Strona 1 z 3

[D2 ALL ] Tiptronic + Kickdown - samoczynna zmiana biegów

: 22 lis 2016, 09:37
autor: CINEK
założyłem ten temat bo jestem ciekaw Waszego zdania o tym, że moja ASB przy lewarku w pozycji Tiptronic, po wciśnięciu Kickdown'a sama potrafi zrzucić odpowiednio 1-2 biegi w dół, natomiast jak obrotomierz dochodzi do końca, to Tip zmienia bieg na wyższy...

Normalny to objaw, czy raczej rzadko spotykany. Ktoś tak jeszcze ma?

zamieszam filmik, który nagrałem jak to u mnie działa :


: 22 lis 2016, 09:44
autor: dice111
W pre-FL D2 przy 5HP24A na pewno nie. W D3 musiałbym sprawdzić (bo w sumie nawet nie wiem), ale temat widzę dotyczy tylko D2.

: 22 lis 2016, 09:49
autor: CINEK
dice111 pisze:W D3 musiałbym sprawdzić (bo w sumie nawet nie wiem), ale temat widzę dotyczy tylko D2.
Ale sprawdź z ciekawości i daj znać...może poprzedni właściciel jakieś kodowanie zastosował i tak jest, lub jest to "ukryta" opcja, jak np. wyłączenie kickdown'a o czym nie wiedziałem :D

: 22 lis 2016, 10:16
autor: koziolek
w obecnej sytuacji z moją skrzynią nie sprawdzę tego na kickdownie bo mam strach :P ale u mnie, jadąc na tipie miałem kilka razy sytuację, że sam sobie wrzucił kolejny bieg kiedy obroty były już bardzo wysoko ;) najczęściej z 1 na 2 bieg, kiedy już odpuszczałem gaz.
np chciałem trochę poryczeć wydechem gdzieś na mieście :P i miedzy budynkami od świateł do świateł chciałem mocno przydusić na krótkim odcinku. ja mu wciskam gaz, jest prawie 7tys, odpuszczam, schodzi do np 4tys znowu pełen gaz do 7tys, odpuszczam, a on mi wrzuca 2 bieg.
chyba, że mówi mi w ten sposób "KONIEC GŁUPKOWANIA" :P

Sam redukuje biegi tylko w momencie kiedy obroty są już bardzo niskie i silnik mógł by zgasnąć, ale to chyba normalne co ?

: 22 lis 2016, 10:28
autor: CINEK
koziolek pisze: mówi mi w ten sposób "KONIEC GŁUPKOWANIA"
haha a to dobra nazwa dla tego "zabezpieczenia" aby ASB nie rozwalić :D
koziolek pisze:Sam redukuje biegi tylko w momencie kiedy obroty są już bardzo niskie i silnik mógł by zgasnąć, ale to chyba normalne co ?
tak u mnie jest dokładnie tak samo.

: 22 lis 2016, 12:45
autor: IwanV8
Moim zdaniem powinno być tak:
Na trybie manualnym (jak to nazywacie tipie) skrzynia ma trzymać zawsze zadane przełożenie, za wyjątkiem dwóch przypadków. Pierwszy to kiedy zwalniamy poniżej prędkości obrotowej dla danego biegu. Np jedziesz na 5 biegu i chcesz się zatrzymać. Hamujesz i skrzynia będzie Ci po kolei redukować aż do 1 biegu. Drugi przypadek to kickdown (czyli wymuszona redukcja przyciskiem pod pedałem gazu. Jeśli kickdown jest włączony (niedawno się dopiero dowiedziałem, że jest opcja wyłączenia) to mocne wciśnięcie gazu z charakterystycznym kliknięciem powoduje redukcję nawet o dwa biegi. Na trybie manualnym po takiej redukcji skrzynia pozostaje na tym zredukowanym przełożeniu i nie powinna sama wrzucić wyższego biegu. Trzeba albo użyć + albo przejść na D. Również nieprawidłowością będzie przerzucenie na trybie manualnym na wyższy bieg np z 1 na 2 kiedy "robisz hałas". Ma trzymać jedynkę choćby nie wiem co. U mnie trzyma wszystkie biegi za wyjątkiem 2 (przerzuca sobie na 3) i uważam to za usterkę.

: 22 lis 2016, 13:00
autor: koziolek
bardzo możliwe, że to jakaś usterka bo tak jak pisałem wcześniej mam coś nie tak ze skrzynią... wiem, że muszę wymienić przepustnice bo umarła i mam cichą nadzieję, że gdzieś z nią wiążą się problemy ze skrzynią i skończy się ewentualnie na wymianie jakiejś tylko pierdoły :P jak nie to chyba zmieniam na manual...

: 22 lis 2016, 13:17
autor: ahadam
U mnie jest to samo , więc chyba tak powinno być.

: 22 lis 2016, 13:22
autor: CINEK
koziolek pisze:bardzo możliwe, że to jakaś usterka
IwanV8 pisze: uważam to za usterkę.
u mnie skrzynia chodzi od 4 lat nienagannie, nie mam błędów, olej wymieniany już drugi raz i ASB chodzi tak od samego początku kiedy je kupiłem i wątpię aby to była usterka, ponieważ....

jeśli asb na tipe przy osiągnięciu max obrotów wrzuci wyższy bieg, co zapobiega nadmiernemu chwilowemu przeciążeniu i zużyciu skrzyni to nie uważam aby to mogło nosić miano usterki, gdyż bardziej zapobiega niż psuje...

Jeśli wcisnę gaz w podłogę, nie wciskając przy tym kickdown'a, to asb na tipe będzie trzymać każdy bieg przy maximum i nie przerzuci go sama. Mogę zrobić to wtedy ja manualnie na kierownicy bądź lewarkiem. W momencie wciśnięcia kicka biegi idą zarówno w dół jak i w góre same ;)

: 22 lis 2016, 16:35
autor: eed
Marcin, tak wlasnie powinno byc jak jest u Ciebie, jest tak przy normalnym kodowaniu skrzyni.
W S8 juz nie powinien zmieniac biegow na tipie ze wzgledu na inne kodowanie.

: 22 lis 2016, 16:44
autor: emilus143
A u mnie proszę Państwa w prefl S, zrzuca sam i przełącza na tipie. Nawet zauważyłem taki objaw, że jak mam wciśnięty pedał w podłodze, to nie mogę biegu wyżej przełączyć.

: 22 lis 2016, 17:04
autor: krzychu22.p1i
U mnie gdy kończy się obrotomierz wrzuca wyżej, kiedy jadę za wolno do zadanego biegu zrzuca w dół a kikdałn działa i zrzuca. Już to widzę jak trzyma np 2b na odcince, skrzynia by się odwdzięczyła :]

: 22 lis 2016, 17:15
autor: emilus143
Zrzuca w sensie jak wcisnę gaz w podłogę. A zblokować skrzynię tymi biegami górskimi i wtedy w piz..ę?? Próbował ktoś? Była odcinka? :P

: 22 lis 2016, 17:18
autor: krzychu22.p1i
Blokuje ale katuje :P

: 22 lis 2016, 17:29
autor: emilus143
W ogóle bardzo ładnie Ci ta skrzynia pracuje. Bardzo szybko biegi zmienia. Mogę tylko pomarzyć...