Strona 1 z 2
[D2 96 4.2PB/LPG
] Remont skrzyni
: 01 lut 2016, 10:53
autor: chicken20091986
Potrzebuje informacji na temat remontu skrzyni. Mam drugą skrzynię Cml 4hp24a i chciałbym we własnym zakresie ją zregenerować . Skrzynia pracowała dobrze jedyne mankamenty to szarpanie przy zrzucaniu bieku z wyższych na 1 przy zwalnianiu oraz szarpanie mechanizmu różnicowego . Co jestem w stanie we własnym zakresie zrobić ? Czy nie występują w niej jakies dziwne zabezpieczenia albo potrzebne specjalne przyżądy ? Biorąc pod uwagę że przy skrzyniach automatycznych nie ruszałem nic a cała reszta mechaniki silnikowej i pojazdowej jest dla mnie dosyć prosta.
: 01 lut 2016, 15:02
autor: Gość
A szukałes na forum? Bo był temat z fotorelacja naprawy ASB.
: 02 lut 2016, 07:53
autor: chicken20091986
Takich informacji co ja oczekuje nie ma :-)
: 02 lut 2016, 11:55
autor: michalwruszak
Myslę ze zakup odpowiedniej literatury w postaci ksiązki ZF - pomoże Ci napewno .
: 02 lut 2016, 12:26
autor: Mc_Abra
chicken20091986, zastanawiałem się kiedyś nad tym samym problemem
Myślałem nawet żeby kupić taką CML uszkodzoną i sobie ją zregenerować.
Skoro mechanika nie stanowi dla nas problemu, to i skrzynię powinno się dać ogarnąć.
Jak to mówią " nie święci garnki lepią", więc pewnie krok po kroku nawet laik w dziedzinie skzyń by to zrobił.
Jedyny problem, to czasami niektóre części są specyficznie spasowane, albo złożone i jak nie wiesz jak je rozbierać to może się zdarzyć, że jakaś sprężynka gdzieś wystrzeli i chu
Także rozbieraj i powodzenia, trzymam kciuki.
Najbardziej denerwuje mnie takie nasze polskie podejście: nie rusz, nie dotykaj, oddaj to specjalistom.
Bo co? Bo oni mają jakieś inne ręce?
Ok, mogą mieć więcej doświadczenia, po to właśnie jest forum, żeby ktoś ci napisał: uważaj na to, na tamto itp.
Zawsze uważam, że nikt tak dobrze nie naprawi twojego samochodu jak ty sam.
Nikomu po prostu tak na nim nie zależy jak tobie.
Także: POWODZENIA!
: 02 lut 2016, 14:10
autor: Bugalon
Ja proponuję sciągnąć sobie manual do naprawy ZF-a, zobaczyć ile narzędzi specjalistycznych trzeba mieć żeby taki remont zrobic prawidłowo, jak wykonywać pomiary i oceniać stan zdemontowanych części i dopiero podejmować decyzję o własnoręcznym remoncie. Ja takie manuale widziałem. Usługa rozłożenia i złożenia skrzyni już wymontowanej w midpartsie to 600-800. Bardziej bym szedl w kierunku rozwiazania zeby zawieźć im skrzynie, niech ja rozbiora i powiedza co wymienic, zamówic te czesci w ZF (a nie brac od nich bo maja kosmiczne marże na częściach zamiennych) dowieźć im części które zlecą do wymiany i poprosić o złożenie całości. Bo te 600-800 za robote to całkiem uczciwa cena biorąc pod uwagę zakres prac jaki trzeba zrobic zgodnie z manualami ZF. Wtedy za części zaplaci sie samemu, montaż i demontaż w aucie samemu i będzie wiadomo na 100% ile to moze kosztowac.
: 02 lut 2016, 16:11
autor: SenatorS8
Specjalistyczne narzedzia -nie do konca prawda,owszem bywa tak ze cos bardzo trudno zrobic jednak bym nie dramatyzowal.Napewno skrzynie 4i 5 hp bez specjalistycznych narzedzi rozlozysz i zlozysz,jednak zwyklym zestwem luczy 80szt w walizce i przyslowiowy m mlotiem to tego sie nie ogarnie.Trzeba miec minimum warsztatowe.
Czy czesci sa do wymiany to w automacie widac z kilometra.
Wsumie wiem co pisze bo niejeden automat zrobilem w tym i swoj i to na codzien sie tym zawodowo nie zajmujac
I tak najgorszy temat to plyta sterujaca.tak naprawde to w niej przy naszych przebiegach trzeba by powymieniac polowe gratow a jak sie interesowalem to np w stanach sa firmy ktory wysylasz swoja i ja robia na tip top .No ale to stany.
Konwerter-tego sam nie zrobisz, o nie Ba smiem twerdzic ze polskie firmy co niby robia tez tego nie robia jak nalezy.I znow w stanach i umieja naprawic i umieja wzmocnic EH. Moj konwerter ma prawie 2 lata po regeneracji.Od ponad roku wydaje na zimno a teraz joz zaczyna na cieplo takie postukiwanie niby kijka w szprychach.Bardzo niedlugo wymieniam go na ori regeneracje ZF od michala.Wkoncu bedzie to zrobione sprzetem i w tolerancji fabrycznego producenta z uzyciem tylu nowych czesci ze chyba poza obudowa to bedzie nowy konwerter.
pozdrawiam
: 03 lut 2016, 17:50
autor: Bugalon
Adam, wyobraź sobie że absolutnie wszystkie sprezyny nowe do płyty sterującej w 5hp24 plus kilka kluczowych zaworów (włączający konwerter WK-V, wyłączający konwerter WK-D, regulujący cisnienie główne HD-V, smarujący SCHM-V, ) do tego nowa uszczelka (wiadomo zmienić trzeba) kosztowały mnie po zamówieniu bezpośrednio w ZF i kursie euro na poziomie 4,5 zeta około 600 złotych (Michał Wruszak mi załatwił te części ale już sam wydłubałem ich numery z katalogów ZFa). Uwazam ze taka cena to śmiech na sali biorąc pod uwagę, że jest to około 35-36 pozycji z katalogu ZF. Wszystkie części mechatroniki według moich wyliczeń (czyli absolutnie wszystkie zawory, wszystkie sprężyny i wybierak) będą kosztować około 1700 złotych (mówie o zamówieniu bezpośrednio z ZF - zadnych kibli). W cenę nie wchodzą oczywiscie elektrozawory a tylko mechaniczne zawory pracujące w płycie.
Reasumując - jeśli skrzynię da sie złożyć i rozłożyć bez specjalistycznego sprzetu i nie jest to dla Ciebie problem, to regeneracja płyty nie będzie na bank tym problemem również.
: 03 lut 2016, 19:41
autor: chicken20091986
Rozwinie mi ktoś skrót ZF ?? i ewentualnie czy ktoś posiada instrukcję do 4hp24a?? Podczas rozbierania skrzyni a mam zamiar się za to zabrać postaram się udokumentować na zdjęciach krok po kroku jak to się odbywało .
: 03 lut 2016, 19:44
autor: Gość
chicken20091986 pisze:Rozwinie mi ktoś skrót ZF ??
ZF Friedrichshafen AG – niemiecki producent części motoryzacyjnych, mający siedzibę w Badenii-Wirtembergii w Niemczech. Spółka powstała 20 sierpnia 1915 roku. Jej założycielem był niemiecki hrabia Ferdinand von Zeppelin.
Czyli w skrócie Zeppelin Ferdinand-firma o bardzo konkretnych korzeniach
: 03 lut 2016, 20:00
autor: chicken20091986
Trochę historii też się przyda
a może instrukcję posiada ktoś , jakieś zdjęcia ??
: 04 lut 2016, 16:17
autor: SenatorS8
U mnie taka plyte przewalic przez warsztat to zaden problem.Posiadam i mozliwosci i wiedze na jej temat.
Wraz z pomiarami sprezyn czy sie nadaja (dane Katalogowe dot. dlugosci) wraz z zmiana przed i polift w kilku sprezynach
Ale tak jak pisze.Ktos kto ma to zrobic raz dla siebie to nie zrobi tego dobrze bo trzeba wiedziec o co tu kaman.
U nas w plytach najwieksza bolaczka to i tak glowny tlok regulujacy cisnienie.Sa komplety naprawcze skladajace sie z wiekszego srednicowo tloka wraz z usprawnieniem(ogolnie to sonnax spore ma doswiadczenie w upgradzie komponentow skrzyn) oraz dodatkowo matryca do rozwiercenia plyty.Oczywiscie pomiar szczelnosci na koniec obowiazkowo .
No ale ilu sie na to chetnych znajdzie?
: 07 lut 2016, 22:07
autor: Bugalon
Przejrzalem produkty sonnaxa, rzeczywiscie sa pelne kity dostępne. Niestety nie podają cen. Kupowales cos takiego? Chociaz rząd wielkosci ceny by si przydal, bo zaworek i nowa sprezyna z ZF to pewnie z 50 złotych a tutaj pewnie z 10 razy tyle minimum ?
: 07 lut 2016, 22:29
autor: krzychu22.p1i
Po co kombinować skoro body płyty zaworowej tnie bajońskie kwoty
, wymienić konkretny zużyty element i zapakować zmodyfikowany zawór.
: 08 lut 2016, 08:10
autor: Bugalon
Krzychu, jak stracisz wymiar otworu w płycie (czyli w body, które też wieczne nie jest) to wymiana zaworu na nowy nic nie da. Trzeba kupić wtedy zestaw zaworu nadwymiarowego i powiększyć otwór w płycie żeby znów uzyskać fabryczną szczelność (zupełnie jak w przypadku szlifu cylindrów na 1 nadwymiar). Takie zestawy są właśnie w ofercie sonnaxa ale oczywiscie ceny na necie nie zobaczysz - stąd moje pytanie do Adama - może wie ile to kosztuje. Co ciekawe sonnax ma w ofercie od razu narzędzie do powiększania tego otworu, żeby zrobic to dobrze i na właściwy wymiar.
Ja oba te kluczowe zawory kupilem w ZF nowe (ten od regulacji cisnienia i ten smarujący). Zacznę od ich wymiany i sprawdzenia szczelności (sonnax dokładnie pokazuje jak tą szczelność na płycie sprawdzić dla tych zaworów). Jak będzie lipa to będę myślał dalej co z tym zrobic.