Strona 1 z 3

[D2 FL ALL ] Półosie i przeguby wewnętrzne

: 02 wrz 2016, 20:48
autor: methanex
Witam,
mam problem z Audi :
-drganie auta na postoju
-stuki,puki podczas przełączania z D na R
-stuki podczas wbijania biegów ale tylko na niskich obrotach
-stuki podczas redukowania biegów (dojeżdżam do skrzyżowania i podczas redukcji puknie)
-Kiedy zdejmę całkowicie nogę z gazu i ponownie wcisnę pedał też jest stuk i szarpnięcie

Dźwięki te dochodzą z okolic skrzyni biegów -pedałów

Wczoraj zbadałem całe auto na podnośniku oraz kanale (poduszki skrzyni, podpora wału ,poduszki silnika).

Wszystko jest ładnie pięknie , ale gdy łapię za półosie przednie jest wyczuwalny spory luz na przegubie wewnętrznym od skrzyni . w tym metalowy stuk . (góra -dół)

Tylne półosie nie mają nawet minimalnego luzu.

Dla porównania sprawdziłem półosie przednie u znajomego w a4 b5 i nie mają luzu góra dół.

Obstawiam , że te stuki to właśnie te przeguby wewnętrzne.

Pytanie:

Gdzie mogę kupić jakieś dwa dobre przeguby do A8 ??

Obdzwoniłem Inter cars,Fote i inne sklepy u mnie w okolicy i nigdzie tego nie mają .
Na allegro są po 120-150 zł ale to jakieś NO_NAME.

Może pasują przeguby od innego modelu Audi,VW,Skoda,Seat?



Pozdrawiam

: 02 wrz 2016, 21:22
autor: gtfan
Góra-dół chodzi półoś w przegubie wewnętrznym, czy cały przegub razem z flanszą skrzyni?

Nowych, dobrej jakości, na przód nikt nie produkuje. Wybór jest między tymi chińczykami z allegro a używanymi oryginałami.

U siebie wymieniałem na używki bez luzu. Wibracje wyraźnie się zmniejszyły, ale nie ustały całkowicie. W kwestii stuków/luzów napędu nic się nie zmieniło.

Następne w kolejce łożyska przedniego dyfra i ustawienie luzu na nim, bo myślę, że w moim przypadku, tam leży sedno problemu.

: 02 wrz 2016, 21:28
autor: methanex
Jak złapię za półoś to czuć , że jest luz na tym przegubie wewnętrznym ( w środku niego) . Przegub sam siedzi sztywno.

O to chodzi?

: 02 wrz 2016, 21:51
autor: mkbewe
methanex pisze:Jak złapię za półoś to czuć , że jest luz na tym przegubie wewnętrznym ( w środku niego) . Przegub sam siedzi sztywno.
jakiś luz zawsze będzie ale jak masz taki jak ja np:

to już szrot :)

: 02 wrz 2016, 21:52
autor: gtfan
Tak, o to chodziło. W takim razie przeguby do wymiany.
Jakbyś się zdecydował na używki, to radzę szukać osobiście na szrotach, żebyś mógł ocenić luzy od razu. Ja kupiłem pakiet 4 półosi kompletnych na allegro (2 od A8, 2 od Passata B5), tylko jeden przegub wewnętrzny nie miał w nich luzu.

: 02 wrz 2016, 21:56
autor: methanex
Od strony pasażera na przegubie mam podobny (metaliczne puki jak ruszam góra-dół) . Od kierowcy nie ma metalicznego ale słychać jak wali.

Z tyłu na półosiach wcale nie ma luzu . a z przodu są i to spore.

czyli zostaję mi tylko allegro i te chinczyki?

[ Dodano: 2016-09-02, 21:56 ]
gtfan pisze:Tak, o to chodziło. W takim razie przeguby do wymiany.
Jakbyś się zdecydował na używki, to radzę szukać osobiście na szrotach, żebyś mógł ocenić luzy od razu. Ja kupiłem pakiet 4 półosi kompletnych na allegro (2 od A8, 2 od Passata B5), tylko jeden przegub wewnętrzny nie miał w nich luzu.
Czyli te objawy które opisałem na początku , prawdopodobnie są od tych przegubów?
Coś jeszcze sprawdzić czy jest do wymiany?

: 02 wrz 2016, 21:57
autor: Gość
W A6 Klub chłopaki pisali o jakiejs firmie co dorabia i robi to dośc konkretnie. Poszperajcie tam w końcu to to samo.

: 02 wrz 2016, 22:09
autor: gtfan
methanex pisze:Od strony pasażera na przegubie mam podobny (metaliczne puki jak ruszam góra-dół) . Od kierowcy nie ma metalicznego ale słychać jak wali.

Z tyłu na półosiach wcale nie ma luzu . a z przodu są i to spore.

czyli zostaję mi tylko allegro i te chinczyki?

[ Dodano: 2016-09-02, 21:56 ]
gtfan pisze:Tak, o to chodziło. W takim razie przeguby do wymiany.
Jakbyś się zdecydował na używki, to radzę szukać osobiście na szrotach, żebyś mógł ocenić luzy od razu. Ja kupiłem pakiet 4 półosi kompletnych na allegro (2 od A8, 2 od Passata B5), tylko jeden przegub wewnętrzny nie miał w nich luzu.
Czyli te objawy które opisałem na początku , prawdopodobnie są od tych przegubów?
Coś jeszcze sprawdzić czy jest do wymiany?
Wibracje pewnie tak. Stuki przy puszczeniu/dodaniu gazu zależą od sumy luzów wszystkich elementów napędu - przeguby wewn/zewn półosi, przeguby wału, luzy w dyfenecjałach i skrzyni - tu bym nie nastawiał się, że ustaną całkowicie po wymianie tylko 2 przegubów.
Apophis pisze:W A6 Klub chłopaki pisali o jakiejs firmie co dorabia i robi to dośc konkretnie. Poszperajcie tam w końcu to to samo.
Też czytałem, wspominają bardzo pozytywnie o firmie "MOTOMAX" z Torunia. Ja nie miałem z nimi doświadczenia.

: 02 wrz 2016, 22:18
autor: methanex
gtfan pisze:
methanex pisze:Od strony pasażera na przegubie mam podobny (metaliczne puki jak ruszam góra-dół) . Od kierowcy nie ma metalicznego ale słychać jak wali.

Z tyłu na półosiach wcale nie ma luzu . a z przodu są i to spore.

czyli zostaję mi tylko allegro i te chinczyki?

[ Dodano: 2016-09-02, 21:56 ]
gtfan pisze:Tak, o to chodziło. W takim razie przeguby do wymiany.
Jakbyś się zdecydował na używki, to radzę szukać osobiście na szrotach, żebyś mógł ocenić luzy od razu. Ja kupiłem pakiet 4 półosi kompletnych na allegro (2 od A8, 2 od Passata B5), tylko jeden przegub wewnętrzny nie miał w nich luzu.
Czyli te objawy które opisałem na początku , prawdopodobnie są od tych przegubów?
Coś jeszcze sprawdzić czy jest do wymiany?
Wibracje pewnie tak. Stuki przy puszczeniu/dodaniu gazu zależą od sumy luzów wszystkich elementów napędu - przeguby wewn/zewn półosi, przeguby wału, luzy w dyfenecjałach i skrzyni - tu bym nie nastawiał się, że ustaną całkowicie po wymianie tylko 2 przegubów.
Apophis pisze:W A6 Klub chłopaki pisali o jakiejs firmie co dorabia i robi to dośc konkretnie. Poszperajcie tam w końcu to to samo.
Też czytałem, wspominają bardzo pozytywnie o firmie "MOTOMAX" z Torunia. Ja nie miałem z nimi doświadczenia.
jak można sprawdzić przeguby wału,luzy dyferencjału i skrzyni?
Apophis pisze:W A6 Klub chłopaki pisali o jakiejs firmie co dorabia i robi to dośc konkretnie. Poszperajcie tam w końcu to to samo.
znalazłem na a6klub że ktoś taki przegub montował. s6 4.2

http://www.iparts.pl/czesc/przegub-nape ... -8709.html

będzie to pasować?

: 03 wrz 2016, 00:31
autor: pavel44
Apophis pisze:W A6 Klub chłopaki pisali o jakiejs firmie co dorabia i robi to dośc konkretnie. Poszperajcie tam w końcu to to samo.
Chodziło o motomax w Toruniu. Robiłem u nich półosie do obecnego audi i poprzednio do mondeo st220. Zamienniki z allegro sobie odpuść. Obejrzyj kup i zrób z audi s6 c5. Adam oddawał półosie gdzieś do zakładu pod Warszawą.

: 06 wrz 2016, 21:06
autor: methanex
Panowie, jajca jak berety i moja bezradność.

Byłem dzisiaj u mechanika mówi , ze taki luz na przegubach wewnętrznych może być, nie widzi nic podejrzanego. pojechałem na stacje diagnostyczną (szarpaki itp.) nic nie widzi również diagnosta. wyraźnie słyszę , że coś puknie (metalowy dźwięk z lewej strony koła) podczas najazdu na niski krawężnik.

Ale ale, dzisiaj zajechała po mnie narzeczona pod prace i jak tyłowała na lekko skręconych kołach to był tyk tyk tyk tyk. jakby przegub zewnetrzny lewy , chciałem później powtórzyć sytuację na parkingu skręcałem koła na maxa i do przodu i do tyłu ,wolniej-szybciej i NIC. Mówiła mi panna , że jeszcze słyszała ten dźwięk jak zjeżdzała na zatoczkę autobusową to przy hamowaniu z dużej prędkości (raptownym) też był teń dźwięk jakby przegub.

Jakieś propozycję ?

: 06 wrz 2016, 21:07
autor: michalwruszak
Stukające zaciski ? Warto sprawdzić napewno trop

: 06 wrz 2016, 21:34
autor: methanex
Jak to stukające zaciski, jak to można sprawdzić :D

: 07 wrz 2016, 08:24
autor: krzychu22.p1i
Przejeżdżając po torowisku jak dzwoni naciśnij lekko hamulec. Jeśli ucichnie to masz sprawcę.

Ściągasz koło, lekko cofasz tłoczki kar aby był luz i ruszasz zaciskiem góra dół (nie może byś luzu na tym środkowym trzpieniu.

: 07 wrz 2016, 21:52
autor: methanex
Mechanik potwierdził , przegub wewnętrzny lewy i prawy do wymiany. wyszły jeszcze tuleje wahacza dolnego (banan) , oraz łaczniki stabilizatora. Plus wał przy skrzyni ma luzy góra dół.

Pytanie:
Wahacze to wymieniać tuleje czy całe ?

2 pytanie:
Część wału co jest przy skrzyni to tam idzie chyba przegub? bo jest luź i wyraźny stuk-puk. Da radę to wymienić czy regeneracja/wymiana całego wału?