina - olej do skrzyni przedewszystkim musi spełniać standardy skrzyni biegów .
Polecany olej do ASB do Mobil LT 71141 , ewentualnie orginalny ZF Lifequard 5 .
Oczywiście - jeśli masz podstawowe narzedzia to jak najbardziej tak .
: 23 lip 2015, 16:41
autor: Peter-s8
Albo Ravenol 5hp/24
: 23 lip 2015, 20:55
autor: stillbadboy
moge sie mylic ( poprawcie mnie jak cos ) ale w naszych skrzyniach to chyba sie czerwonego nie leje.
Wymiana jes prosta ( statyczna ) czyli to co samo zleci pod wplywem grawitacji
z kanalem spokojnie dasz rade.
potrzebujesz
klucze imbusy ,
nowy filtr uszczelke miski,
i z 8 litrow atf, dokladnie tego ktory wymienil wyzej Michał. ( nawiasem mowiac dzieki Michal za pomoc telefoniczna gdy zmienialem olej )
termometr
mise na stary olej
jakas wielka pompke strzykawe ktora wpompujesz olej przez smoka.
no i ewentualnie mase uszczelniajaca bo te uszczeleczki to takie bibulki ze szok, a czesto jest tak ze jesli ktos za mocno dociagal sruby miski to miska moze miec delikatne wzgórki przez ktore pozniej bedzie Ci sie saczyl olej..
generalnie zabieg nieskomplikowany tyle ze sie troche uciapiesz . wstawiasz auto na kanal czekasz az ostygnie zebys sie gdzie nie popazyl.. odkrecasz korek spustowy zlewasz ile sie da
nastepnie powoli odkrecasz wszystkie imbusy trzymajace mise, ostroznie bo w misie bedziesz jeszcze mial nie wiem z litre moze poltorej oleju ktory nie splynal.
nastepnie demontaz filtra ( dwie srubki jak pamietam ) mycie czyszczenei misy i powierzchni styku z uszczelka, analogicznie skrecanie spowrotem, teraz odkrecasz druga srube od smoka i wpompowujesz strzykawa czy jakas pompka tyle oleju ile sie da az nie zacznie wyciekac . Odpalasz auto czekasz az sie atf w skrzyni dogrzeje bodaj do 30lub 35stopni sprawdzisz to vagcomem , ja nie mialem wiec robilismy to termometrem takim nie wiem jak to sie nazywa na podczerwien czy jakos tak, skrzynia zdazy zaciagnac olej wiec przy tej temp uzupelniasz i wpompowujesz dalej az sie zacznie przelewac, w momencie jak zacznie wyciekac zakrecasz srube i koniec
oczywiscie to sposob halupniczy, i nie mozna tego nazwac profi robota , ja tak to bynajmniej zrobilem, pamietaj ze jest to wymiana "polowiczna" bo nie zmienisz calego oleju z prostego wzgledu duza czesc oleju zostaje w konwerterze i skrzyni , wiec warto zabieg powtorzyc za 3-4tygodnie tak polecal Michal i Apo i tak zrobilem, pomijajac fakt ze mialem zalane jakies czerwonego gowno...
jezeli chcesz pelnej wymiany to tylko serwis i wymiana dynamiczna gdzie maszyna przetacze krew przez nereczki
kilka zdjec dla zobrazowania jak to wyglada
: 28 sie 2015, 21:24
autor: Lechu
Możecie mi podpowiedzieć jakim momentem dokręcić korek spustowy ?? to jest M10x1 (5hp24) a nie M16 jak w przypadku 5HP19
: 28 sie 2015, 23:46
autor: dice111
Wg ZFa M16x1.5 ma 30 Nm ± 3.0 Nm, wiec 24A zapewne 35 Nm ± 3.5 Nm
: 29 sie 2015, 18:24
autor: Lechu
dice111 pisze:Wg ZFa M16x1.5 ma 30 Nm ± 3.0 Nm, wiec 24A zapewne 35 Nm ± 3.5 Nm
Niestety korek nie wytrzymał takiego momentu, i teraz jest problem ....
Taka jedna ważna rzecz. Oleju zleciało ponad 5L, ale zalaliśmy nieco ponad 4 . I teraz się zastanawiamy bo przelewało się a weszło litr mniej niepokoi to nas.
Generalnie olej wyglądał tak
W misce zauważyłem piasek ??
Ale po wyczyszczeniu już wyglądała tak ( bez przyczepionych magnesów)
Przyrząd
: 29 sie 2015, 21:49
autor: danishow
Lechu pisze:Niestety korek nie wytrzymał takiego momentu, i teraz jest problem ....
To jakim momentem go dokręcałeś?!
Lechu pisze:Oleju zleciało ponad 5L, ale zalaliśmy nieco ponad 4
A dolewałeś na odpalonym silniku?
: 29 sie 2015, 21:54
autor: Lechu
Docelowo 30 jak kolega dice pisal. ale korek scial sie wcześniej.
Po zalaniu odpalony na 10 min. Dolewka.
Pozniej 20 sek na kazdym biegu dolewka .
Odpalenie dolewka i koniec przelewalo sie juz.
: 29 sie 2015, 22:10
autor: danishow
Lechu pisze:Docelowo 30 jak kolega dice pisal
A gdzie dice111 napisał, że masz M10 z siłą 30Nm dokręcać?!
Lechu pisze:Odpalenie dolewka i koniec przelewalo sie juz.
Przytrzymaj 2000 obr/min przez dłuższą chwilę, chłodniczki oleju też trza zalać
: 29 sie 2015, 22:38
autor: krzychu22.p1i
Korek spustowy 12Nm a kontrolna 80Nm.....
: 30 sie 2015, 11:48
autor: Lechu
danishow pisze:A gdzie dice111 napisał, że masz M10 z siłą 30Nm dokręcać?!
Parę postów wyżej.
danishow pisze:Przytrzymaj 2000 obr/min przez dłuższą chwilę, chłodniczki oleju też trza zalać
O patrz tego w żadnej instrukcji nie wyczytaliśmy .
Korek spustowy 12Nm a kontrolna 80Nm...
Dzięki
Przy drugiej wymianie za jakieś 500 - 1000 KM również wymieniać filtr ?? Jesteśmy na 90% pewni, że nikt wcześniej go nie wymieniał.
: 30 sie 2015, 11:56
autor: danishow
Lechu pisze:Parę postów wyżej.
Ja takiej informacji tam nie widzę, przeczytaj jeszcze raz ...UWAŻNIE !
: 30 sie 2015, 12:31
autor: Gość
Lechu pisze:Przy drugiej wymianie za jakieś 500 - 1000 KM również wymieniać filtr ??
Moja procedura wyglada tak. Mija 40-50tyś wymieniam statycznie filter z olejem. Po max 1000km wymieniam jeszcze raz sam olej i smigam kolejne 50tyś.
: 03 wrz 2015, 11:51
autor: Lechu
danishow pisze:Przytrzymaj 2000 obr/min przez dłuższą chwilę, chłodniczki oleju też trza zalać
Mała traska zrobiona w niedziele, teraz próba dolania i weszła może 100 ml nie więcej