Strona 1 z 1

[D2 00 3.7PB ] Problem ze sterownikiem ?

: 23 sty 2016, 22:40
autor: Pszendza
Zakupiłem uszkodzone A8 3,7 bez quattro z 2000 r. Po włączeniu zapłony (dłuższy czas odłączony aku) skrzynia od razu w trybie awaryjnym.

VCDS wypluł jeden błąd

18238 - Zawór 4 regulujący ciśnienie (N218)
P1830 - 35-00 - zwarcie z plusem.

Błąd nie chce się usunąć, w blokach pomiarowych zawór 4 nie podaje wartości.

Po odpięciu wtyczki od elektrozaworu błąd sie nie zmienia, zamieniłem zawory miejscami ale błąd pozostał na 4-tym, podając masę na krótko z sąsiadującego zaworu od razu błąd się da skasować. Sprawdziłem przejście na kablach od kompa do zaworów i wszystko jest ok. Dając masę w ten sam sposób przy sterowniku również błąd da się usunąć. Komputer powędrował do elektronika który stwierdził że poszczególne elementy są dobre i może być coś nie tak z mikroprocesorem.

Najlepiej by było podmienić sterownik ale niestety nie udało mi sie namierzyć ani jednego z tymi samymi numerami co mój (allegro, olx, ebay)
Może ktoś ma taki sterownik albo wie jakim można go zastąpić.

: 23 sty 2016, 23:51
autor: Gość
Masz zapewne 5hp19 tam to zapodaj ster z identycznej wersji z Q mysle że sterowanie bedzie hasało. Miałem niedawno sterownik ale poszedł juz do kupca.

Re: Problem ze sterownikiem ?

: 24 sty 2016, 02:31
autor: FOSS
Pszendza pisze:Zakupiłem uszkodzone A8 3,7 bez quattro z 2000 r.
Sorry za OT ale ty się weź lepiej pochwal co zrobiłeś z tą czarną RS4 bo jakoś nic się nie pucujesz :)

: 24 sty 2016, 08:56
autor: Pszendza
RS4 narazie dostało BBS CH-R 10x19 + 255/30, jak sie zrobi cieplej wrzucam gwint H&R i IC wagnera żeby tablica mogła wrócić na swoje miejsce

: 24 sty 2016, 09:50
autor: FOSS
Pszendza pisze:RS4 narazie dostało BBS CH-R 10x19 + 255/30, jak sie zrobi cieplej wrzucam gwint H&R i IC wagnera żeby tablica mogła wrócić na swoje miejsce
To co się ukrywasz... wrzuć na forum jakiś temat bo kupiłeś chyba wyjątkowe auto :)
Znam się z Bartkiem w miarę dobrze i widziałem się z nim zaraz po tym jak to kupiłeś... świat jest mały i z takim wozem ciężko się ukryć <jezyk> :D

I sorka za OT, już nie będę spamować <papa>


Cholera z tą twoją skrzynią... że też to musi być 5HP19 :/
Spróbuję się dowiedzieć czy da radę podpiąć tam jakiś inny sterownik oprócz oryginalnego bo sam, przyznam się szczerze, pewności nie mam :/

: 31 sty 2016, 08:12
autor: Pszendza
Oryginalnego kompa po numerze nie udało się dostać, widać naprawdę rzadko spotykany. Zaprowadziłem do dobrego elektronika i do Boschowskiego sterownika z PASSATA B5 1.9 TDI przelutował Flesha z mojego, zakodował i działa prawidłowo. Wolałbym oryginał ale w związku z tym że nikt nigdzie nie miał jest to jakaś alternatywa.

: 31 sty 2016, 18:46
autor: Gość
Pszendza, A sprzedawałem ostatnio danishow'owi ster do 5hp19-może niech ci numer poda tego swojego bądź jego ex ster by był odpowiedni?

: 31 sty 2016, 19:31
autor: Pszendza
nie mogąc dostać takiego samego sterownika jak mój myślałem o tym żeby poszukać od FL 3,7 quattro i zrobić tylko kodowanie na ośkę, ale może bym trafił a może nie a tutaj dostałem drugi sterownik z przelutowaniem flesha i kodowaniem za 400 zł, więc uważam że to uczciwa cena zwłaszcza że i za sam sterownik potrafią wołać tyle a nawet i więcej.

: 31 sty 2016, 19:32
autor: Gość
A tak na chłopski rozum co ma quattro do sterowania biegami?? jest to zasadnicza roznica?

: 31 sty 2016, 19:51
autor: Pszendza
sterownik koduje sie pod 4x4 lub pod ośkę, ma to pewnie znaczenie do abs/esp. samo quattro lub jego brak już wpływają na oznaczenie sterownika. Z drugiej strony brak quattro to zauważalna różnica w masie ale czy to przekłada sie na zmianę biegów to nie wiem.

: 31 sty 2016, 20:10
autor: Gość
Rozumiem. Jeśli quattrowski da sie przekodować to łatwa piłka a jesli nie to....mój silnikowy sie nie dało i hasa :)