Strona 1 z 2

[D2 FL ALL ] sprawdzenie konwentera

: 17 sie 2016, 22:36
autor: meir
tak jak w temacie gdzieś wczytałem że da się sprawdzić działanie konwentera poprzez odpalenie silnika ustawienie drążka na D wciśnięcie pedału hamulca i gazu , i podobno dobry konwenter nie puści obrotów wyżej jak 1800 ile w tym prawdy ? i drugie pytanie czy nie uszkodzi się w ten sposób skrzyni ?

: 18 sie 2016, 12:47
autor: Ukaniu

: 18 sie 2016, 20:51
autor: meir
no dokładnie to ten temat ale właśnie chodzi mi o to czy skrzyni nic nie będzie prz takim gazowaniu !

: 18 sie 2016, 23:04
autor: Ukaniu
Przekleję cytat z tamtego tematu tutaj:

"
A to nie jest tak że rozwalisz skrzynie i przeguby?
Taki manewr baaardzo mocno obciąża napęd/przeguby/zawieszenie/hamulce


Obciąża tak samo jak start z pełnym ogniem tylko się koła nie kręcą (przeguby cierpią raczej jak się katapultuje na skręconych kołach). Owszem jeśli coś jest słabe i czeka aby się rozlecieć a nikt wcześniej nie pałował samochodu to się może rozlecieć. Hamulce znoszą większe obciążenia przy hamowaniu z prędkości autostradowych jak się koła blokują niosąc prawie dwie tony. Taki test wykonuje się zwykle raz, dwa razy z rzędu przez maks. 5 sek zwykle. Potem skrzynia musi się kilka minut chłodzić spokojną jazdą albo na postoju
"

: 19 sie 2016, 05:25
autor: ernesto
To jest tak jak z wkładaniem palca do wrzątku jak wbijesz sobie drzazgę. Szybkie umaczanie nie boli bardzo ale zanurzenie palca na jakiś czas już tak ;)
Ja zrobiłem ten test i auto jeździ ;)
Grunt by dany zabieg nie robić na chama.
Zapinasz D i test, tak jak np na filmie, jedno max dwa wdepnięcia gazu, nie więcej.

: 19 sie 2016, 07:04
autor: meir
Dzieki wielkie za rozwianie watpliwosci

: 23 lip 2017, 17:58
autor: BAU
Odświeżę temat.
Zrobiłem test i auto wchodzi do 2000-2100 obrotów.
Czyli konwerter kaput?

: 24 lip 2017, 00:08
autor: ernesto
Wygląda na to, że ma uslizg. Olej też odgrywa tu duża rolę.

: 29 lip 2017, 15:44
autor: BAU
Skrzynia po wymianie oleju, filtra i czyszczeniu na myjce ultradźwiękowej płyty sterującej wraz z zaworami u kolegi z forum.
Można jeździć czy na stół. Podobno był regenerowany w Poznaniu <bezradny>

: 29 lip 2017, 19:08
autor: Ukaniu
A masz jakieś inne objawy? Bo to może być normalne rpm

Ps może jakiś admin poprawić tytuł z konwentu na konwersję

: 29 lip 2017, 20:01
autor: BAU
Ukaniu pisze:A masz jakieś inne objawy? Bo to może być normalne rpm

Ps może jakiś admin poprawić tytuł z konwentu na konwersję
Przy zmianie położenia lewarka z P na D i N na P porządne walnięcie.

: 29 lip 2017, 22:04
autor: danishow
BAU pisze:Przy zmianie położenia lewarka z P na D i N na P porządne walnięcie.
Uszkodzony konwerter nie powoduje żadnych stuków, przyczyna leży gdzie indziej. Moim zdaniem płyta sterująca bądź któryś z koszów ...ale raczej to drugie.

: 30 lip 2017, 10:34
autor: BAU
Dzisiaj przewietrzyłem moją perełkę i d^^pa.
Slizga się i przechodzi w tryb awaryjny.
Obroty idą w górę a auto nie ciągnie. Skrzynia 30 tysi po remoncie.
Na Vagu żadnych błędów.

: 30 lip 2017, 23:19
autor: danishow
BAU pisze:Na Vagu żadnych błędów.
To bardzo dziwne, uślizg zawsze jest wyłapywany przez sterownik. Oryginalny VCDS czy chińczyk ?!

: 25 gru 2017, 13:52
autor: BAU
Długo mnie nie było więc z dużym opóźnieniem.
Na OBD II dwa błędy skrzyni 526 i 652
Dodatkowo silnika 18010