Witam
Może to będzie dla Was śmieszne pytanie, ale jestem bardzo ciekaw Waszych opinii. Mam "babcię" z 1995r 4,2 B+G i będę miał teraz trochę wyjazdów do Niemiec, gdzie wiadomo, można trochę pocisnąć
Słyszałem od znajomego, ze przy dużych prędkościach, olej w ASB mocno się grzeje i skrzynia może nie wytrzymać np jazdy non stop przez np 2h z prędkością 200km/h. Podpowiedzcie proszę jaka prędkość dla naszych samochodów jest bezpieczna pod względem uniknięcia (przynajmniej ograniczenia ryzyka) problemów spowodowanych prędkością.
Będę bardzo wdzięczny za poparcie Waszych odpowiedzi jakimiś konkretami
Pozdrawiam i życze miłego wieczoru
Skrzynia 5HP24, załadowane 4.5 osoby, dodatkowa chłodnica ABS, prędkość ciągła 120km/h, temperatura oleju 75oC. Prędkość 140km/h - 85~90oC. Szybciej nie jeżdżę, bo coś może odpaść i będzie przypał.
: 26 lut 2018, 21:42
autor: CINEK
piotreczek100 pisze:przy dużych prędkościach, olej w ASB mocno się grzeje i skrzynia może nie wytrzymać np jazdy non stop przez np 2h z prędkością 200km/h.
piotreczek100, jak uda Ci się znaleźć taką trase nawet samych Niemczech, gdzie będzie można jechać 200km/h przez 2h to daj mi współrzędne
a tak na serio to te auta stworzone są do takich prędkości na autostradach. Ja w zeszłym roku jechałem łącznie w 4 osoby z bagażem do Niemiec na targi z Łódzi do Kolonii gdzie średnia prędkość między odcinkami wychodziła po 150km/h...
W Niemczech nawet 172km/h więc przez większość trasy pomiędzy tankowaniem miałem koło 200km/h... teren było zróżnicowany, mało prostej trasy...
Teraz jadąc 180km/h masz przy asb 5hp ok. 4000 obr. można by rzec, że połowę zasobów mocy tego silnika, więc nie powinieneś się zbytnio przejmować, że coś się stanie....
Pepek pisze:Szybciej nie jeżdżę, bo coś może odpaść i będzie przypał.
serio ? tzn że co....jeździsz uszkodzonym autem czy jak?
: 26 lut 2018, 21:45
autor: piotreczek100
Czyli 150km/h można sobie śmiało ciąć przez np 2h? bez większego ryzyka?
: 26 lut 2018, 21:50
autor: CINEK
piotreczek100 pisze:Czyli 150km/h można sobie śmiało ciąć przez np 2h? bez większego ryzyka?
jak ja jadę z rodzinką np. do Wrocławia (trasa S8) czy nad morze ( A1) to wrzucam na tempomat 140km/h i tak lece całą trase bez zająknięcia...czasem jak żona oko zmruży to i ze 160 się pojedzie
bez problemu możesz lecieć i 160km/h przez całą trasę....Jeśli skrzynia sprawna to nie ma co się przejmować...
Ja np. trase Poznań - Łódź robie w niecałe 2h.... łącznie z postojem na wszystkich bramkach i skrzynka od prawie 6 lat chodzi bez problemu...
: 26 lut 2018, 21:53
autor: dice111
piotreczek100 pisze:Czyli 150km/h można sobie śmiało ciąć przez np 2h? bez większego ryzyka?
W 4HP czujnika nie ma z tego co pamiętam, ale dla ciekawskich z 5HP w zwyż podczas takiej jazdy podłączcie sobie VAG-COMa, czy VCDSa itp i sprawdźcie temp.
: 26 lut 2018, 22:04
autor: Pepek
CINEK pisze:
Pepek pisze:Szybciej nie jeżdżę, bo coś może odpaść i będzie przypał.
serio ? tzn że co....jeździsz uszkodzonym autem czy jak?
A no tak, zabrakło emotki. Niemniej 22 letni szrot po dwóch niemieckich lekarzach, trzech turkach, handlarzu, tuningowcu i śmieszku poza kontrolo. Dodatkowo lepiony częściami z C4 i pastucha, bo rozbiórki D2 z wysp oraz ryżowe zamienniki jednak za drogie. Więc trzeba uważać.
: 26 lut 2018, 22:42
autor: Ukaniu
Jedyny problem jaki mam z moją babcią to spalanie...
JAk chcę być w domu z Gdańska w lekko ponad 2h to muszę liczyć 18-20/100 :-)
Innych przeciwwskazań poza prawem o ruchu nie ma...
: 26 lut 2018, 22:51
autor: Pepek
Ukaniu pisze:
Bo masz kolego 4HP, skrzynię którą może zabić (choć i tu eksperci się spierają) wymiana oleju na żwir
: 26 lut 2018, 23:07
autor: CINEK
Pepek pisze:A no tak, zabrakło emotki. Niemniej 22 letni szrot po dwóch niemieckich lekarzach, trzech turkach, handlarzu, tuningowcu i śmieszku poza kontrolo. Dodatkowo lepiony częściami z C4 i pastucha, bo rozbiórki D2 z wysp oraz ryżowe zamienniki jednak za drogie. Więc trzeba uważać.
Pepek, nie czaję tego Twojego sarkazmu , ale pewnie że już późno a ja jeszcze pracuje, i musze wstać o 5 rano...
Chyba że to nie sarkazm tylko prawda to współczuje
: 27 lut 2018, 07:24
autor: marekp750
Montować dodatkową chłodnicę zewnętrzną.
Olej będzie bardziej lepki bo temperatura pracy spadnie o 20-30 st C.
Znacząco to wpływa na żywotność ASB.
A co do pytania autora to jeżeli mamy sprawny układ chłodzenia w aucie
i wymieniony olej w ASB (co by nie miał 300 tys km przejechane) to
autko bez problemu wytrzyma kilka godzin z prędkościami ~200 km/h.
Pojawił się ostatnio ceramizer do ASB. Zalałem go już do do kilku skrzyń biegów.
Pomyśleć o czymś takim.