[D2 99 4.2PB ] Brak 4 i 5 biegu 5HP-24 ECZ
: 27 maja 2017, 10:32
Witam serdecznie.
Mam problem z 4 i 5 biegiem, nie udało mi się na forum znaleźć nic podobnego dlatego pozwolę sobie opisać mój przypadek i może ktoś na coś wpadnie
Samochód sprowadzony z niemiec z uszkodzoną skrzynią. Po wyjęciu skrzyni i oględzinach, okazała się praktycznie cała do wywalenia, więc zakupiłem ‘nową’. Skrzynia sprawdzona w jeżdżącym samochodzie, tylko na placu, więc w sumie nie mam pewności czy 4 i 5 działało.
Skrzynia przełożona do mojej A8 z wymianą oleju i filtra. 1,2,3, R działa prawidłowo, problem zaczyna się jak przechodzi z 3 na 4 (również wymuszone biegi tiptronic 4,5).
Po przejściu skrzyni na 4 bieg dostaje na ‘luzu’ obroty wchodzą na ok. 1.5k. W pewnym momencie dostaje ‘kopa z tyłu’ przez chwilę pociągnie i odpuszcza. Po 2 takich akcjach wchodzi w tryb serwisowy. Po ‘restarcie’ samochodu wszystko wraca do stanu początkowego.
Jak na razie nie udało mi się odczytać jeszcze błędów z komputera (problem z połączeniem (?)). Sprawdzone już zostało: sterownik skrzyni (z innego sprawnego samochodu), przewody pomiędzy sterownikiem z skrzynią, płyta sterująca z innej skrzyni (sprawnej) - problem ten sam. Skrzynia w środku ‘czysta’, olej nie śmierdzi.
Aktualnie skrzynia ciągle jest w samochodzie, wiadomo ile zachodu jest z wyjęciem, więc szukam koncepcji/propozycji rozwiązania problemu zanim będzie wyciągana ponownie.
Nie jestem mechanikiem, a mechanik który mi przekłada skrzynie nie specjalizuje się w skrzyniach, jest to mój ‘laicki’ opis z tego co powiedział mi mechanik. W razie potrzeby mogę próbować sprecyzować elementy opisu.
PS. Proszę o wpisy związane z tematem, za sprawę zakupu ‘nowej/używanej/działającej’ lub nie skrzyni już sam się zbeształem.
Mam problem z 4 i 5 biegiem, nie udało mi się na forum znaleźć nic podobnego dlatego pozwolę sobie opisać mój przypadek i może ktoś na coś wpadnie
Samochód sprowadzony z niemiec z uszkodzoną skrzynią. Po wyjęciu skrzyni i oględzinach, okazała się praktycznie cała do wywalenia, więc zakupiłem ‘nową’. Skrzynia sprawdzona w jeżdżącym samochodzie, tylko na placu, więc w sumie nie mam pewności czy 4 i 5 działało.
Skrzynia przełożona do mojej A8 z wymianą oleju i filtra. 1,2,3, R działa prawidłowo, problem zaczyna się jak przechodzi z 3 na 4 (również wymuszone biegi tiptronic 4,5).
Po przejściu skrzyni na 4 bieg dostaje na ‘luzu’ obroty wchodzą na ok. 1.5k. W pewnym momencie dostaje ‘kopa z tyłu’ przez chwilę pociągnie i odpuszcza. Po 2 takich akcjach wchodzi w tryb serwisowy. Po ‘restarcie’ samochodu wszystko wraca do stanu początkowego.
Jak na razie nie udało mi się odczytać jeszcze błędów z komputera (problem z połączeniem (?)). Sprawdzone już zostało: sterownik skrzyni (z innego sprawnego samochodu), przewody pomiędzy sterownikiem z skrzynią, płyta sterująca z innej skrzyni (sprawnej) - problem ten sam. Skrzynia w środku ‘czysta’, olej nie śmierdzi.
Aktualnie skrzynia ciągle jest w samochodzie, wiadomo ile zachodu jest z wyjęciem, więc szukam koncepcji/propozycji rozwiązania problemu zanim będzie wyciągana ponownie.
Nie jestem mechanikiem, a mechanik który mi przekłada skrzynie nie specjalizuje się w skrzyniach, jest to mój ‘laicki’ opis z tego co powiedział mi mechanik. W razie potrzeby mogę próbować sprecyzować elementy opisu.
PS. Proszę o wpisy związane z tematem, za sprawę zakupu ‘nowej/używanej/działającej’ lub nie skrzyni już sam się zbeształem.