Strona 1 z 3

[D2 FL ALL ] uszczelniacz skrzyni biegów 5hp

: 29 wrz 2016, 20:57
autor: meir
Tak jak w temacie schodzę sobie dzisiaj pod auto patrze a tu leje mi się z uszczelniacza na skrzyni przy wyjściu na wał ( zaznaczone na fotce )

Może ktoś ma numer tego uszczelniacza i skrócony opis jego wymiany ( czy trzeba ściągać ten dekielek z tyłu po odkręceniu wału i kielicha czy nie )

pozdrawiam i czekam na info

: 29 wrz 2016, 21:37
autor: Paweł Olsztyn
Nie trzeba ściągać tego metalowego dekielka do wymiany simeringu, zdemontuj wał najlepiej całkiem niby więcej roboty ale później będzie wygodniej, oczywiście wcześniej wydech także.
W skrzyni zostanie flansza, wykręcisz ją torxem tylko dobierz dobrze bo jak się omknie będzie kaplica, ja blokowałem sobie flansze wkręcając dwie śruby obok siebie i blokowałem meslem.
Podstaw sobie jakieś pojemnik bo pewnie odrobiona oleju sie jednak zleje.
U mnie sama wymiana tego uszczelniacza nie dała 100% zadowolenia i musiałem jednak ostatecznie zdemontować całą tą tylną część na której umocowany jest simering i dodatkowo uszczelniacz, ogólnie robota na max 2H.

Uszczelniacze chyba były dwa rodzaje, już nie pamiętam nr ale wiem że ten tańszy i bardziej popularny ( popularny w moim ASO :) )

: 29 wrz 2016, 21:40
autor: meir
u mnie leje ewidentnie z uszczelniacza bo dalej jest sucho, muszę poszukać numeru bo u mnie w hurtowni pracują oporni na wiedzę ludzie

: 29 wrz 2016, 21:59
autor: michalwruszak
018409399B

: 29 wrz 2016, 22:04
autor: meir
dzięki wielkie

: 01 paź 2016, 16:03
autor: kryhawrc
2 tygodnie temu wymieniałem ten zimering bo i u mnie ciekło.
Co do wymiany bardzo prosto-
-odkręcasz aluminiową osłonę skrzyni -2 sruby
-następnie wał- 6 śrub
-odkręcasz flansze-1 sruba
-wyciągasz flansz
-wyciągasz uszczelniacz
Składasz z powrotem
UWAGA- warto sprawdzić wymiary przed wymianą bo chyba dwa wymiary- bynajmniej zamówiony wcześniej był za duży-musiałem zamawiac drugi mniejszy

: 01 paź 2016, 20:22
autor: meir
dzięki :) dużo oliwy ucieka ? jako że i tak musze dolać to nie problem jednak wole być przygotowany czy kupić litr czy dwa

: 01 paź 2016, 20:27
autor: michalwruszak
1L wystarczy np. SHC Mobil

: 01 paź 2016, 23:50
autor: meir
to tam nie jest ten sam olej co w skrzyni ? myślałem że w FL u wszędzie jest ten sam olej

: 02 paź 2016, 00:07
autor: szeryfisch
ta skrzynia ma 3 komory na oleje.
Uszczelniacze do skrzyni proponuje stosowac tylko ZF. Maja durne wymiary i standardowe nie zawsze daja rade.

: 02 paź 2016, 10:35
autor: meir
gdzie jest korek wlewowy do dyfra tego w którym będę zmieniał uszczelniacz

: 02 paź 2016, 21:21
autor: Paweł Olsztyn
Korek wlewowy masz po prawej stronie/pasażera, nie da się go nie zauważyć jakieś 5cm od uszczelniacza, który będziesz wymieniał.

Przy okazji podpytam bo wymieniałem już 3 uszczelniacze i uzupełniałem stan w mechanizmach jednak nie mam 100% pewności co do przedniej komory półosi, czy ta komora jest przelewowa i stan się wyrówna, bo korek wlewowy jest tylko przy prawej półosi ?

: 02 paź 2016, 21:27
autor: Gość
w przednim jest osobna komora i tylko tam zalewasz gdzie masz korek

: 02 paź 2016, 21:44
autor: krzychu22.p1i
Paweł Olsztyn, przelewa się rurą na lewą stronę. Ta rura odgradza jednocześnie olej z dyfra od oleju ze skrzyni.

: 03 paź 2016, 17:54
autor: meir
Ile oleju powinno tam wejsc ?

[ Dodano: 2016-10-03, 17:54 ]
jeszcze jedno pytanie

Wymiary uszczelniacza to 40x52x7 czy 40x62x7 bo mam różne informacje na ten temat