Strona 1 z 3
[D2 97 4.2PB/LPG
] mieszanie olejów
: 11 mar 2016, 00:30
autor: Kamrat
Witam od jakiegoś czasu jestem posiadaczem A8D2, jakiś czas po zakupie, aby być pewnym stanu oleju i oceny pracy skrzyni (po remoncie ok. 17000km temu przez poprzedniego właściciela), wybrałem się do serwisu ASB Kisielnicki Szczecin. Jedyne co mi w skrzyni nie pasowało to delikatne i tylko przy ślimaczej jeździe (np. korek i dojeżdżanie do świateł) szarpnięcie tzw. twarda zmiana biegów. Kontrola elektroniczna nic nie wykazała, poziom oleju był natomiast problem powstał co do koloru tego specyfiku, mianowicie czerwony

czyt. Dexron (jak się później okazało). Serwisant oczywiście polecił mi wymianę ma Mobila - esso (słomkowy) gdyż tu może leżeć przyczyna takiego "subtelnego" jak to określił problemu i mam zamiar tego dokonać, ale...
Jak przestudiowałem forum znalazłem 2 rzeczy- olej jeśli jest zły to wymieniamy go dynamicznie (to w głównym wątku o ASB), jednak bardziej przekonują mnie szczególnie w tym przypadku słowa Apophisa o dwóch zmianach statycznych. Jednak czy w tym przypadku mogę po spuszczeniu DEXa dolać te 6-7 litrów ESSO, następnie znów (po 1000km) 6-7 l ESSO i filty?
Jeśli kiedyś o tym było to przepraszam za dubla.
: 11 mar 2016, 00:35
autor: Gość
To sa inne oleje-niebardzo sie widzi mi ich mieszanie bo chyba mieszac sie nie mogą. CO do czerwonego to niedawno Krzyskowi sprzedałem skrzynie jak nową i miała czerwony w 5hp24 zrobione to w DE.

: 11 mar 2016, 00:43
autor: Kamrat
Więc umawiamy się na dynamiczną
Co do tych czerwonych olei w skrzyniach z Niemiec to faktycznie, z tego co Kisielnicki mówił to jakieś 6 na 9 sztuk które do niego trafia jest tym zalane i jakoś to jeździ.
Dzięki.
Re: mieszanie olejów
: 11 mar 2016, 05:52
autor: stan
Kamrat pisze:Jedyne co mi w skrzyni nie pasowało to delikatne i tylko przy ślimaczej jeździe (np. korek i dojeżdżanie do świateł) szarpnięcie tzw. twarda zmiana biegów.
Bardzo często tak objawia się praca skrzyni i nie jest to nic groźnego (oczywiście zależy od siły szarpnięcia).
Kamrat pisze:natomiast problem powstał co do koloru tego specyfiku, mianowicie czerwony

czyt. Dexron (jak się później okazało)
A w jaki sposób doszedłeś, że jest to Dexron? Ja podczas regeneracji konwertera świadomie zalałem czerwony ale był to Midland (wtedy zapłaciłem coś 50% taniej niż za super olej wszędzie polecany, ten o kolorze szczochów). Jeżdżę już chyba z 30 tys. i jest b. dobrze.
: 11 mar 2016, 09:01
autor: Kamrat
stan pisze:A w jaki sposób doszedłeś, że jest to Dexron? Ja podczas regeneracji konwertera świadomie zalałem czerwony ale był to Midland (wtedy zapłaciłem coś 50% taniej niż za super olej wszędzie polecany, ten o kolorze szczochów). Jeżdżę już chyba z 30 tys. i jest b. dobrze.
Hmm... faktycznie, jak się nad tym zastanowić, jest to tylko opinia diagnosty i potwierdzenie poprzedniego właściciela opatrzone terminem "najprawdopodobniej"

, a czemu zdecydowałeś się na zmianę oleju poza ceną ???
: 11 mar 2016, 09:04
autor: Kamrat
A no i pytanie właśnie czy skoro ze skrzynią nic się nie dzieję i był rok temu wymieniany olej to czy bawić się w to już czy odpuścić temat na razie ???
: 11 mar 2016, 12:57
autor: stan
Kamrat pisze:stan pisze:a czemu zdecydowałeś się na zmianę oleju poza ceną ???
Przecież napisałem, że regenerowałem konwerter. Jeśli przyspieszasz b. wolno te skrzynie przy zmianie bieg b. lekko szarpną (oby nie było to odczuwalne jako uderzenie) - z tego co wiem jest to normalna praca tej skrzyni. Jeśli będziesz przyspieszał "normalnie" i skrzynia zmienia płynnie, moim zdaniem nie masz czym się przejmować. Tym bardziej, że wymieniany był olej rok temu (no chyba, że zrobił odpowiedni przebieg w tym czasie). Mój mechanik od skrzyń też mówił o przypadku, kiedy to skrzynia w a6 też 5hp zmieniała biegi niewyczuwalnie jak przekładnia bezstopniowa. Szczęśliwy użytkownik cieszył się jej pracą przez 2 miesiące od sprowadzenia auta.
: 11 mar 2016, 13:28
autor: krzychu22.p1i
Nie możesz odczuc zmiany biegów ani tez nie może być takiego kangurka (jak zmienia bieg to czuc na ciele taki bezwład). Płyta do ogarniecia.
: 11 mar 2016, 15:42
autor: Bugalon
Krzychu a Ty już wyremontowałeś swoją? Czy ciągle jeszcze czekasz na części czy cos ?
: 11 mar 2016, 17:15
autor: Gość
Wiekszosc gratów ma juz z tej drugiej skrzynki.
: 11 mar 2016, 19:08
autor: Kamrat
Nie ma kangurka, kuny czy innego susła (swoją drogą zajefajne określenie

), poza tym jednym ww przypadkiem zmiany biegów słyszę po silniku, widzę po wskazówce, a nie czuję. Gdy ruszam z tzw. buta od 0 - 200 cały czas wgniata w fotel (no dobra może troszkę przesadzam z tym wgniataniem). Dobra zrobię ze 2000km jeszcze i poobserwuję jak auto się zachowuje. I ostatnie zapytanie bo jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem, czy programuje/ resetuje się sterowniki skrzyni czy są one w pełni samo adaptacyjne?
: 11 mar 2016, 19:15
autor: Gość
Możesz zmieniac kodowania a o tym troche na forum jest pisane.
: 11 mar 2016, 19:48
autor: krzychu22.p1i
Kamrat pisze:zmiany biegów słyszę po silniku, widzę po wskazówce, a nie czuję.
Jest ok
Bugalon pisze:Krzychu a Ty już wyremontowałeś swoją?
Obie paczki obnażone, 5 łożysk do wymiany tak poza programowo no i kosz A ( ale tego mam igiełeczkę chociaż . Póki co stoję, bo co posiedzę w garażu to zaraz mnie choroba łapie.. Niestety nie mam ogrzewania.. a 2 dni leżenia na betonie rozpoczęły sezon

: 12 mar 2016, 18:48
autor: beyer28
Kamrat pisze:Nie ma kangurka, kuny czy innego susła (swoją drogą zajefajne określenie

), poza tym jednym ww przypadkiem zmiany biegów słyszę po silniku, widzę po wskazówce, a nie czuję
Ale ten ww przypadek pokazuje, że mimo remontu, coś jest nie tak ze skrzynią. Czym prędzej wylewałbym to czerwone coś i zalał właściwym olejem. I tylko dynamicznie.
krzychu22.p1i pisze:jak zmienia bieg to czuc na ciele taki bezwład).
Bezwład ciała w starym D2...dobre

: 12 mar 2016, 21:15
autor: danishow
Kamrat pisze:6 na 9 sztuk które do niego trafia jest tym zalane i jakoś to jeździ
Już o tym pisałem, kolor czerwony to barwnik (głównie używany przez LM) i nie wpływa na prace skrzyni, olej ma specyfikacje jak ori ZF.