Strona 1 z 1
[D2 98 4.2PB ] Dziwny gwizd przy zmianie biegów.
: 15 gru 2016, 14:31
autor: djmdp
Witam, mam kolejne ciekawe spostrzeżenie po kupnie auta, otóż czy to normalne że przy zmianie biegów np na tipie na wysokich obrotach będzie słyszalny jakiś taki dziwny gwizd? Jak jeżdżę na D w miarę spokojnie bez ostrzejszego deptania, to nie słychać nic niepokojącego, biegi wchodzą płynnie, bez szarpnięć i dźwięków, dopiero jak jak ma przerzucić np z 3 na 4 przy 5-6k obrotów to słychać gwizd przy tej akcji malejący wraz z spadającymi obrotami silnika, a po zmianie biegu auto nadal przyspiesza i już nie słychać tego dźwięku, tylko sam moment przerzucenia biegu.
: 16 gru 2016, 10:11
autor: danishow
To dzwięk oleju, który przy wysokim ciśnieniu przepychany jest jakims wąskim kanałem jak np. filtr. Czy był ostatnio wymieniany olej? Zobacz czy miska skrzyni nie jest wgniecona bo to też może przydusić ssak w filtrze i do sprawdzeina też poziom oleju. Gwizd może też oznaczać kończącą się pompę olejową.
: 16 gru 2016, 17:19
autor: kryhawrc
Gwizd skrzyni moze też powodowac peknieta płyta zaworowa
: 18 gru 2016, 03:11
autor: monster_1973
Możliwe że konwerter prześlizguje. Masz uślizg i gwizd przy dużym momencie obrotowym a później, po zmianie biegu, obroty i moment spadają i dźwięk ustaje. To tylko możliwość, ale bardzo prawdopodobna.
: 19 gru 2016, 10:09
autor: djmdp
O kurde, to już skomplikowane rzeczy wychodzą.. Więc tak, skrzynia była remontowana około 15-20kkm temu w niemczech, wymienione wandlersatz, cokolwiek to znaczy, sprzęgło K1, lamellen, uszczelnienia, olej filtr, któreś z zaworów sterujących i czujnik prędkości. Tyle mam na niemieckiej fakturze, coś tam pokapuje z miski, ale raczej zcieka skądś, olej koloru czerwonego, bardzo czysty.
Jak konwerter prześlizguje to oznaka jego uszkodzenia?
: 19 gru 2016, 15:32
autor: monster_1973
djmdp pisze:O kurde, to już skomplikowane rzeczy wychodzą.. Więc tak, skrzynia była remontowana około 15-20kkm temu w niemczech, wymienione wandlersatz, cokolwiek to znaczy, sprzęgło K1, lamellen, uszczelnienia, olej filtr, któreś z zaworów sterujących i czujnik prędkości. Tyle mam na niemieckiej fakturze, coś tam pokapuje z miski, ale raczej zcieka skądś, olej koloru czerwonego, bardzo czysty.
Jak konwerter prześlizguje to oznaka jego uszkodzenia?
Jak prześlizguje to jest uszkodzony.
Jeszcze mi przyszło do głowy, jeśli masz wyciek oleju to ustal dokładnie skąd pochodzi.
Jeśli z simeringa między skrzynią i silnikiem, to może być uszkodzona pompa oleju w skrzyni.
Ona wydaje podobny dźwięk do prześlizgującego sprzęgła. Taki świszczący, wysoki dźwięk. Ale przez internet trudno powiedzieć. Możesz też mieć zbyt niski poziom oleju w skrzyni. W 5HP olej nie powinien być czerwony. Dextron w 5HP uszkadza uszczelnienia w skrzyni i przyspiesza awarię. Nie masz na fakturze napisane jaki to płyn?
: 19 gru 2016, 17:12
autor: marekp750
danishow pisze:To dzwięk oleju, który przy wysokim ciśnieniu przepychany jest jakims wąskim kanałem jak np. filtr. Czy był ostatnio wymieniany olej? Zobacz czy miska skrzyni nie jest wgniecona bo to też może przydusić ssak w filtrze i do sprawdzeina też poziom oleju. Gwizd może też oznaczać kończącą się pompę olejową.
Najczęściej występuje to z powodu podanego przez Danishow'a.
Zdjąć miskę sprawdzić długość kominka na filtrze.
Wgnieciona miska w skrzyni też do weryfikacji.
Najczęściej skrócenie kominka filtra + zrobienie trójkątnych wycięć na kominku pomaga.
: 19 gru 2016, 21:47
autor: djmdp
Ok posprawdzam w najbliższym możliwym czasie jak będę na kanale, Z tego co pamiętam jak ostatnio zaglądałem, to było widać wiszące krople na środkowych śrubach miski olejowej skrzyni, ani na połączeniu ani z tyłu skrzyni nic nie widziałem, pokapuje z prawej strony skrzyni biegów, po stronie pasażera, nie jest tego niewiadomo ile i tylko bezpośrednio po jeździe, 2, 3 plamki o średnicy centymetra może. Co do samego oleju, nie mam nazwy na fakturze, ale kolor na pewno czaerwony/jasno czerwony...
: 20 gru 2016, 19:27
autor: monster_1973
djmdp pisze:Ok posprawdzam w najbliższym możliwym czasie jak będę na kanale, Z tego co pamiętam jak ostatnio zaglądałem, to było widać wiszące krople na środkowych śrubach miski olejowej skrzyni, ani na połączeniu ani z tyłu skrzyni nic nie widziałem, pokapuje z prawej strony skrzyni biegów, po stronie pasażera, nie jest tego niewiadomo ile i tylko bezpośrednio po jeździe, 2, 3 plamki o średnicy centymetra może. Co do samego oleju, nie mam nazwy na fakturze, ale kolor na pewno czaerwony/jasno czerwony...
Tam tylko może cieknąć z uszczelki pod miską. Kolejna opcja to z prawej strony w połowie wysokości skrzyni są przewody olejowe i tylko jeszcze z simeringa pomiędzy skrzynią i silnikiem. Innych możliwości nie ma.
Zobacz skąd cieknie, sprawdź poziom oleju, ewentualnie dolej i zobaczysz co dalej. To jest najtańsza opcja i od tego bym zaczął.
: 21 gru 2016, 21:20
autor: djmdp
: 21 gru 2016, 22:35
autor: Ukaniu
Trzeba by zdjąć miskę, sprawdzić czy jest płaska i wsadzić nową uszczelkę.
Tu jest rozpiska w jakiej kolejności i z jaką siłą dokręcać śruby.
http://www.audiworld.com/forums/a6-s6-c ... d-2883778/
Ja jestem przeciwnikiem dociągania śrub miski ale...
: 23 gru 2016, 17:46
autor: monster_1973
Dokręć z czuciem i zobaczysz czy cieknie dalej czy nie. Zaczynam myśleć że Ty to piszesz dla żartu:)
: 06 paź 2017, 08:42
autor: tanatorq
Miałem coś podobnego i u mnie przyczyną był pęknięty filtr oleju