Strona 1 z 1

[D2 02 4.2PB ] Prawdopodobnie padnięty sterownik

: 31 paź 2015, 08:42
autor: Lukasz23l
Witam wszystkich czytających . Otóż mam taki problem w swojej A8 ( 4.2PB AUW)(ASB Tiptronic + S) .
Skrzynia jest w trybie awaryjnym ( Na fisie podświetlone na czerwono biegi nie pulsują )
Podświetlony stale + i - od tipTronica .
Skrzynia nie ma najmniejszego szarpnięcia przy wrzucaniu R D czy też delikatnym przerzucaniu między D a R .
Skrzynia Prawidłowo pracuje także na S
BRAK TipTronica
KOD Z VAGA P1744 (F189). Czyli zwarcie do masy
Sprawdzone wszystkie piny od lewarka do sterownika
Po wstępnej diagnozie sterownik wykrywa że w pozycji TipT cały czas wciśnięty
jest Minus
Kolejną sprawą jest że gdy lewarek jest w pozycji d na wył zapłonie po włączeniu zapłonu skrzynia nie wychwytuje błędu pokazuje że auto stoi na 4 biegu na fisie .
Z podpiętym vagiem w czasie jazdy i skasowaniem błędu ze skrzyni ale tylko w pozycji tip . wszystko działa prawidłowo do momentu powrotu lewarka do
pozycji D . Podejrzewam padnięty sterownik dlatego zapytam się też :
w oryginale mam sterownik od ASB 4D0927156EA
Czy podejdzie mi ten sterownik 4D0927156DE
Też był montowany z motorem AUW
chyba napisałem wszystko to co istotne jakby coś to dopisze .
a i bym zapomniał . wybieraki mam już 3 wszystkie sprawne (na mikrostykach)

: 02 lis 2015, 14:07
autor: Maroonio
Powinien działać, ja mam AUW ze skrzynią FBE i sterownikiem z końcówką DE. Tak na marginesie prawdopodobnie działać będzie każdy od silnika 4,2 po lifcie . Zakładałem do swojej sterownik od skrzyni z S8 też wszystko działało bez problemu, więc to bajka, że sterownik musi być dokładnie od tego silnika....

: 02 lis 2015, 15:14
autor: k44761
Miałem IDENTYCZNY problem jak kolega - autor tematu w mojej byłej D2 FL.
Padnięty był sterownik. Inny sterownik raczej nie podejdzie. w swojej byłej d2 4.2 zmieniałem kilka różnicych się literkamii tylko prawidłowy działał. W innych był błąd w sterowniku silnika że nieprawidłowa komunikacja CAN ze sterownikiem skrzyni.

: 02 lis 2015, 18:58
autor: Lukasz23l
Teraz pozostaje mi tylko czekac na sterownik DE a bede mial go w srode max w czwartek. Napisze czy dalo to jakieś efekty

: 04 lis 2015, 08:04
autor: Bugalon
Maro, Ty masz inną elektronikę, kolega ma ostatni wypust z trybem S, którego w pozostałych starszych 5HP24a nie ma. Według mnie będzie tak jak Marcin napisał. Akurat do tego wybieraka i tego sterownika nie podpasują zamiennie inne stery ze skrzyn 5hp.

: 04 lis 2015, 11:00
autor: Maroonio
Bugi mylisz się, ja też już mam nowszą elektronikę, nowsze elektrozawory itp. Sterownik musi być co najwyżej od silnika 4,2 bo może wyjść błąd (programing error). Resztę opowieści można w bajki wsadzić tym co je snują a w d...e byli i g...no widzieli ;)
Zakładałem ster od 360 konnej s8, co więcej jeżdżę też na sterowaniu od takiej :)
Generalnie istotne jest żeby był to sterownik do aut po lifcie i warto też zwrócić uwagę na wersję oprogramowania czyli numer SXXXXX na sterowniku.

: 04 lis 2015, 20:40
autor: Lukasz23l
Otóż kolega Maroonio ma rację . Po szybkiej rozmowie z kolegą który mi to ogarnia , sterownik trybi , pomimo że był problem z adaptacją , ale jakoś się udało i wszystko wróciło do normy . Myślę że temat okaże się pomocny bo nic konkretnie nie można się nigdzie doczytać . Dziękuję tym co mi chcieli pomóc .

: 05 lis 2015, 09:01
autor: Bugalon
To miodzio - przydatne info :)