Strona 1 z 1
[D2 98 4.2PB/LPG ] Wymiana oleju w skzyni 5hp24a
: 08 sty 2016, 08:59
autor: SirSkradicz
Witam serdecznie,
zabieram się do wymiany oleju w moim samochodzie, wszystko już zakupione. Sprzęt skompletowany lecz pojawił się pewien problem. Chodzi o identyfikacje korku spustowego oraz korku do napełniania. Jest na forum Świetny materiał
http://www.a8team.pl/all-...ju-atf-vt76.htm lecz niestety zdjęcia i schematy wygasły. Dlatego ogromna prośba o pomoc w temacie. Gdzie te korki (nie chodzi o słowa no tam jest
) i jak to powinno wyglądać.
Serdecznie pozdrawiam i proszę o pomoc
: 08 sty 2016, 09:39
autor: dice111
: 08 sty 2016, 12:07
autor: SirSkradicz
Dzięki za odpowiedź. Ktoś wymieniał ostatnio, jakieś porady sugestie ?
: 08 sty 2016, 12:29
autor: CINEK
najrozsądniej jest zrobic dwie wymiany statyczne.
1. zlewasz stary olej i zalewasz nowy, bez odekręcanie miski i filtra. Jedziesz sie przejechac kilka - kilkanascie kilometrów. Wracasz i znów zlewasz olej. Jest to po to aby reszta starego oleju która została w konwerterze się wymieszała z nowym aby w całym układzie był swerzy olej.
2. robisz wszystko jak opisane w instrukcji z wymianą juz filtra uszczelek itp no i znów oczywiscie nowy olej ...
po tym powinno hulać jak "cza"
: 08 sty 2016, 13:08
autor: SirSkradicz
To całkiem dobry sposób, wezmę to pod uwagę.
A jeszcze jedno pytanie, czy tak bardzo jest potrzebny VAG, siadł mi komp i nie mam na czym sprawdzić.
: 08 sty 2016, 13:17
autor: CINEK
no raczej tak. bez vaga nie sprawdzis temp. oleju potrzebnej do sprawdzenia prawidlowego poziomu oleju
ale jak juz tak bardzo musisz bez vaga to wlewasz olej az nie zacznie leciec. potem zakrec. odpal silnik, przerzuc biegi i zostaw odpalony na 15min. potem odkrec raz jeszcze i jak bedzie leciec to zlej nadmiar i juz.
najwyzej jak naprawisz kompa to sprawdzisz raz jeszcze i ewentualnie dolejesz...
: 08 sty 2016, 17:09
autor: gtfan
martin_rs4 pisze:no raczej tak. bez vaga nie sprawdzis temp. oleju potrzebnej do sprawdzenia prawidlowego poziomu oleju
Aż tak krytycznie to nie jest wymagany. W 4hp nie ma czujnika temp. w skrzyni, a olej wymieniałem przyklejając sondę termometru do miski olejowej skrzyni - nie jest to jakiś super dokładny pomiar, ale do wymiany oleju wystarcza.
: 08 sty 2016, 17:32
autor: CINEK
No dlatego tez zasugerowalem inny sposób
: 08 sty 2016, 21:43
autor: ahmar
ja dzisiaj zalewałem mi do pustej skrzyni weszło coś koło 13ltr
proste jak budowa cepa wszystko masz ladnie opisane w postach na temat układu napędowego
: 09 sty 2016, 00:39
autor: krzychu22.p1i
Coś za dużo, na goluteńką wchodzi 11l przecież.
: 09 sty 2016, 13:14
autor: CINEK
ahmar pisze:mi do pustej skrzyni weszło coś koło 13ltr
joj to mi weszło jak zlałem pierwszym razem cos okło 6L a później po wymianie filtra itp ok. 8L chyba..
: 01 lut 2016, 16:46
autor: Lechu