Strona 1 z 4

[D2 98 4.2PB ] Jak bezpiecznie wrzucać biegi w automacie?

: 29 lis 2016, 08:50
autor: djmdp
Witam, jako, że po raz pierwszy jeżdżę automatem, chciałbym się poradzić jak nie uwalić skrzyni poprzez niewłaściwe np wrzucanie biegów. Jaka praktyka jest najlepsza jeśli chodzi np o wrzucenie biegu D, z biegu P? Po prostu szybkie przełączenie odrazu z P na D, czy może przechodząc przez każdy bieg z osobna, tak aby skrzynia mogła po kolei wrzucić każdy z nich? Czyli z P na R, odczekać, z R na N odczekać i z N na D, jechać? Sorry za trywialne pytanie, ale wolę zadać głupie teraz, niż później "Gdzie jest dobry warsztat od ASB?", dzięki ;)

: 29 lis 2016, 10:45
autor: CINEK
może powiem, ze swojego 4-letniego doświadczenia jazdy asb.... ja wrzucam biegi z P na R bądź D szyko. Praktycznie jednym ruchem nie zatrzymując się na poszczególnych biegach nawet na ułamek sekundy. Nic się nie dzieje ;)

Tylko w przypadku kiedy mam przerzucić z D na R lub odwrotnie to czekam "moment" aż poczuję, że bieg "wszedł" - czyli jakieś 1-2 sek.

: 29 lis 2016, 13:22
autor: danishow
djmdp, jednym ruchem, nie zatrzymując się na poszczególnych pozycjach lewarka. najważniejsze jest by zmiana z D na R i odwrotnie odbywała się gdy auto stoi (koła nie kręcą się) !

: 29 lis 2016, 20:03
autor: igor.ostrowski
i na światłach nie wrzucaj N, nie ma po co :P

: 29 lis 2016, 21:23
autor: robsonik4
R - to chyba rozruch :P :P :P

: 29 lis 2016, 22:49
autor: ernesto
martin_rs4 pisze: ja wrzucam biegi z P na R bądź D szyko. Praktycznie jednym ruchem nie zatrzymując się na poszczególnych biegach nawet na ułamek sekundy. Nic się nie dzieje

Tylko w przypadku kiedy mam przerzucić z D na R lub odwrotnie to czekam "moment" aż poczuję, że bieg "wszedł" - czyli jakieś 1-2 sek.
Tak samo, auto od 3,5 roku, nic się nie dzieje, przejechane jakieś 80tyś km

: 30 lis 2016, 09:21
autor: djmdp
Dzięki za podpowiedzi:) Dotychczas wrzucałem każdy bieg z osobna z odczekaniem aż się "zazębią", ale będę wrzucał teraz też szybkim ruchem, nie wrzucam N na światłach, trzymam na D i hamulcu.

: 30 lis 2016, 09:41
autor: emilus143
Pamiętaj że jak stoisz na wzniesieniu dłuższy czas to możesz wrzucić P ale zawsze z ręcznym hamulcem. Skrzynia bardzo nie lubi jak za bardzo napiera na tą zapadkę :)

: 30 lis 2016, 09:42
autor: mdamian
robsonik4 pisze:R - to chyba rozruch
To jest "Rocket" używa się tylko w nagłych sytuacjach <okok>

: 30 lis 2016, 09:56
autor: CINEK
igor.ostrowski pisze:i na światłach nie wrzucaj N, nie ma po co

hee <hmm> ja zawsze wrzucam na "luz"...serio. nigdy odkąd mam automat nie stoje na światłach w korkach, dłużej niż 10 sek. na załączonym biegu.

Nic się nie dzieje no i skrzynia nie pracuje cały czas pod obciążeniem i stopa nie boli od trzymania hamulca ciągle ;)

ehh Panyyyy <faktycznie>

: 30 lis 2016, 14:32
autor: FranzM
Awarie skrzyni zdarzają się najczęściej w momencie zapinania biegu, nie w momencie jak już jest wpięty. Luzowanie "N" i ponowne wbijanie D, bądź innego przełożenia nadmiernie obciąża skrzynię. Stanie np. na światłach z wciśniętym hamulcem i pozycją D jest dla skrzyni niczym w porównaniu z zrzucaniem biegu i wbijaniem go ponownie.

między innymi polecam obejrzeć:

: 30 lis 2016, 14:44
autor: CINEK
to ja nie wiem... od 4 lat tak robie i nic się nie dzieje <bezradny> a Bóg jeden wie ile na niej poprzedni właściciel jeździł ...

: 30 lis 2016, 14:47
autor: FranzM
Wiesz, jeden raz wrzuci D i skończy przygodę z ASB a drugi od 20 lat jeździ tylko ASB i złego słowa o nich nie powie ;)

: 30 lis 2016, 15:20
autor: CINEK
no dlatego się zastanawiam, skąd te teorie <bezradny>

asb pada zazwyczaj od jej "złego" traktowania...deptanie na maxa, mocna jazda na wstecznym, brak serwisu (np. olejowego) ...itp. ...

Preston się może wypowiedzieć jak zatyrać ASB :D

: 30 lis 2016, 21:11
autor: Ukaniu
Kiedyś jechałem taxi którego kierowca namiętnie wyrzucał na N podczas zatrzymania. Pytałem go jak się miewa skrzynia: Panie w manualu to bym już ze 3 razy sprzęgło zmienił a tu nic, no może raz olej... To była 722.3 w W124.
Co innego przełączać na N podczas jazdy. Wtedy skrzynia której pompa oleju jest napędzana z wałka silnika może nie wydolić ze smarowaniem (W skrzyniach MB dorobiono z tego powodu małą pompkę oleju napędzaną z wału napędowego, pozwalającą też bezpiecznie holować auto z automatem bez zatarcia skrzyni). Zapinanie biegu na obrotach skutkuje przeciążeniami - jak już Franz wspominał i tego bym się obawiał.
Ja zwykle włączam D i normalnie nie ruszam lewarka.