Strona 1 z 2

[D2 01 4.2PB/LPG ] Wyciek z wału ?

: 13 sie 2018, 18:20
autor: Lechu
Może ktoś podpowie co się zj.... i skąd ten olej leci ?


Obrazek

: 13 sie 2018, 18:24
autor: michalwruszak
Standard - uszczelniacz między centralnym mechanizmem a wałem napędowym

: 13 sie 2018, 18:44
autor: Lechu
Istnotne ? trzeba od razu robić ?
Czy poczekać ?

tylko w sumie na co <hmm>

i jaki to koszt ?
Zapewne będzie rozbierania na pół dnia <boisie>

: 13 sie 2018, 19:57
autor: pb41ns
Nie jest t a k źle, robiłem to i w dwie godzinki się uporasz, lecz musisz zwrócić uwagę na łożyska czy przypadkiem luzu nie mają, jeśli będzie luz to nawet nowy uszczelniacz nie pomoże

: 14 sie 2018, 17:58
autor: Lechu
Co dokładnie trzeba wymienić ?

Na tych rysunkach się troszkę gubię ? tzn tego łożyska o czym mówisz nie mogę znaleźć

http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A8Q/2001/ ... 1/521010#2

http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A8Q/2001/ ... 1/501010#3

: 14 sie 2018, 20:46
autor: pb41ns
Obrazek
Tam masz flansze co wal się przykręca i łożyska potrzebne do tego, nie twierdzę że jest potrzeba ich wymiany ale jak by co to masz, pewno wystarczy tylko wymiana uszczelniacz ale trzeba sprawdzić czy nie ma tam nadmiernego luzu

[ Dodano: 2018-08-14, 20:46 ]
Obrazek
A to jest miejsce i widoczne łożysko igiełkowe gdzie wchodzi wałek w którym siedzi flansza

: 14 sie 2018, 23:35
autor: danishow
Lechu, linki nie działają !

: 16 sie 2018, 11:03
autor: Lechu
danishow pisze:Lechu, linki nie działają !
otwierają się

[ Dodano: 2018-08-16, 09:34 ]
Uszczelniacz wału nr : 018 409 399 B

Łozysko 6210-2src3, hk3520-B

[ Dodano: 2018-08-16, 11:03 ]
Czyli będę musiał odkręcić wał i podporę ??
Gdzieś jest jakiś opis jak to się robi ?

: 16 sie 2018, 14:27
autor: pb41ns
Wal tak ale podpore to już nie, na bok wal bierzesz i do dzieła

: 16 sie 2018, 18:41
autor: Lechu
Oprucz uszczelniacza wału i 2 lożysk, coś jeszcze będę musiał wymienić ??

: 16 sie 2018, 20:03
autor: pb41ns
Uszczelniacz napewno, warto flansze w miejscu styku uszczelniacza przejechać papierem 2000, łożyska do weryfikacji, trochę oliwy będzie potrzebne i ewentualnie jak będziesz łożyska wymieniał to jeszcze uszczelke tej obudowy, bo do wymiany łożysk musisz ją zdemontowac

: 17 sie 2018, 08:24
autor: Lechu
pb41ns pisze:Uszczelniacz napewno, warto flansze w miejscu styku uszczelniacza przejechać papierem 2000, łożyska do weryfikacji, trochę oliwy będzie potrzebne i ewentualnie jak będziesz łożyska wymieniał to jeszcze uszczelke tej obudowy, bo do wymiany łożysk musisz ją zdemontowac
Rozumiem, że mówisz o części z nr 4 ?

Obrazek

: 17 sie 2018, 21:01
autor: pb41ns
Zdaje się że yo właśnie ta uszczelka, kurcze nie pamiętam czy była uszczelka w tej obudowie co simering jest, ale zdaje się że r a m oring był, skleroza <faktycznie> a rok temu to robilem

[ Dodano: 2018-08-17, 21:01 ]
A, i pamiętam że ja założyłem ciut wyższe łożysko igiełkowe, oryginalnie powinno być 5 mm niższe niż te co podalem

: 29 paź 2018, 07:10
autor: Lechu
Czy w tym miejscu jaki olej wycieka ? ten co jest w skrzyni czy to jest od siebie odseparowane ?

: 29 paź 2018, 11:56
autor: pb41ns
Jest to odseparowane, tam jest przekladniowy