Witam panowie. Odświeżam trochę temat. Co powiecie o takim oleju do skrzyni. Jest on niewiele droższy a nowszej generacji. Moja skrzynia to 4HP24.
Castrol TRANSMAX Z
Typ: całkowicie syntetyczny olej do przekładni automatycznych i ręcznych
Specyfikacje:ZF TE-ML- 11B/14C/16M, MB 236.81, MAN 339 F, Voith –G607/1373,
Voith Retardery
Castrol Transmax Z różni się od zwykłych olejów przekładniowych ATF stuprocentową
odpornością na ścinanie. Konwencjonalne olej ATF tracą już po pierwszych 5.000 km
przebiegu 35% swojej lepkości. Skutkiem tego jest powstawanie osadów oraz szybsze
zużywanie się przekładni.
Tramsmax Z w trakcie długiego użytkowania nie traci swojej lepkości i pozostaje stabilny.
Osiągnięte to zostało dzięki szerokim pracom badawczym i ma ogromne znaczenie dla
wszystkich części skrzyni biegów, powierzchni ciernych w przekładniach automatycznych,
a także na synchronizację w skrzyniach ręcznych.
Wydłużony okres między wymianami (90.000 km) dla przekładni ZF Ecomat MB AT i Voith
AT.
Charakterystyka:
- 100% stabilność, w bardzo niskich i wysokich temperaturach zapewnia bezawaryjne
działanie przekładni,
- poprawia komfort zmiany biegów,
- redukuje temperaturę przekładni ok. 15 o C
- odporny na ścieranie
- dłuższe okresy między wymianami,
Własności fizyko-chemiczne:
Lepkość w temp. 100° C 7,5 mm2/s
Lepkość w temp. 40° C 38,0 mm2/s
Wskaźnik lepkości 169
Temp. płynięcia (Pour Point) <- 60 ° C
Temp. zapłonu 228 ° C
Gęstość w temp. 15°C 833 kg/m3
http://www.getprice.com.au/images/uploa ... _66660.jpg