Strona 1 z 2
[D2 94 4.2PB
] Demontaż skrzyni biegów
: 20 sty 2017, 13:36
autor: daro72
Witam.
Z racji padnięcia koła zamachowego muszę wyrwać skrzynię.
Może któryś z kolegów ma jakiś opis lub manual do demontażu
Z góry dzięki.
: 20 sty 2017, 14:17
autor: CINEK
hej tu masz opis jak wyrwac drania
(fakt faktem po niemiecku ale z rysunkow mozesz wnioskowac co i jak)
MANUAL
: 20 sty 2017, 16:14
autor: daro72
Dzięki Marcin. Czas zacząć zabawę. Widzę, że lekko i łatwo nie będzie.
: 20 sty 2017, 17:26
autor: CINEK
Jak byś potrzebował cos jeszcze to pisz smialo
: 20 sty 2017, 18:06
autor: daro72
Jest jeszcze kilka pytań.
Jaki klucz jest do odkręcenia przegubów wewnętrznych?
I jakich niespodzianek spodziewać się od góry skrzyni? Czy jest tam coś do opięcia lub odkręcenia.
No i czy przewody chłodzące skrzynię odkręcać przy skrzyni czy przy chłodnicy? Jak będzie prościej i łatwiej.
Dodam tylko, że wszystko robię z kanału nie z podnośnika więc niektóre rzeczy mam utrudnione.
: 20 sty 2017, 18:50
autor: Inter32
Pewno spline (XZN) M8 lub M10
: 20 sty 2017, 18:56
autor: pb41ns
u mnie była taka drobna gwiazdka M8
: 20 sty 2017, 18:59
autor: daro72
Oki rozumiem. Bo na razie nie mam dojścia aby sprawdzić.
Dzięki
: 20 sty 2017, 22:44
autor: gtfan
2 górne śruby łączące skrzynię z silnikiem odkręcałem od góry, spod maski. Z dołu ich praktycznie nie widać. Do śruby rozrusznika trzeba 2 przedłużki i najlepiej jeszcze przegub - u mnie wyszła z całym gwintem z rozrusznika, bitą godzinę się z nią męczyłem.
Przewody chłodnicy oleju - jak odkręcisz przy skrzyni nie spuszczając z niej wcześniej oleju, to przygotuj sobie jakiś korek/kapsel do zatknięcia jednego króćca, jest centralnie na dole skrzyni i trochę oleju może przez niego uciec.
Instrukcja zaleca całkowite odkręcenie wózka pod silnikiem, ale ja tego nie robiłem. Odkręciłem tylko tylne śruby, silnik oczywiście podwieszony.
Sama skrzynia jest dość ciężka, koło 140kg, więc potrzebny jakiś podnośnik żeby ją opuścić i później włożyć.
Wydech trzeba odkręcić przy samych kolektorach.
Raczej prościej i szybciej skrzynię razem z silnikiem wyjąc od przodu auta niż szarpać się z samą skrzynią z kanału.
: 27 sty 2017, 19:50
autor: daro72
gtfan pisze: Do śruby rozrusznika trzeba 2 przedłużki i najlepiej jeszcze przegub - u mnie wyszła z całym gwintem z rozrusznika, bitą godzinę się z nią męczyłem.
Rozrusznik Już dwa razy zamieniałem więc wiem jakie to przyjemne. myślałem że on jest winowajcą ale jednak nie. Prawdopodobnie wieniec na kole zamachowym się wys..ał. Kilka razy po wymianie odpalił, a potem go na amen zblokowało z kołem.
gtfan pisze:Raczej prościej i szybciej skrzynię razem z silnikiem wyjąc od przodu auta niż szarpać się z samą skrzynią z kanału.
Wiem, ale za dużo elektroniki i trzeba mieć sporo miejsca. Ja u siebie w garażu mam z metr luzu. A z niego mam ciężko krówkę wyciągnąć, więc muszę w nim to ogarnąć.
Dzięki za rady. Będę walczył.
[ Dodano: 2017-01-27, 19:50 ]
Mam pytano.
Z boku skrzyni wychodzi wężyk gumowy do czego on idzie?
I w kołnierzu skrzyni znalazłem oring. Pasuje na pierwszy wałek do czego on mógł być?
: 27 sty 2017, 20:14
autor: pb41ns
daj zdjęcie
[ Dodano: 2017-01-27, 20:14 ]
może on być od rurki olejowej co do skrzyni przychodzi
: 27 sty 2017, 20:26
autor: gtfan
Wężyk gumowy to odpowietrzenie skrzyni. Zaczepiony winien być za wiązkę/rury wodne za silnikiem.
: 28 sty 2017, 12:46
autor: daro72
gtfan pisze:Wężyk gumowy to odpowietrzenie skrzyni. Zaczepiony winien być za wiązkę/rury wodne za silnikiem.
Chyba masz rację.
A teraz coś elektroniki. Jaką oporność powinien mieć czujnik obrotów wału. Bo mój to biały kruk. Nie do zdobycia. Jeszcze prostokątna kostka.
Chyba że któryś z kolegów ma na zbyciu. Może być ten z owalną ale wtedy potrzebuję i gniazdo i wtyczkę.
: 28 sty 2017, 17:36
autor: gtfan
Śmigał ten czujnik w 4hp, teraz w manualu i żadnych problemów nie mam.
http://www.a8team.pl/d2-95-42pb-czujnik ... htm#151288
: 30 sty 2017, 22:53
autor: daro72
No i drań na miejscu. Powoli dokręcanie wszystkich śrubeczek łapek i osłon. Jutro może dam radę wszystko poskładać i próba generalna. Trzymajcie kciuki.