Strona 1 z 2
[D2 95 3.7PB
] problem ze skrzynią biegów
: 02 lis 2017, 08:47
autor: papura1234
Mam problem polega na tym ze skrzynia przy przerzucaniu biegu z 2 na 3 lekko slizga sie skrzynia i jak sie mu depnie to tak samo sie przez chwile poslizgnie i jest okej na tip troniku jest wszystko elegancko dziala jak powinna czy to juz czas na wymiane oleju w skrzyni czy cos gorszego i wymiana skrzyni na druga dodam tyle ze skrzynia juz byla zmieniana bo mam 5 biegowa skrzynie a nie 4 biegowa samochod z roku 95
: 02 lis 2017, 10:15
autor: danishow
Wymiana oleju raczej nic nie da, skrzynia na pewno do zdjęcia. Prawdopodobnie konwerter sie kończy lub też tarczki w którymś z koszów. Bez zajrzenia do środka nikt dokładnie nie stwierdzi co jej dolega.
: 02 lis 2017, 10:25
autor: papura1234
aha a mam pytanie czy w tym roczniku wsadzono skrzynie 5 biegowe bo mam 5 i czy szukac ewentualnie takiej jaka tam siedzi czy 4 biegowa tez bedzie pasowac ?
: 02 lis 2017, 10:31
autor: Jurek22
Jeśli olej nie był wcześniej zmieniany to nie zaszkodzi wymiana, podczas zmiany z 2 na 3 lekko podbija gaz i zmienia na wyższy bieg, czy ewidentnie obroty rosną a auto nie przyśpiesza?
: 02 lis 2017, 10:47
autor: papura1234
obroty rosna na sekunde i sie stabilizuja i samochod normalnie ciagnie nic sie nie dzieje dzieje sie tak tylko przy zmianie biegow na chwile a pozniej jest okej a na tip tronik wszystko dziala jak trzeba i ktos moze mi powie o tej skrzyni czy byly 5 i jak zobaczyc stan oleju gdzie znajduje sie bagnet bo go szukalem i nie znalazłem
: 02 lis 2017, 10:54
autor: Jurek22
ja miałem podobne objawy, po wymianie oleju jest lepiej, przeciąganie nadal występuje ale krócej i płynniej druga sprawa że u mnie to występowało przy zimnym silniku, skrzyni, podczas jazdy na rozgrzanym objawy praktycznie nie występują.
Co do oleju to nie będziesz miał bagnetu są dwa korki jeden od spodu miski skrzyni ten służy do spuszczenia oleju przed wymianą filtra, a drugi którym zalewasz olej jest na bocznej ściance skrzyni.
: 02 lis 2017, 10:54
autor: papura1234
dokladnie jest taki objaw co napisales : podczas zmiany z 2 na 3 lekko podbija gaz i zmienia na wyższy bieg
: 02 lis 2017, 11:04
autor: dice111
papura1234 pisze:aha a mam pytanie czy w tym roczniku wsadzono skrzynie 5 biegowe bo mam 5 i czy szukac ewentualnie takiej jaka tam siedzi czy 4 biegowa tez bedzie pasowac ?
Nie, 5HP wsadzano do rocznika modelowego 97, więc od drugiej połowy roku 96.
Remontuj swoja a nie kupuj innej (no chyba, że na handel samochód). Masz zapewne ECU skrzyni zmienione pod 5HP, wiec kupuj 5HP.
: 02 lis 2017, 11:57
autor: papura1234
wiec szukac skrzyni do a8 o modelu 5HP ale wymienie olej z filtrem i zobacze moze uratuje skrzynie
[ Dodano: 2017-11-02, 11:57 ]
to jak nie mam bagnetu w jaki sposob zobaczyc poziom oleju w skrzyni jest moze jakis patent na to ?
: 02 lis 2017, 12:05
autor: dice111
Użyj wyszukiwarki, pisane nie raz, łącznie z całą procedura wymiany oleju
: 02 lis 2017, 12:11
autor: Jurek22
Dokładnie jest cała procedura wymiany i lepiej jej się trzymać, poszukaj bedziesz miał opisane krok po kroku
: 02 lis 2017, 13:55
autor: gtfan
dice111 pisze:papura1234 pisze:aha a mam pytanie czy w tym roczniku wsadzono skrzynie 5 biegowe bo mam 5 i czy szukac ewentualnie takiej jaka tam siedzi czy 4 biegowa tez bedzie pasowac ?
Nie, 5HP wsadzano do rocznika modelowego 97, więc od drugiej połowy roku 96.
Remontuj swoja a nie kupuj innej (no chyba, że na handel samochód). Masz zapewne ECU skrzyni zmienione pod 5HP, wiec kupuj 5HP.
A przypadkiem 3.7 nie były łączone tylko ze skrzyniami 5HP?
: 02 lis 2017, 18:54
autor: dice111
A 3.7 byly od ktorego roku ? Samo 5HP weszlo przeciez dopiero w 96. A 4HP byly zarowno 19 dla oski jak i 24 dla q
: 02 lis 2017, 19:43
autor: papura1234
ok dzieki wielkie panowie na wypłate kupuje ten zestaw czy on bedzie dobry do tej skrzyni
http://midparts.com.pl/pl_PL/p/ZF-5HP24 ... DI-A8/2299
: 02 lis 2017, 20:07
autor: Jurek22
Producent tych skrzyń zaleca stosowanie oryginalnego oleju wybór zawsze leży po stronie osoby która wymienia, ja osobiście zalałem oryginał po kilku konsultacjach, druga sprawa to ilość oleju bo w zależności od tego czy bedzie to wymiana statyczna czy dynamiczna bedziesz potrzebował inną ilość oleju, No i należałoby oczywiście zmienić filtr wraz z uszczelką, o dziwo nawet odkręcanie i dokręcanie śrub miski ma swoją kolejność oraz musi być zrobione z odpowiednia siłą.
Mam nadzieje że wiedziałeś o tym.