Strona 1 z 1

[D2 preFL ALL ] 4HP24 pomiar temp. oleju

: 25 paź 2016, 00:26
autor: Ukaniu
Po wymianie chłodnicy postanowiłem zerknąć sobie jaką temperaturę ma olej w ASB.
Kanał 1 pozycja 2 po mieście pokazywała 85. Po postoju 20,3. Dziwi mnie jednak wartość 45 po godzinie jazdy włącznie z autostradą. W pozostałych kanałach znalazłem też informacje "transmission cold" Miski nie da się dotknąć więc musi mieć więcej jak 60-70.
Jak to jest z pomiarami? mam złego VCDS? - wersja lite
Błędów sterownika nie ma. Może trzeba przedzwonić obwód czujnika i zmierzyć czy termistor ma poprawne wartości. One padają? Ma kto może tabele rezystancji od temepratury?

Przed tym trochę żałowałem, że nie sprawdziłem wcześniej na ori chłodnicy w celach porównawczych. Skoro jednak te pomiary wychodzą mi takie jakieś dziwne to i tak bym wiele nie zyskał.
Zastanawiam się czy wstawiać dodatkową chłodnice oleju czy nie. Obawiam się wzrostu temperatury a jak wiadomo ciepło to wróg trwałości. Ta nowa chłodnica ma z tego co widzę inny wymiennik, olej nie płynie przez niego łatwo jak przez starą.

: 25 paź 2016, 01:33
autor: gtfan
4HP24 nie ma czujnika temperatury. Kanał 1 pozycja 2 to temp. silnika.

: 25 paź 2016, 08:33
autor: michalwruszak
Zakładaj dodatkową - polecam :)

: 25 paź 2016, 09:28
autor: Peter-s8
Dosłownie tak jak Michał pisze.



Pozdrawiam

: 25 paź 2016, 12:35
autor: Ukaniu
Hyhy, nie ma pomiaru... a myślałem, że to już będzie 20 wiek elektroniki :-)
Znalazłem taką chłodnicę na all. ale nie wiem jaki ma wymiar rdzenia
http://allegro.pl/show_item.php?item=6556932226

: 25 paź 2016, 12:39
autor: michalwruszak
Zmieści się

: 25 paź 2016, 20:05
autor: dice111
Opis montażu dodatkowej chłodnicy ASB masz w dziale warsztat.

: 26 paź 2016, 00:16
autor: Ukaniu
Przemyślę te rozwiązania, dziękuję.
Przeglądam dostępne w sieci manuale do 4HP24 i w Jagu czujnik temperatury oleju skrzyni występował. To ciekawe, że w Audi nie ma. Co więcej np wyczytałem, że np w tych skrzyniach przy temperaturze oleju ponad 120, szybciej i na dłużej jest zapinany lock-up w celu uniknięcia dalszego wzrostu temperatury. BRak tego pomiaru jest b. dziwny.
Z ciekawości jak znajdę czas dołączę czujnik na wlocie chłodnicy aby zobaczyć jaka jest temperatura oleju wychodzącego z konwertera (w trybie lock-up olej przez chłodnice płynie w drugą stronę jak widzę po diagramie).
W autach z mniejszymi silnikami wymiennik w chłodnicy był w istocie wymiennikiem - dogrzewał też olej w skrzyni przy niewielkich obciążeniach tak by jego temperatura możliwie szybko wynosiła ponad 60 w celu uniknięcia kondensacji wilgoci. W Audi z ABZ jednak nie przypuszczam aby był z przechłodzeniem kłopot.