Strona 1 z 7
[D2 FL ALL
] Lock Up nie działa
: 16 sie 2015, 13:51
autor: danishow
Wczoraj wracając z urlopu po przejechaniu około 150 km stwierdziłem, że funkcja Lock up nie działa. Działało na każdym biegu a teraz w ogóle, zmiana, redukcja, przyśpieszenie w normie. Jest za to odpowiedzialny jakiś elektryczny zawór czy jest mechanicznie załączane, co może być przyczyną?
Sądziłem, że to konwerter się skończył ale auto rusza bardzo dobrze tj. bez zmian, tak jak wcześniej. Jedynie te spadanie i podwyższanie obrotów przy puszczaniu i dodawaniu gazu jest irytujące. Macie jakieś pomysły? W najbliższym czasie i tak będę robić wymianę oleju, co sprawdzić, gdzie szukać?
Z góry wielkie dzięki za przybliżenie problemu.
: 16 sie 2015, 14:34
autor: szeryfisch
Zawór jest elektryczny, medium to olej, a sam lockup załącza sie mechanicznie. Wskazana diagnostyka komputerem aby potwierdzic uszkodzenie. Jesli sie potwierdzi to jak najszybciej do wymiany.
: 16 sie 2015, 15:28
autor: Gość
Tak jak Paweł pisze. Lockupa moża sobie wyprogramowac i też zdiagnozować jak padł to konwerter do roboty.
: 16 sie 2015, 15:59
autor: danishow
Dzięki Paweł za info, trochę poszperałem w necie ale jakoś na uszkodzony konwerter nie wskazuje ...raczej właśnie na zawór, zwłaszcza że nastąpiło to nagle a nie stopniowo. Okaże się jutro jak podepnę pod kompa.
Mam nadzieje, że przejechane 1300km od momentu awarii nie narobi więcej szkód bo skrzynia pracowała idealnie, poza LockUp-em oczywiście
: 16 sie 2015, 16:22
autor: Gość
Wyprogramuj go całkiem jak narazie chcesz pojeździć. Wtedy ta opcja bedzie poprostu nieaktywna.
: 16 sie 2015, 16:28
autor: danishow
Tak też pewnie wstępnie zrobię, ale zależy mi na tym by jak najszybciej usunąć tę zagwozdkę.
: 16 sie 2015, 18:06
autor: Gość
Przy okazji napiszę że jak ktoś ma problem z Lock Upem w aucie typu poszarpywania i efekt slizgania sie sprzegła a nie ma PLNów,Euroków,bądż rubli na naprawe konwertera to może własnie wyprogramowac sobie LockUpa i jeździc dalej bez. Auto bedzie troszkę więcej paliło i olej bedzie w skrzyni cieplejszy ale spokojnie da sie z tym żyć.
: 16 sie 2015, 19:08
autor: danishow
Może i da się z tym żyć ale mnie by to na dłuższą metę psychicznie wykończyło.
Przy okazji zapytam, czy wiecie czym różnią się oznaczenia konwerterów (np. F31, K36, B45, G35, Z61, D56 itp.) ?
Musi być koniecznie takie samo oznaczenie czy można ewentualnie coś innego zamontować?
: 16 sie 2015, 19:28
autor: Gość
A w każdym lepszym serwisie ASB ci powiedza ale mi sie wydaje że jak masz 3,7 FL to od takiej samej powinno pasować nawet jak ma inne cyfry.
Róznica jest natomiast np miedzy 4,2 FL 5hp a 4,2 VFL 5hp. (inne silniki choc w zasadzie identyczna skrzynia)
: 16 sie 2015, 19:34
autor: danishow
Przeglądając internet, dochodzę do wniosku, że wszystkie konwertery w skrzyniach 5HP są identyczne pod względem ilości zębów czy uchwytów przy zamachu. Pytanie, co tam w środku jest innego?
: 16 sie 2015, 21:10
autor: -V-I-R-U-S-
koledzy czy ktoś napisze jak wyprogramować/wyprogramować lock up?
: 17 sie 2015, 06:02
autor: ernesto
danishow pisze: Pytanie, co tam w środku jest innego?
O ile się nie mylę to chodzi o moment obrotowy. Każdy silnik generuje jakiś moment i chodzi o wytrzymałość tego elementu na jego przeniesienie. Tak mi się wydaje.
W 3.7 będzie mniejszy niż w 4.2 i stąd różnica, ale cywilne 4.2 a eSowe też będzie miało znaczenie.
W TDI jest podobnie.
Wiadomo jak założysz za słabe sprzęgło do zbyt mocnego auta to nie wytrzyma i je szlak trafi po jakimś czasie.
: 17 sie 2015, 14:17
autor: Bugalon
A może ktoś z Was powiedzieć który to zawór na płycie sterującej w takiej skrzyni 5hp24 na przyklad? To ten zielony od sterowania cisnieniemy czy jeden z tych 4 czarnych czy jeden z tych pozostalych 3 ? Wie ktoś który to ?
Według mnie jesli to się stało gwałtownie (a nie pogarszało z czasem) to jak nic cos na plycie sterującej się przycielo.
: 17 sie 2015, 18:01
autor: Gość
No więc takie info mam że ów zawór to gdzies w środku skrzyni siedzi a wyprogramowanie to jednak nie proste aczkolwiek mozliwe. jak ktos chętny uderzajcie do k44761 on to robił sobie..
: 17 sie 2015, 18:52
autor: danishow
No więc znalazłem jeden błąd w skrzyni (foto poniżej), jeżeli chodzi o softwarowe wyłączenie Lock Up to nie jest to takie proste o czym wspomniał już Apophis.
Miał ktoś z Was taki błąd? Ewidentnie "sprzęgło" Lock Up i na pewno mechaniczny problem.