Strona 1 z 1

[D2 96 4.2PB/LPG ] 4HP24A ciut zwariowała

: 25 cze 2018, 16:10
autor: Ukaniu
Czołem,
Moja 4HP24A zaczęła ostatnio świrować:
Jadąc w trybie automatycznym szczególnie na 4 biegu skrzynia nawet przy niewielkim hamowaniu a czasem i przy odpuszczeniu gazu próbuje się przełączyć na 3 i zaraz wraca na 4. Jadąc spokojnie i miarowo jest OK. Czasem mam wrażenie, że ona nawet próbuje włączyć i bieg 2.
Redukcje, k-d, włączanie kolejnych biegów wydają się wyglądać prawidłowo.
W trybie manualnym potrafi np po zapięciu 3 przeskoczyć na zegarach przez 1 i 2 i z powrotem na 3. Przy czym wtedy nie czuję nic szczególnego w napędzie.
VCDS nie pokazuje nic niezwykłęgo. Może powinienem się skupić na jakimś pomiarze?
Miał ktoś podobny problem?
Dziękuję za odpowiedzi
- Łukasz

: 25 cze 2018, 16:14
autor: danishow
Sprawdź pozycjoner na skrzyni, to on zazwyczaj płata takie figle.

: 25 cze 2018, 18:34
autor: marekp750
Pozycjonometr do 4HP to po mału "biały kruk"... najmłodszy używany element ma 22-23 lata

Tak jak Dani napisał, jedna z możliwości to ten "biały kruk".

: 26 cze 2018, 00:19
autor: Ukaniu
Pomierzyłem od strony sterownika skrzyni pozycjoner to sygnały wychodziły z niego sensowne. W takim rozumieniu, że nic nie trzeszczało czy znikało.
Suma sumarum chyba znalazłem problem w potencjometrze przepustnicy. Jak lekko dotknę pedał gazu to sporadycznie pomiar uchylenia (ale tylko na zamkniętej) osiąga przypadkowe wartości. I pewnie to powoduje, że skrzynia chce redukować choć ja albo hamuję albo jadę wybiegiem.
Dziękuje za pomoc! raczej też spodziewałem się czegoś w skrzyni. Szczególnie, że w trybie ręcznym coś miga na wyświetlaczy biegów.

: 26 cze 2018, 09:29
autor: danishow
Przepustnica to też częsty problem w automatach, także dobry trop obrałeś <okok>

: 28 cze 2018, 15:51
autor: Ukaniu
Rozkręciłem, poruszałem potencjometrem, wlałem do środka "kontakt gold" i na chwilę przestało trzeszczeć. Wartości uchylenia pokazuje ok i tak też zaczęła jeździć.
Jakiś czas przed totalnym ześwirowaniem czułem, że później załącza lockup. Widać, że początkowo błędne pomiary miały wpływ na to, że sterownik skrzyni uznawał mnie za szalonego co ostro ciśnie w gaz.
Teraz muszę znaleźć jakąś dobrą sztukę i wymienić.

: 28 cze 2018, 18:00
autor: michalwruszak
Szukaj po numerach oczywiście - pare dni temu widziałem fabryczną nówkę na allegro za jakieś wyjątkowe małe pieniądze

: 09 lis 2018, 09:12
autor: gienkas
Witam,

udało się rozwiązać problem?

Mam podobny objaw w 4hp24a, skrzynia redukuje bieg z 4->3 przy odpuszczaniu pedału gazu i przy wytrącaniu prędkości (hamowanie silnikiem lub hamulcami) np. ze 140km/h w dół. Zawsze przy predkości 105 km/h redukuje. Następnie przeciągniecie do 4000obr/min i odpuszczenie pedału gazu powoduję ponownę wrzucenie 4 biegu.


BTW: Zdarzyło się, że gdy jechałem szybciej np. 180 km/h, redukcja następowała przy ok. 140km/h.


<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p

: 17 lis 2018, 16:14
autor: Ukaniu
Udało, o czym pisałem wcześniej. Problem powodował potencjometr przepustnicy.
Po zalaniu go "kontaktem gold" trzeszczenie zniknęło i sztuka kupiona na podmianę nadal czeka w szufladzie.