Strona 1 z 1

[D2 96 4.2PB/LPG ] błąd skrzyni 789 włącznik jazdy do tyłu

: 03 sie 2017, 11:50
autor: Chris75
skrzynia wywaliła mi dzisiaj taki błąd 789 włącznik jazdy do tyłu-F41.
i weszła w tryb awaryjny.
4HP24A CML autko A8 D2 4,2 ABZ 1996
pomoże ktoś ? jakieś sugestie ?
deszcz... wilgoć... LPG..... wybierak ???
jakieś pomysły ? :(
będę wdzięczny za pomoc...
Chris

[ Dodano: 2017-08-03, 11:50 ]
Koledzy nikt nie ma pomysłu na ten problem? <bezradny>

: 03 sie 2017, 18:05
autor: gtfan
Elsa podaje 3 przyczyny tego błędu:
- uszkodzona wiązka między przełącznikiem F41 a sterownikiem skrzyni,
- uszkodzony przełącznik F41
- uszkodzony przełącznik F125
Oba przełączniki są przy skrzyni po stronie kierowcy. Poniżej instrukcje z Elsy odnośnie ich demontażu (niestety tylko po ang.):
http://www.mediafire.com/file/3coa3dabs ... 1_F125.pdf

A tu jeszcze tabelka do sprawdzenia ich działania vagiem. Trzeba się połączyć ze sterownikiem skrzyni, wejść w bloki pomiarowe - blok 4. W 1 okienku będzie 6 cyfr, wartość cyfr 1-3 odpowiada położeniom wybieraka biegów (przełącznik F125), a cyfra 4 przedstawia stan przełącznika F41 zgodnie z tabelką.
Obrazek

: 03 sie 2017, 21:32
autor: krisker
gtfan, to się nazywa odpowiedź <okok>

: 04 sie 2017, 23:07
autor: Chris75
gtfan super dziękuję za info :-)
w przyszłym tygodniu zabieram się za robotę.
zakupiłem dwa używane F41 bo nowych niestety BRAK <bezradny>
i niestety są w opłakanym stanie - rozszczelnione popękane przewody i guma ale... działają
rozbiorę - wyczyszczę - zaleję silikonem czarnym - zaizoluję i idą do montażu
to chyba jest powód błędu 789 i od tego zacznę prace.
przy K-line w przedlifcie bloki pomiarowe w ASB działają na VAG 4.9 ?

: 05 sie 2017, 21:10
autor: gtfan
Chris75 pisze:przy K-line w przedlifcie bloki pomiarowe w ASB działają na VAG 4.9 ?
Powinny działać. Polski Vag ma to do siebie, że opisy przy blokach często są niezgodne z prawdą, ale same wartości pokazuje ok.

: 15 sie 2017, 13:43
autor: Chris75
hej !
skrzynia już naprawiona :-)
wymieniony wyłącznik wstecznego F41.
stary był zablokowany w pozycji "pół otwartej"
dojście do niego stosunkowo proste.
demontaż fajki wydechu lewego z sondą lambda - śruby schodzą bez problemu - dojście do górnej od strony czujnika położenia wałka bez demontażu niczego (!)
wyjęcie lewej łapy i poduszki skrzyni - bez problemu
wszystkie śruby elegancko się wykręcają gniazda gwinty i łby jak nowe <chura> szok jak na 21 letnie auto <okok> ale na wszelki - dałem nowe śruby i gniazda od wydechu ( dzięki dla Michała za części )
włącznik wymieniony i zabezpieczony przed wilgocią zaizolowany- wtyczki i o ringi powymieniane na nowe.
przy okazji wymieniłem sobie olej z filtrem i przepłukałem silnik do tego zalałem MoS2 z LM - wcześniej była ceramika <buzi> dla silnika na przeglądzie emisja spalin i HC wyszła na poziomie 13 na dopuszczalne 100 jednostek. mina diagnosty bezcenna <chura> to tyle a propos naszych silników utrzymanych w dobrym stanie

reasumując cała operacja wymiany F41 ok godziny czasu na spokojnie
wielkie dzięki dla wszystkich za pomoc szczególnie dla kolegi GTfan za radę i Michała za części