Strona 1 z 1

[S8 D2 98 ] Wycie skrzyni

: 23 gru 2015, 21:31
autor: ahmar
Witam mam problem z wyciem skrzyni centralnie z początku miski olejowej (pompa oleju?) jak by coś tarło , po podłączeniu kompanii w skrzyni błąd - brak komunikacji skrzyni z ECU silnika . opiłki w oleju są dzisiaj zagrzalem auto do 90stopni. Temp oleju była 30 odkrecilem korek by sprawdzić olej i zaczął strasznie mocno lecieć . gdy auto się zagrzało na wolnych pochodziło chwilę i zaczynało gasnac . jak by niedalo rady chodzić na wolnych obrotach czy skrzynia w jakiś sposób gasi silnik ?😕

Re: Wycie skrzyni

: 23 gru 2015, 23:16
autor: ernesto
ahmar pisze:Witam mam problem z wyciem skrzyni centralnie ... opiłki w oleju są
Serwis i to jak najszybciej, radził bym nie jeździć autem bo doprowadzisz skrzynie do ruiny, może coś się jeszcze uda uratować.
Opiłki w oleju nie wróżą nic dobrego, mógł się rozsypać konwerter lub pompa, podejrzewam, że skończy się to kapitalnym remontem.
Czy skrzynia może zgasić silnik ?
Sadzę, że tak. Sprzęgło hydrokinetyczne jest połączone z kołem zamachowym, jeśli skrzynia nie ma dobrego smarowania lub występuje jakiś problem ( tarcie ) pojawiają się opory.
Opór może spowodować, że auto zgaśnie.

: 24 gru 2015, 00:17
autor: ahmar
Takem czuł

Dodano:
Pytam bo świerzy nabytek stała 3 lata tak w Szwajcarii ma malutki przebieg wyglada jak nowa a skrzynka w takim stanie

: 24 gru 2015, 11:20
autor: krzychu22.p1i
ahmar pisze:mam problem z wyciem skrzyni centralnie z początku miski olejowej (pompa oleju?) jak by coś tarło , po podłączeniu kompanii w skrzyni błąd - brak komunikacji skrzyni z ECU silnika . opiłki w oleju są dzisiaj zagrzalem auto do 90stopni.
Trzeba rozwiązać problem braku komunikacji obu sterowników ze sobą. Sprawdź oznaczenie silnika, skrzyni i czy sterowniki są właściwe do osprzętu.

Jak jedzie na 4 i 5 biegu?

Katalog podaje 2 możliwości:
- zużyty konwerter/ oderwana lub zużyta okładzina wewnątrz
- pompa płynu ATF piszczy na biegu jałowym na skutek wypłukanych wkładek okładzin ( tutaj rozchodzi się raczej o nic innego jak roachełtany konwerter wyrzucał śmieci przez co częściowo je pompa wyłapywała i się przycierała)

: 24 gru 2015, 11:32
autor: ahmar
nie jezdziłem nim bo strasznie skrzynia wyje tyle co wjechałem na podnośnik i wczesniej 600m z lawety kolega wprowadził ale jest tryb awaryjny brak możliwości użycia tiptronika

może polecicie kogoś kto zregeneruje porządnie konwenter

: 24 gru 2015, 11:34
autor: Gość
Tak,ZF więcej info u MichałWruszak

: 25 gru 2015, 09:47
autor: ahmar
Pytanie jeszcze czy konwerter może się zużyć w takim stopniu że na ssaniu auto chodzi równo gdy z niego zejdzie trzęsienia się silnik

Dodano:
I pytanie czy jeśli mam skrzynię o oznaczeniu dym mogę ją zamienić na inną np. Fbd ?

: 25 gru 2015, 13:55
autor: krzychu22.p1i
Masz zły kod silnika, AHK był w S6.. Właściwy to AKH..

Odnośnie skrzyni, FDB to jest z A3 rocznik 2000-2001... Do DYM pasują przełożeniami bardziej ECX, ECY i z lifta FBG.

Rób obecną skrzynię. Czy wszystkie poduszki są sprawne?

: 26 gru 2015, 03:41
autor: ahmar
Tak wszystkie są sprawne audi ma 115tys km przejechane sory za błąd z kodem silnika

: 30 gru 2015, 22:14
autor: ahmar
Wyjolem skrzynie po zdjęciu konwertera wystają dwa frezy ten od pompy oleju jako tako się obraca ale ten drugi nie koniecznie czy ktoś może podpowiedzieć co poszło ?

: 30 gru 2015, 23:03
autor: ahmar
gdzie ew. jest sterownik skrzyni??

: 30 gru 2015, 23:09
autor: Gość
ahmar pisze:gdzie ew. jest sterownik skrzyni??
W podszybiu koło silnikowego

: 01 sty 2016, 14:49
autor: szeryfisch
ahmar pisze:Wyjolem skrzynie po zdjęciu konwertera wystają dwa frezy ten od pompy oleju jako tako się obraca ale ten drugi nie koniecznie czy ktoś może podpowiedzieć co poszło ?
Zaden z tych frezów nie jest od pompy oleju. Akurat pompe napedzają zęby na szyjce konwertera. Ciezko tym obrócic.