Strona 1 z 1

[D2 00 3.3TDI ] Falujące obroty , problem z lockup

: 16 maja 2016, 09:06
autor: A.kocinski
Cześć
Mam problem z lockupem
Mianowicie gdy zapnie lockup , zaczynają falować obroty
Przy spokojnej jeździe (tylko podtrzymanie prędkości ) około 100obr w górę i w dół
Przy przyspieszaniu jakieś 600 w górę i zapina
Tak ciągle , skrzynia wymieniona na inną to samo
Płyta sterująca wymieniona na inną to samo
Sprzęgło świeżo po regeneracji w MIDI
Podejrzewam sterownik skrzyni , miał zmienionego softa
Widać na płycie i ma zmieniony numer seryjny
Temperatura nie ma żadnego wpływu na objawy
Szukać w układzie napędowym czy w silniku ?
Lockup jak zapnie 0 obrotów uslizgu i po chwili zaczyna puszcza i spina
Objawy od 3 do 5 biegu
Nie mam już pomysłu co dalej ;(

[ Dodano: 2016-05-16, 09:06 ]
https://www.youtube.com/watch?v=8MCeZNS ... e=youtu.be

: 16 maja 2016, 09:10
autor: michalwruszak
Nie wykluczaj tęz opcji ze firma co robiła Ci konwerter mogła to zrobić mało fachowo i dlatego tak jest

: 16 maja 2016, 09:57
autor: A.kocinski
Tego się obawiam , znów silnik do wyszarpania ;(
A silnik może mieć na to wpływ , jak by miał za ciężko i każe zmienić bieg ?
Mam drugie sprzęgło od skrzyni która jest obecnie zamontowana , tylko podmienić go to dużo roboty ;(
Chciałbym wykluczyć wszystkie inne opcje zanim zacznę znów rozbierać ;(
Zrobić logi ?
Jednak z miejsca mówię że prąd eds4 jest ok w czasie jazdy w granicach 450mA nie ma skoków i nie jest zależne od falowania obrotów ;(

: 16 maja 2016, 10:18
autor: michalwruszak
Najczęstszą przyczyną falowania jest własnie konwerter , a Twoje objawy są wręcz ksiązkowe moim zdaniem

: 16 maja 2016, 10:27
autor: A.kocinski
Czyli 1200zł w plecy , MIDI nie daje 2lat gwarancji ?

: 16 maja 2016, 10:31
autor: michalwruszak
Wg info ze ich strony 36 miesięcy

: 16 maja 2016, 10:39
autor: A.kocinski
Jestem po kontakcie z MIDI nie ma problemu wyszarpac i wysłać sprawdzą .
Pięknie się mówi tylko ;(
No to już wiem co będę robić w święta ;(

: 16 maja 2016, 10:45
autor: michalwruszak
a nie lepiej by było tam podjechać na weryfikację - jak skopali regenerację to na ich koszt powinni to wygrzebać i zamontować z powrotem

: 16 maja 2016, 10:49
autor: drago_o
Czytam temat i jestem tego samego zdania. Koszt wytargania tego i i strata czasu to powinien być ich problem jeśli skopali swoją robotę. Ty nie miałeś możliwości weryfikacji tego sprzęgła bez zakładania go na auto, więc nie mają się czym wykręcić, ze założyłeś część mimo iz coś było nie tak.

: 16 maja 2016, 11:03
autor: ahadam
Konwerter , też miałem regenerowany , wytrzymał 20 000 km , teraz mam ori zf i po problemie , koszt 4000 i mogę śmigać następne 200 , 300 tys.Błędem było , że dałem się naciągnąć na regenerowany a koszta też były nie małe

: 16 maja 2016, 11:08
autor: krzychu22.p1i
Do sprawdzenia kosz A bo takie falowanie też może być przez jego pękające zabezpieczenie.

: 16 maja 2016, 15:09
autor: A.kocinski
Hyyym tylko że , pierwsza skrzynia miała identyczne objawy a była tuż po remoncie nie wierzę że ten spec od skrzyń zostawił by kosz pęknięty zwłaszcza że dawał gwarancję
Powiedz mnie kosz A nie będzie widać od spodu trzeba pompę pruć ??

: 16 maja 2016, 19:20
autor: krzychu22.p1i
Pompa do zdarcia.

: 18 maja 2016, 17:13
autor: A.kocinski
Panowie nie spałem pół nocy i wymyśliłem jak sprawdzić czy to nie sprzęgło :)
Podpoiłem na sztywno EDS4 który jest odpowiedzialny za lockup
Okazuje się że gdy EDS4 jest wysterowany , nie ma falowania i wszystko działa jak należy
Jednak sterownik ??

[ Dodano: 2016-05-18, 17:13 ]
Czy ktoś ma informacje w jaki sposób sterownik skrzyni powinien sterować zaworem EDS4??
U mnie jest to 150mA na postoju i do 1A w czasie jazdy , tylko dziwne jest to że sygnał idzie przez sekundę a następnie 3s jest przerwy bez sygnału
Czy to tak powinno być czy sygnał powinien być liniowy i ciągły ??
Naturalnie mowa o stanie gdy jedziemy z stałą prędkością po równej nawierzchni :)