[D2 98 4.2PB
] Jak bezpiecznie wrzucać biegi w automacie?
: 29 lis 2016, 08:50
autor: djmdp
Witam, jako, że po raz pierwszy jeżdżę automatem, chciałbym się poradzić jak nie uwalić skrzyni poprzez niewłaściwe np wrzucanie biegów. Jaka praktyka jest najlepsza jeśli chodzi np o wrzucenie biegu D, z biegu P? Po prostu szybkie przełączenie odrazu z P na D, czy może przechodząc przez każdy bieg z osobna, tak aby skrzynia mogła po kolei wrzucić każdy z nich? Czyli z P na R, odczekać, z R na N odczekać i z N na D, jechać? Sorry za trywialne pytanie, ale wolę zadać głupie teraz, niż później "Gdzie jest dobry warsztat od ASB?", dzięki
: 29 lis 2016, 10:45
autor: CINEK
może powiem, ze swojego 4-letniego doświadczenia jazdy asb.... ja wrzucam biegi z P na R bądź D szyko. Praktycznie jednym ruchem nie zatrzymując się na poszczególnych biegach nawet na ułamek sekundy. Nic się nie dzieje
Tylko w przypadku kiedy mam przerzucić z D na R lub odwrotnie to czekam "moment" aż poczuję, że bieg "wszedł" - czyli jakieś 1-2 sek.
: 29 lis 2016, 13:22
autor: danishow
djmdp, jednym ruchem, nie zatrzymując się na poszczególnych pozycjach lewarka. najważniejsze jest by zmiana z D na R i odwrotnie odbywała się gdy auto stoi (koła nie kręcą się) !
: 29 lis 2016, 20:03
autor: igor.ostrowski
i na światłach nie wrzucaj N, nie ma po co
: 29 lis 2016, 21:23
autor: robsonik4
R - to chyba rozruch
: 29 lis 2016, 22:49
autor: ernesto
martin_rs4 pisze: ja wrzucam biegi z P na R bądź D szyko. Praktycznie jednym ruchem nie zatrzymując się na poszczególnych biegach nawet na ułamek sekundy. Nic się nie dzieje
Tylko w przypadku kiedy mam przerzucić z D na R lub odwrotnie to czekam "moment" aż poczuję, że bieg "wszedł" - czyli jakieś 1-2 sek.
Tak samo, auto od 3,5 roku, nic się nie dzieje, przejechane jakieś 80tyś km
: 30 lis 2016, 09:21
autor: djmdp
Dzięki za podpowiedzi:) Dotychczas wrzucałem każdy bieg z osobna z odczekaniem aż się "zazębią", ale będę wrzucał teraz też szybkim ruchem, nie wrzucam N na światłach, trzymam na D i hamulcu.
: 30 lis 2016, 09:41
autor: emilus143
Pamiętaj że jak stoisz na wzniesieniu dłuższy czas to możesz wrzucić P ale zawsze z ręcznym hamulcem. Skrzynia bardzo nie lubi jak za bardzo napiera na tą zapadkę
: 30 lis 2016, 09:42
autor: mdamian
robsonik4 pisze:R - to chyba rozruch
To jest "Rocket" używa się tylko w nagłych sytuacjach
: 30 lis 2016, 09:56
autor: CINEK
igor.ostrowski pisze:i na światłach nie wrzucaj N, nie ma po co
hee ja zawsze wrzucam na "luz"...serio. nigdy odkąd mam automat nie stoje na światłach w korkach, dłużej niż 10 sek. na załączonym biegu.
Nic się nie dzieje no i skrzynia nie pracuje cały czas pod obciążeniem i stopa nie boli od trzymania hamulca ciągle
ehh Panyyyy
: 30 lis 2016, 14:32
autor: FranzM
Awarie skrzyni zdarzają się najczęściej w momencie zapinania biegu, nie w momencie jak już jest wpięty. Luzowanie "N" i ponowne wbijanie D, bądź innego przełożenia nadmiernie obciąża skrzynię. Stanie np. na światłach z wciśniętym hamulcem i pozycją D jest dla skrzyni niczym w porównaniu z zrzucaniem biegu i wbijaniem go ponownie.
między innymi polecam obejrzeć:
: 30 lis 2016, 14:44
autor: CINEK
to ja nie wiem... od 4 lat tak robie i nic się nie dzieje a Bóg jeden wie ile na niej poprzedni właściciel jeździł ...
: 30 lis 2016, 14:47
autor: FranzM
Wiesz, jeden raz wrzuci D i skończy przygodę z ASB a drugi od 20 lat jeździ tylko ASB i złego słowa o nich nie powie
: 30 lis 2016, 15:20
autor: CINEK
no dlatego się zastanawiam, skąd te teorie
asb pada zazwyczaj od jej "złego" traktowania...deptanie na maxa, mocna jazda na wstecznym, brak serwisu (np. olejowego) ...itp. ...
Preston się może wypowiedzieć jak zatyrać ASB
: 30 lis 2016, 21:11
autor: Ukaniu
Kiedyś jechałem taxi którego kierowca namiętnie wyrzucał na N podczas zatrzymania. Pytałem go jak się miewa skrzynia: Panie w manualu to bym już ze 3 razy sprzęgło zmienił a tu nic, no może raz olej... To była 722.3 w W124.
Co innego przełączać na N podczas jazdy. Wtedy skrzynia której pompa oleju jest napędzana z wałka silnika może nie wydolić ze smarowaniem (W skrzyniach MB dorobiono z tego powodu małą pompkę oleju napędzaną z wału napędowego, pozwalającą też bezpiecznie holować auto z automatem bez zatarcia skrzyni). Zapinanie biegu na obrotach skutkuje przeciążeniami - jak już Franz wspominał i tego bym się obawiał.
Ja zwykle włączam D i normalnie nie ruszam lewarka.