Strona 1 z 1

[D2 96 4.2PB/LPG ] Pozycjometr F125

: 05 lis 2017, 10:38
autor: Kolmax1992
Witam. Pewnego razu pojechałem sobie na myjnię. Wypicowałem autko. Jadę i nagle przy zmianie z 3 na 4 bieg ( skrzynia 4 ) wpadł w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wróciło do normy. Ale nie dało mi to spokoju. Wymieniłem olej wlazło 6 litrów świeżego. Dziś znów pojechałem umyć. Zrobiłem około 30 km po wymyciu i znów tryb awaryjny. Bląd ( F125 multi....)
Przy wymianie oleju mówiłem mechanikowi żeby sprawdził wtyczkę pozycjometra. Powiedział, że ok i jest sucha. Teraz pytanie czy sam pozycjometr pada czy może kabel? Gdzie idzie kabel od pozycjometra? Do komputera? Sterowniki na podszybiu suche. Skrzynia chodzi ok po wymianie nawet ładniej zmienia biegi. Mam nadzieje, że to nic poważnego

: 05 lis 2017, 12:12
autor: ernesto
Sprawdz czy masz sączki te nad skrzyni a biegów.
Ogólnie zasada ich jest taka, że podczas odprowadzania wody z podszybia, woda nie leje się po skrzyni biegów.
U mnie ten sączek jest zdemontowany i raz miałem przypadek po mocnym spłukiwaniu auta wiadrem, że po odpaleniu zrobił się kwiatek i skrzynia wpadła w tryb awaryjny.
Na drugi dzień wszystko było ok.
Najprawdopodobniej woda, gdzieś się dostaje i powoduje zwarcie. Dobrze by było wejść pod auto i lać wodę w podszybi. Jednocześnie obserwując gdzie ta woda może się dostać. Najgorzej będzie miał ten co siedzi w kanale.

: 05 lis 2017, 12:13
autor: Kolmax1992
Własnie te sączki wywaliłem ( rok temu ) Ale kupiłem je teraz. Pytanie jak zamontować :P
Z kanału. Czy może jakoś włożę rękę od strony silnika ?

: 05 lis 2017, 13:52
autor: ernesto
Od silnika, dokładniej mówiąc od strony obudowy filtra powietrza.
Z włożeniem będzie ciężko. Najlepiej przesmarować tą gumę jakimś płynem poślizgowym, ewentualnie płynem do naczyń i pomału ją próbować włożyć.
Polecam zaopatrzyć się w bandaże bo łapy pocięte będą na pewno.

: 05 lis 2017, 15:15
autor: Kolmax1992
yhy to zdemontuje filtr i bede probowal. Kabel od pozycjometra idzie do sterownika ?