Strona 1 z 1

[D2 ALL ] Olej w skrzyni DGV

: 24 sty 2018, 01:21
autor: Pepek
Czy w skrzyni DGV przedni mechanizm różnicowy jest smarowany tym samym olejem co reszta skrzyni (w sensie układy nie są od siebie fizycznie oddzielone), a tylko torsen ma swoją 'skrzynkę' czy też jest jak np w CUE gdzie każdy 'moduł' ma swój olej?

: 24 sty 2018, 01:36
autor: gtfan
DGV to manual, tam jest ten sam olej w całej skrzyni.

: 24 sty 2018, 02:28
autor: Pepek
Czyli przedni mechanizm, skrzynia właściwa i torsen pływają w jednym oleju? Wolę dopytać, bo wg ETKI są dwa korki spustowe: w dzwonie i torsenie, a wlewowy widzę tylko w torsenie.

: 24 sty 2018, 02:37
autor: gtfan
Tak, jeden olej jest tylko. Korek wlewowy jest w deklu lewej półosi.
Prawidłowy poziom oleju dla DGV to 1mm poniżej dolnej krawędzi otworu wlewowego (skrzynie o innych kodach mogą mieć ten poziom inny np. równo z otworem / 3mm poniżej / 7mm poniżej - kwestia konkretnej skrzyni).

: 24 sty 2018, 21:04
autor: Pepek
Czyli wychodzi, że ETKA oszukuje, bo jedyne co mogłoby być wlewem jest z tyłu (na rysunku 26 i korki spustowe 9 i 27 https://images84.fotosik.pl/973/bd541e28b194d326.png ). No cóż trzeba będzie zanurkować pod auto :)
Jeszcze jedna sprawa, biorąc pod uwagę, że ta skrzynia posiada pompę oleju stan sprawdza się na pracującym silniku czy tradycyjnie zgaszony ale lekko zagrzany?

: 24 sty 2018, 21:40
autor: gtfan
W Elsie pisze tylko, że auto ma być wypoziomowane. Więc przyjąłbym, że sprawdza się standardowo na zgaszonym silniku.

: 24 sty 2018, 23:55
autor: Pepek
Podziękował :)