Strona 1 z 2

[D2 FL ALL ] Tip - luz promieniowy na wyjściu torsena

: 13 kwie 2017, 22:23
autor: krisker
Cześć. Od jakiegoś czasu ciekł mi simering na wyjściu z torsena. Dziś się za to wziąłem i w sumie stary simering nie wyglądał źle, ale okazało się, że jest luz promieniowy (góra-dół i na boki; nie piszę o luzie wzdłuż wału) na wyjściu z torsena w stronę tyłu.

Czy dobrze rozumiem, że to wina zużytego ostatniego łożyska w dyfrze? Duży jest problem z wymianą? Trzeba odkręcać całego torsena, czy wystarczy wyjąć dekiel? W Elsie nie znalazłem info na ten temat, a w ETCE brak szczegółów.

Nie wiem, czy w 5HP24 jest to zrobione tak samo (wg etki raczej tak). Po wyjęciu flanszy mam taki widok:

Obrazek

: 13 kwie 2017, 23:18
autor: pb41ns
na moje napewno łożysko

: 14 kwie 2017, 09:06
autor: krisker
No właśnie też tak myślę, ale jak z wymianą?

: 14 kwie 2017, 09:26
autor: pb41ns
Odkręć ta pokrywę, powinno wyjść razem z łożyskiem. Tak naprawdę to i na końcu walka też powinieneś wymienić łożysko. Jak z jednej strony ma luz to z drugiej też wyrobione jest

: 03 sty 2018, 16:40
autor: leadus
Witam szanowne grono :) w mojej S8 FL mam podobny objaw , wyczuwalny luz na boki na tej flanszy , nawet przy intensywnym szarpaniu słychać stuki , potrzebuje namierzyć jakiś nr łożyska , sklep w którym to kupię i mniej więcej cenę , oraz jak to wymienić . Bede wdzięczny za informacje ;)

: 04 sty 2018, 10:18
autor: pb41ns
Obrazek
Chyba widać rozmiary, a tam dalej właśnie ten wałek

: 04 sty 2018, 13:23
autor: krisker
Czyli te duże to FAG 6210-2RSR, a mniejsze (na końcu wałka) INA HK3520-B? Cena znośna (łącznie poniżej 100zł), ale jak z wyjęciem? Po zdjęciu dekla wyjdzie wszystko?

: 04 sty 2018, 13:36
autor: leadus
no i elegancko , dzięki bardzo kolego , jeszcze jak by ktoś mógł opisać mniej więcej jak z wymiana , czy trzeba całą dupę zwalać czy można spokojnie z kanału ogarnąć temat ?

: 04 sty 2018, 14:09
autor: pb41ns
Te łożysko iny powinno być o ,5 mm niższe niż podałem. Ja natomiast dałem jak wyżej i łożysko więcej na wałek nachodzi i nic tam nie koliduje, wymiana banalnie prosta, z kanału dasz radę i trzeba jeszcze obudowę ściągnąć bo łożysko igiełkowe na prasie trzeba wycisnąć i wcisnąć

: 04 sty 2018, 16:22
autor: leadus
obudowę tzn ? oleje jakieś spuszczaleś ?

: 04 sty 2018, 20:01
autor: pb41ns
no koniecznie olej musisz spuśćić z mechanizmu, jak śćiągniesz ten dekel to następnie masz obudowe tylnego mechanizmu, musisz go odkręcić aby łożysko igiełkowe wymienić i aby sam wałek wyjąć

[ Dodano: 2018-01-04, 20:01 ]
Obrazek
tu masz schemacik jak wyglądają części składowe skrzyni

: 04 sty 2018, 20:29
autor: leadus
wielkie dzięki kolego :) jeszcze jedna informacja , jak rozpołowie skrzynie zleci z niej cały olej ? ten który zmienia sie z filtrem .

: 04 sty 2018, 21:37
autor: pb41ns
Nie, ten olej co zleci to jest olej przekładniowy a nie od asb

: 05 sty 2018, 07:55
autor: krisker
Czyli trzeba odkręcić zaznaczony element i to w nim siedzi łożysko igiełkowe? Te wałki i tryby nie wysypią się przy zdejmowaniu obudowy?

: 05 sty 2018, 10:05
autor: pb41ns
Dokładnie, trzeba odkręcić zaznaczony element i bez obaw, nic tam się nie wysypie

[ Dodano: 2018-01-05, 10:05 ]
Obrazek
To jest zdjęcie właśnie tej obudowy a w głębi widać łożysko igielkowe