Strona 1 z 1
[D2 00 3.3TDI
] Uślizg skrzyni. Wymiana konwertera
: 07 cze 2017, 13:57
autor: chris4286
Witam. Od dłuższego czasu mam problem ze skrzynią. A dokładniej bo uślizg sprzęgła. auto ma ok 330tys. Pojawia się też błąd uślizgu sprzęgła. Teraz pytanie:
Czy to na pewno przez sprzęgło? czy może być niskie ciśniene oleju w skrzyni?
Gdzie kupić sprzęgło? w serwisie mi powiedzieli 4500zł troche za dużo. Używki też bym za bardzo nie chciał. Raz gdzieś czytałem ze są regenerowane przez sachsa za ok 1500zł możliwe? wytrzymują te regenerowane? Pozdrawiam
: 07 cze 2017, 16:52
autor: Motostacja
Regeneracja chyba polega na płukaniu sprzęgła

ja nie wiem co tam można zregenerować tam są tylko wirniki do tego lock up który najczęściej siada i elektrozawory na płycie chyba.
Często właśnie sie wymienia sprzęgło i te zaworki.
Choc ktoś miał tutaj na forum problem ślizgania ale stałego, wtedy odpowiedzialne były tarczki.
Więc raczej nikt tutaj diagnozy nie postawi na forum. Najczęściej i tak robi się całą skrzynie ze względu na powyższe możliwości usterek. A jak skrzynie sie rozkłada to to co ma oznaki zuzycia sie wymienia i wtedy można mówić o jakiejkolwiek gwarancji lub poprawności serwisu. Różnie z tym bywa, ja nie jestem w stanie nikogo polecić od skrzyń większość warsztatów ma marne opinie.
: 07 cze 2017, 17:12
autor: ahadam
Zgłoś się do Michała Wruszaka (z forum), ma takie .
[ Dodano: 2017-06-07, 17:12 ]
nick - michalwruszak
: 07 cze 2017, 19:04
autor: michalwruszak
Rafał - zobacz jak to mniej więcej wyglada na katalogu SONNAX
http://www.sonnax.com/units/425-zf6hp26-260mm
: 07 cze 2017, 19:37
autor: chris4286
Nigdy wcześniej nie jezdzilem automatem na codzień. U mnie dzieje sie tak ze jak auto jedzie np pod góre i dam tak ok 70% gazu to obroty wychodza na 3tys i jesli dzieje sie to na 3 biegu i dam na tipie na 4 albo 5 bieg to i tak obroty ponad 3tys. Jest to strasznie upierdliwe na trasach bo silnik wyje non stop. Ale ogolnie biegi bardzo ładnie zmienia bez szarpniecia. I wiecej niz 180km/h nie pojedzie bo juz max obr.
: 07 cze 2017, 23:51
autor: danishow
Sprzegło LockUp-u w konwerterze się skończyło, także czeka Cię wymiana konwertera.
Też tak miałem i ze 20 tyś. km przejechałem zanim wymieniłem

: 08 cze 2017, 13:32
autor: chris4286
Włąsnie to chciałem wiedzieć. ale czy jest szansa dostać gdzies sprzegło? nie używke? jest szansa ze może to całkiem stanąć?
: 08 cze 2017, 23:04
autor: danishow
michalwruszak pisze:ale czy jest szansa dostać gdzies sprzegło?
Sprzęgło Lock Up to jedna z wielu części zaspawanych w konwerterze więc albo oddasz do regeneracji albo kupisz drugi regenerowany. Ja zakupiłem bezpośrednio w ZF ale w Polsce to ponoć ciężki temat ...pisz do Michała
chris4286 pisze:jest szansa ze może to całkiem stanąć?
Oczywiście ale jak już pisałem, przejeździłem 20000 km i przez te kilka miesięcy nic się nie pogorszyło

: 18 cze 2017, 02:58
autor: Motostacja
Dzięki Michał, trochę się rozjaśniło, więc żadnej tam filozofii nie ma, budowa prosta jak cep, pewnie największe problemy po zespawaniu są z wżywaniem regenerowanego sprzęgła
danishow pisze:Oczywiście ale jak już pisałem, przejeździłem 20000 km i przez te kilka miesięcy nic się nie pogorszyło
A to nie jest tak że tarczki w skrzyni sie szybciej zużywają?
: 18 cze 2017, 13:36
autor: danishow
A to nie jest tak że tarczki w skrzyni sie szybciej zużywają?
Uślizg występuje wtedy w konwerterze nie w skrzyni

: 20 cze 2017, 14:49
autor: Motostacja
danishow pisze:Uślizg występuje wtedy w konwerterze nie w skrzyni
Pytam, ponieważ w jednym z tematów kolega tak tarczki popalił w skrzyni

: 20 cze 2017, 19:00
autor: danishow
Na pewno nie przez konwerter, nie ma takiej opcji.
: 22 cze 2017, 19:43
autor: monster_1973
Dobry warsztat który ma pojęcie w tym temacie jest w stanie zdiagnozować skrzynię i określić w którym miejscu jest uślizg: w sprzęgle czy w skrzyni.
Jest niebezpieczeństwo, że podczas jazdy rozsprzęgli na stałe i bez lawety nie obejdzie się.
Jeżeli uślizg jest w sprzęgle, to sprzęgło może rozlecieć się i uszkodzi skrzynię. Jeśli jest w skrzyni, to istnieje niebezpieczeństwo uszkodzenia skrzyni.
Tak czy inaczej dalsza jazda, moim zdaniem, jest niebezpieczna i może wygenerować dodatkowe koszta.