Strona 1 z 1

[D2 95 4.2PB/LPG ] Nie moge wrzucic biegu

: 30 maja 2016, 19:05
autor: Truscik
Witam, tak jak w temacie , odpalam silnik i nie moge wrzucic biegu, i swiatla stopu sie nie swieca, wczesniej jak na odpalonym silniki przy wciskaniu hamulca klikalo cos delikatnie a teraz nic nie slychac. Czujnik stopu bialy wymieniony na nowy przy pedalach i nic nie pomoglo, co moze jeszcze byc.
Wyjalem przekaznik 301 od swiatel i juz moglem bieg wrzucic ale tylko na czas przestawqienia samochodu, po wlozeniu spowrotem juz nie moglem wrzucic biegu. Przekaznik podmienilem od kolegi zeby sprawdzci czy jest sprawny i tak samo bylo.

PS: wrzucilem wczesniej nie do tego dzialu, przeniosłem to tutaj.

: 30 maja 2016, 19:42
autor: Gość
Wszystko sie sprowadza do jednego. Twoj bład świateł stopu i teraz brak opcji wrzucania biegu i brak świateł stopu wskazuja na to że nie ma sygnału z czujnika przy pedale. Nie ma z racji jego awarii lub elektryki(instalacji) Wiec sprawdzanie kabli ewentualnie samego zmienionego czujnika raz jeszcze.

: 30 maja 2016, 19:46
autor: Truscik
Czujnik kupilem dzisiaj i go wymienilem to raczej powinien byc sprawny.
A jezeli chodzi o sprawdzenie kabli to co masz na mysli ? Rozebrac caly kokpit i isc po kablach do samych przekaznikow ?

: 30 maja 2016, 19:50
autor: Gość
Kable się sprawdza zwykłym miernikiem. Tzw przestrzał. Namierzasz obie strony przewodu i sprawdzasz czy jest przejście. Jak nie ma to tam jest problem. Musisz się wgłębic w schematy(sa na forum) i zobaczyć od kostki przy pedale dokad ida przewody potem miernik i sprawdzamy.

: 30 maja 2016, 19:58
autor: Truscik
Kurden najgorsze ze ja sie na tym nie znam a samochod unieruchomiony.
Jak mam namierzyc te obie strony przewodu ?
Gdzie mam przylozyc plus miernika a gdzie minus.
I ktore kable mam sprawdzac, od czujnika stopu czy od przekaznika ?

: 30 maja 2016, 20:02
autor: Gość
wszystkie pokolei od czujnika zacznij-ja ci tego nie pokaże szukaj schematu i do dzieła. Miernik ustawiasz na sprawdzanie przejśća-robi badź nie robi PIIIIIII

: 30 maja 2016, 20:04
autor: Truscik
i mam tak po prostu przytykac te preciki do kostki obojetnie do ktorej dziury przytkne ?

: 30 maja 2016, 20:13
autor: Gość
Truscik, Widze że nie masz o tym bladego pojęcia. Może serio oddaj elektrykowi do naprawy bo tak to możemy w nieskończonośc pisać.

kazdy pin w kostce jest poczatkiem przewodu i nas interesuje drugi koniec tego przewodu żeby sprawdzic ciągłość kabla

: 30 maja 2016, 20:17
autor: Truscik
no na elektryce samochodowej sie nie znam, ale ten miernik co ja mam nie ma tak dlugich kabli zeby siegnac od czujnika stopu co kabli przy przekazniku w nogach pasarzera.
Nie za bardzo znam jakiesgo elektryka samochodowego :/

: 30 maja 2016, 20:21
autor: Gość
no to se kup 5m kabla :D

: 30 maja 2016, 20:21
autor: Truscik
Dodam jeszcze ze na odpalonym samochodzie jak sie wslucham to cos tam w przekaznikach slychac jakby klikanie ale ciche

: 30 maja 2016, 20:23
autor: Gość
Mierz to przejście jak nie znajdziesz przejścia tam gdzie byc powinno zrobisz tymczasowy bypass i sprawdzisz co się dzieje.

Nie znasz sie to może się to skończyć większymi szkodami a nawet pożarem więc wybór nalezy do ciebie.

: 31 maja 2016, 06:51
autor: SenatorS8
Jak sie swiatlo stopu nie pali to wpierw bym bezpieczniki sprawdzil przy nodze pasazera. <okok>

: 31 maja 2016, 17:46
autor: Truscik
bezpiecznik owszem spalony i obok niego tez byl spalonu to go wymienilem, sprawdzilem to na samym poczatku

[ Dodano: 2016-05-31, 17:46 ]
Problem rozwiązany, czujnik stopu który kupiłem byl niesprawny, wymieniłem na inny i działa wszystko.

: 31 maja 2016, 20:58
autor: Gość
Błedy żarówek są?