[D2 FL ALL
] Luz i wyciek na flanszy prawej półosi
: 15 sie 2017, 15:20
autor: krisker
Cześć. Dziś odkryłem solidny wyciek z prawej strony przy półosi. Podczas sprawdzania okolicy okazało się, że flansza wchodząca w skrzynię ma wyraźny luz promieniowy na 2-3mm. Simering dostępny chyba tylko w ASO (OE 01V409399, ZF 0734310342), ale czy jego wymiana pomoże przy takim luzie? Gdzieś czytałem, że z prawej strony ma być luz i jest to prawidłowe (z lewej jest długi wałek wewnętrzny). Numeru i sposobu wymiany łożyska, w które wchodzi flansza nie udało mi się znaleźć. Wygląda to podobnie, jak na tym filmie: chociaż wydaje mi się, że u mnie luz jest bardziej promieniowy.
Skrzynia FBB (5HP19).
Ktoś? Coś?
: 15 sie 2017, 15:40
autor: marcin1983
Łożysko igiełkowe do wymiany. Dostaniesz w każdym sklepie z lozyskami koszt ok 30zl marki ina. Przy okazji wymień też lozyska na mechanizmie roznicowym. Ta sama robota. A uszczelniacz dostaniesz np Corteco ja taki dałem bo zf nie mogłem dostac.
: 15 sie 2017, 16:57
autor: krisker
Piszesz o łożysku 28? Ono zejdzie w całości razem z 20? Do czego jest podkładka 27?
Wydawało mi się, że jest tam niezintegrowane łożysko stożkowe, którego luz ustala się właśnie podkładką 27, ale chyba jednak jestem w błędzie...
Najgorzej, że żeby zdjąć dekiel 20, trzeba zdjąć podporę skrzyni, a żeby zdjąć podporę, to trzeba odłączyć wydech.
: 15 sie 2017, 17:46
autor: marcin1983
Łożysko 28 to jest łożysko stożkowe to akurat zejdzie za pomocą szlifierki. Bieżnia tego łożyska siedzi w obudowie mechanizmu nr20. Podkladka nr 27 jest do regulacji luzu na mechanizmie roznicowym. Łożysko ktore ma luz jest umieszczone w mechanizmie. Jak sie tam dostaniesz to wszystko będziesz widział co i jak.
: 15 sie 2017, 20:52
autor: pb41ns
Robił coś takiego w tamtym tygodniu. Poszukaj postu na temat D3. Ta sama sprawa
: 15 sie 2017, 21:00
autor: danishow
W zeszłym tygodniu zamawiałem dla siebie wszystkie potrzebne łożyska i uszczelniacze z ZF, też z uwagi na luz prawej półosi i związane z tym wibracje podczas szybszej jazdy. Koszt około 90 Euro.
: 15 sie 2017, 21:12
autor: michalwruszak
Moi klienci też ostatnio zamawiaja takie zestawy , warto przy okazji demontazu sprawdzić grubość flanszy - ona też się zużywa
: 15 sie 2017, 21:13
autor: Ukaniu
Ja bym bez wyraźnego powodu łożysk stożkowych nie ruszał.
Chyba, że świadomie sprawdzając napięcie w obudowie. Po zdemontowaniu łożysk trzeba by przynajmniej w opcji minimum sprawdzić ich wysokość.
: 16 sie 2017, 07:40
autor: krisker
O ile dobrze rozumiem flansza zużywa się w miejscu pracy z uszczelniaczem? W wątku z quattroworld mierzą jeszcze grubość w miejscu, w którym wchodzi w łożysko, tylko nie bardzo rozumiem, czemu w tym miejscu miałaby się zużywać.
Ukaniu, wysokość "na płasko"? Luzu wynikającego ze zużycia bieżni nie można skasować grubszą podkładką regulacyjną? Dosunie łożysko do talerza i jednocześnie zmniejszy luz w różnicówce...
Uświadomcie mnie proszę: ile łożysk jest w końcu w przednim dyfrze? Bo po przestudiowaniu etki i elsy wychodzą mi:
- łożysko stożkowe 28 (dla prawej półosi)
- łożysko stożkowe 3 (dla lewej półosi)
- łożysko igiełkowe 7 (dodatkowe dla wałka lewej półosi)
Innych nie widzę, a z tego, co pisze marcin1983, są jeszcze dodatkowe w mechanizmie 1.
: 16 sie 2017, 08:18
autor: marcin1983
Krisker są 3 łożyska. Dwa stożkowe i jedno igielkowe (cały czas pisze o mojej skrzyni 4hp ale myślę że dyfry są takie same). Sama robota dość prosta ale pracochlonna. Ja to robiłem bez kanału. Dobrze jest rozkręcić wydech przy kolektorze w tedy masz dostęp do górnych śrub obudowy mechanizmu roznicowego.poduszke skrzyni odkrecisz od sanek i wyjdzie razem z obudową mechanizmu roznicowego.lozysko igiełkowe które zapewne masz do wymiany będzie widać jak tylko wyjmiesz flansze.
: 16 sie 2017, 08:39
autor: pb41ns
Proszę bardzo. Trzy łożyska potrzebne, te igiełkowe widać jak dyferencjału jest na prasie. A flansza, no cóż też się niestety zużywa bo łożysko igiełkowe bezpośrednio na flansza chodzi
: 16 sie 2017, 09:54
autor: krisker
pb41ns pisze:łożysko igiełkowe bezpośrednio na flansza chodzi
I tego mi brakowało do wyjaśnienia zagadki. Dzięki! Czyli w etce nie ma tego łożyska.
Do wyjęcia igiełkowego trzeba wytargać różnicówkę i wypchnąć je z tyłu?
Żeby wyjąć różnicówkę trzeba odkręcać lewą półoś?
marcin1983, dzięki za informacje.
: 16 sie 2017, 10:13
autor: marcin1983
Jak zdejmiesz pokrywe to mechanizm sam wyjdzie. Łożysko igielkowe da się wyjąć bez rozbierania mechanizmu.
: 16 sie 2017, 10:14
autor: krisker
OK, dzięki.
: 16 sie 2017, 11:15
autor: krzychu22.p1i
Sa sciagacze do takich lozysk przy plaskich powierzchniach, nawet majac tokarke mozna cos takiego machnac.. Bosza tam nie pchajcie.