Strona 1 z 1
[D2 ALL
] Olej w skrzyni DGV
: 24 sty 2018, 01:21
autor: Pepek
Czy w skrzyni DGV przedni mechanizm różnicowy jest smarowany tym samym olejem co reszta skrzyni (w sensie układy nie są od siebie fizycznie oddzielone), a tylko torsen ma swoją 'skrzynkę' czy też jest jak np w CUE gdzie każdy 'moduł' ma swój olej?
: 24 sty 2018, 01:36
autor: gtfan
DGV to manual, tam jest ten sam olej w całej skrzyni.
: 24 sty 2018, 02:28
autor: Pepek
Czyli przedni mechanizm, skrzynia właściwa i torsen pływają w jednym oleju? Wolę dopytać, bo wg ETKI są dwa korki spustowe: w dzwonie i torsenie, a wlewowy widzę tylko w torsenie.
: 24 sty 2018, 02:37
autor: gtfan
Tak, jeden olej jest tylko. Korek wlewowy jest w deklu lewej półosi.
Prawidłowy poziom oleju dla DGV to 1mm poniżej dolnej krawędzi otworu wlewowego (skrzynie o innych kodach mogą mieć ten poziom inny np. równo z otworem / 3mm poniżej / 7mm poniżej - kwestia konkretnej skrzyni).
: 24 sty 2018, 21:04
autor: Pepek
Czyli wychodzi, że ETKA oszukuje, bo jedyne co mogłoby być wlewem jest z tyłu (na rysunku 26 i korki spustowe 9 i 27
https://images84.fotosik.pl/973/bd541e28b194d326.png ). No cóż trzeba będzie zanurkować pod auto

Jeszcze jedna sprawa, biorąc pod uwagę, że ta skrzynia posiada pompę oleju stan sprawdza się na pracującym silniku czy tradycyjnie zgaszony ale lekko zagrzany?
: 24 sty 2018, 21:40
autor: gtfan
W Elsie pisze tylko, że auto ma być wypoziomowane. Więc przyjąłbym, że sprawdza się standardowo na zgaszonym silniku.
: 24 sty 2018, 23:55
autor: Pepek
Podziękował
