Strona 1 z 2

[D2 95 4.2PB/LPG ] Prędkość a bezpieczeństwo

: 26 lut 2018, 20:58
autor: piotreczek100
Witam :)
Może to będzie dla Was śmieszne pytanie, ale jestem bardzo ciekaw Waszych opinii. Mam "babcię" z 1995r 4,2 B+G i będę miał teraz trochę wyjazdów do Niemiec, gdzie wiadomo, można trochę pocisnąć :)
Słyszałem od znajomego, ze przy dużych prędkościach, olej w ASB mocno się grzeje i skrzynia może nie wytrzymać np jazdy non stop przez np 2h z prędkością 200km/h. Podpowiedzcie proszę jaka prędkość dla naszych samochodów jest bezpieczna pod względem uniknięcia (przynajmniej ograniczenia ryzyka) problemów spowodowanych prędkością.
Będę bardzo wdzięczny za poparcie Waszych odpowiedzi jakimiś konkretami :)
Pozdrawiam i życze miłego wieczoru

: 26 lut 2018, 21:28
autor: dice111
Generalnie przy obciążeniu można ASB przegrzać. Jak tak bardzo Cię to martwi lub często coś ciągniesz za sobą zainteresuj się tym tematem: https://www.a8team.pl/d2-all-dodatkowa- ... t14139.htm

: 26 lut 2018, 21:31
autor: Pepek
Skrzynia 5HP24, załadowane 4.5 osoby, dodatkowa chłodnica ABS, prędkość ciągła 120km/h, temperatura oleju 75oC. Prędkość 140km/h - 85~90oC. Szybciej nie jeżdżę, bo coś może odpaść i będzie przypał.

: 26 lut 2018, 21:42
autor: CINEK
piotreczek100 pisze:przy dużych prędkościach, olej w ASB mocno się grzeje i skrzynia może nie wytrzymać np jazdy non stop przez np 2h z prędkością 200km/h.
piotreczek100, jak uda Ci się znaleźć taką trase nawet samych Niemczech, gdzie będzie można jechać 200km/h przez 2h to daj mi współrzędne :D ;)

a tak na serio to te auta stworzone są do takich prędkości na autostradach. Ja w zeszłym roku jechałem łącznie w 4 osoby z bagażem do Niemiec na targi z Łódzi do Kolonii gdzie średnia prędkość między odcinkami wychodziła po 150km/h...

W Niemczech nawet 172km/h więc przez większość trasy pomiędzy tankowaniem miałem koło 200km/h... teren było zróżnicowany, mało prostej trasy...

Teraz jadąc 180km/h masz przy asb 5hp ok. 4000 obr. można by rzec, że połowę zasobów mocy tego silnika, więc nie powinieneś się zbytnio przejmować, że coś się stanie.... ;)
Pepek pisze:Szybciej nie jeżdżę, bo coś może odpaść i będzie przypał.
serio ? <hmm> tzn że co....jeździsz uszkodzonym autem czy jak?

: 26 lut 2018, 21:45
autor: piotreczek100
Czyli 150km/h można sobie śmiało ciąć przez np 2h? bez większego ryzyka? ;)

: 26 lut 2018, 21:50
autor: CINEK
piotreczek100 pisze:Czyli 150km/h można sobie śmiało ciąć przez np 2h? bez większego ryzyka?
jak ja jadę z rodzinką np. do Wrocławia (trasa S8) czy nad morze ( A1) to wrzucam na tempomat 140km/h i tak lece całą trase bez zająknięcia...czasem jak żona oko zmruży to i ze 160 się pojedzie <cicho>

bez problemu możesz lecieć i 160km/h przez całą trasę....Jeśli skrzynia sprawna to nie ma co się przejmować...

Ja np. trase Poznań - Łódź robie w niecałe 2h.... łącznie z postojem na wszystkich bramkach ;) i skrzynka od prawie 6 lat chodzi bez problemu...

: 26 lut 2018, 21:53
autor: dice111
piotreczek100 pisze:Czyli 150km/h można sobie śmiało ciąć przez np 2h? bez większego ryzyka? ;)
W 4HP czujnika nie ma z tego co pamiętam, ale dla ciekawskich z 5HP w zwyż podczas takiej jazdy podłączcie sobie VAG-COMa, czy VCDSa itp i sprawdźcie temp.

: 26 lut 2018, 22:04
autor: Pepek
CINEK pisze:
Pepek pisze:Szybciej nie jeżdżę, bo coś może odpaść i będzie przypał.
serio ? <hmm> tzn że co....jeździsz uszkodzonym autem czy jak?
A no tak, zabrakło emotki. Niemniej 22 letni szrot po dwóch niemieckich lekarzach, trzech turkach, handlarzu, tuningowcu i śmieszku poza kontrolo. Dodatkowo lepiony częściami z C4 i pastucha, bo rozbiórki D2 z wysp oraz ryżowe zamienniki jednak za drogie. Więc trzeba uważać.

: 26 lut 2018, 22:42
autor: Ukaniu
Jedyny problem jaki mam z moją babcią to spalanie...
JAk chcę być w domu z Gdańska w lekko ponad 2h to muszę liczyć 18-20/100 :-)
Innych przeciwwskazań poza prawem o ruchu nie ma...

: 26 lut 2018, 22:51
autor: Pepek
Ukaniu pisze:
Bo masz kolego 4HP, skrzynię którą może zabić (choć i tu eksperci się spierają) wymiana oleju na żwir ;)

: 26 lut 2018, 23:07
autor: CINEK
Pepek pisze:A no tak, zabrakło emotki. Niemniej 22 letni szrot po dwóch niemieckich lekarzach, trzech turkach, handlarzu, tuningowcu i śmieszku poza kontrolo. Dodatkowo lepiony częściami z C4 i pastucha, bo rozbiórki D2 z wysp oraz ryżowe zamienniki jednak za drogie. Więc trzeba uważać.
Pepek, nie czaję tego Twojego sarkazmu <bezradny> , ale pewnie że już późno a ja jeszcze pracuje, i musze wstać o 5 rano...

Chyba że to nie sarkazm tylko prawda to współczuje <faktycznie>

: 27 lut 2018, 07:24
autor: marekp750
Montować dodatkową chłodnicę zewnętrzną.
Olej będzie bardziej lepki bo temperatura pracy spadnie o 20-30 st C.
Znacząco to wpływa na żywotność ASB.

Obrazek


A co do pytania autora to jeżeli mamy sprawny układ chłodzenia w aucie
i wymieniony olej w ASB (co by nie miał 300 tys km przejechane) to
autko bez problemu wytrzyma kilka godzin z prędkościami ~200 km/h.

Pojawił się ostatnio ceramizer do ASB. Zalałem go już do do kilku skrzyń biegów.
Pomyśleć o czymś takim.

Sam w D3 W12 latam na tym ceramizerze.

XADO do ASB

: 27 lut 2018, 08:04
autor: dice111
marekp750 pisze:Pojawił się ostatnio ceramizer do ASB. Zalałem go już do do kilku skrzyń biegów.
Pomyśleć o czymś takim.

Sam w D3 W12 latam na tym ceramizerze.

XADO do ASB
Zauwazyles cokolwiek w pracy skrzyni ?

: 27 lut 2018, 09:37
autor: piotreczek100
Panie Marku to ta górna chłodnica jest dodatkowa czy ta dolna? Jak ten ceramizer się Panu sprawuje?

: 27 lut 2018, 09:58
autor: pb41ns
Ale elegancka chłodnica, od jakiego auta jest?