Strona 1 z 1
[D2 95 4.2PB/LPG
] Brak 4 biegu jaka przyczyna ?
: 30 maja 2017, 23:22
autor: Bartesz
Cześć wam wszystkim, mam pewien problem mianowcie nie działa 4 bieg.. wszystkie inne działają płynnie nez żadnych szarpnięć czy coś. Jadąc na 3 po przekroczeniu 4 tyś obrotów świeci sie 4 ale jedzie na 3. Jakieś pomysły ?
: 31 maja 2017, 08:14
autor: marekp750
Jeden z objawów niskiego stanu oleju w skrzyni (tak ma 4HP).
Miejmy nadzieję, że to tylko to.
: 31 maja 2017, 10:12
autor: Bartesz
Da sie samemu sprawdzić ten stan oleju i ewentualnie dolać ?
A jak nie to jakie jeszcze mogą być tego przyczyny ? Zaznacze że wcześniej chodziło ale potem przestał działać 4 bieg
: 02 cze 2017, 16:25
autor: mlody1206
Może olej Ci gdzieś ucieka dlatego nagle zabrakło 4-go biegu. Było na forum jak samemu zweryfikować stan oleju w ASB poszukaj.
: 02 cze 2017, 23:25
autor: Bartesz
Mógłbym dolać jakiegoś oleju uniwersalnego do skrzyni automatycznej w celu sprawdzenia czy ten 4 bieg powróci po uzupełnieniu oleju ? Jak byłoby ok to wymieniłbym na nowy zalecany przez serwis

widziałem że poci sie miska więc pewnie brakuje oleju

: 06 cze 2017, 20:27
autor: mlody1206
To jak się poci od razu filtr, uszczelka, olej i z głowy (ew. dolej chociaż litr oleju taki jak ma być). U mnie połowa odradzała wymianę oleju bo jak twierdzili "nie wyjedziesz z garażu" albo "zrobisz 1000km i padnie". Efekt był taki że odkąd kupiłem auto to skrzynia szarpała czasami. Często silnik gasł jak trzymałem go na hamulcu i na "D" - jakieś 5 mis. przed wymianą gasł za każdym razem jak tylko wbiłem "D" czy "R". Po wymianie (stary olej szaro-czarny i śmierdzący) nie gaśnie, obroty na hamulcu i na "D" spadają max o 100 obr skrzynia praktycznie nie szarpie i zrobiłem ze 2000 km i wszystko działa jakby coraz lepiej.
Nie twierdzę że uratowałem skrzynię bo po ponad roku jak ją mam na pewno dostała po d*pie ale jestem zadowolony z zabiegu. Jak mówią te skrzynie 4HP są "debilo odporne" :-)
Nie zmuszam i nie namawiam ale w moim przypadku póki co mogę powiedzieć że udało się.
: 08 cze 2017, 17:20
autor: Bartesz
Doleje tego oleju a jak 4 wróci to zrobie wtedy kompleksową wymiane z uszczelkami i filtrami

: 06 lip 2017, 08:48
autor: Sir HT
Podepnę się z pytaniem żeby nie tworzyć nowego wątku -
jakie są koszta wymiany oleju w skrzyni 5HP (S8 z 2001)?
: 14 wrz 2017, 20:31
autor: Kolmax1992
Kochane 4HP

też szykuję się na wymianę oleju ( MOBIL LT ) Skrzynka nie szarpie i śmiga. Niby 270 tyś ale kto wie czy prawda
: 14 wrz 2017, 20:45
autor: marekp750
MOBIL LT 71141 nie jest do 4HP tak można zrozumieć po wypowiedzi.
S8 5HP - LT 71141 jest OK.
: 14 wrz 2017, 21:43
autor: gtfan
marekp750 pisze:MOBIL LT 71141 nie jest do 4HP tak można zrozumieć po wypowiedzi.
Wg
TEGO dokumentu ze strony ZF, jak najbardziej może być stosowany w 4HP. Sam jeździłem na takim 25tys. km i skrzynia działała poprawnie.
: 15 wrz 2017, 07:16
autor: marekp750
A ja mam inne doświadczenie, tam gdzie był zalany LT w 4HP to skrzynie padały.
Znam trzy takie przypadki. Teraz pytanie czy padły by też gdyby zalane były ATF czerwonym?
: 15 wrz 2017, 22:36
autor: Pepek
W ramach ciekawostki hobbystycznie zacząłem sobie czytać manuale ZF i napisano w nich, że 5HP mogą latać zarówno na Dexronie jak i LT 71141. Jest jeden warunek, skrzynia od początku musi mieć zalany jeden rodzaj oleju.
: 16 wrz 2017, 15:28
autor: dice111
gtfan pisze:marekp750 pisze:MOBIL LT 71141 nie jest do 4HP tak można zrozumieć po wypowiedzi.
Wg
TEGO dokumentu ze strony ZF, jak najbardziej może być stosowany w 4HP. Sam jeździłem na takim 25tys. km i skrzynia działała poprawnie.
Jak Pepek napisal. Polecam poczytac manual ZFa dla Jaguara np.