[A8/S8 ALL ] ZF 5hp24 przelew oleju przedniego dyferencjału
: 26 paź 2019, 22:41
Dobry wieczór
Dziś zabrałem się za wymianę olejów w napędach jednak jedna rzecz mnie zdziwiła i zasiała niepokój.
Według instrukcji olej leje się do krawędzi dolnej otworu wlewowego i tak też uczyniłem w tylnym dyferencjale, torsenie i przednim dyferencjale.
Tylny most i torsen mają korki spustowe, natomiast z przedniego dyferencjału trzeba go odessać. (oczywiste oczywiśtości)
Po uzupełnieniu w tych 3 miejscach oleju zabrałem się za wymiana oleju ATF.
Po spuszczeniu oleju ATF podczas odkręcania miski oleju zaczął mi wylewać się olej z jednego gniazda śruby mocującej miskę.
Gdy się zorientowałem że to olej przekładniowy (z przedniego dyferencjału) zacząłem go łapać.
Złapałem około minimum 250ml nie wiem ile wyciekło na ziemię. Zaznaczone strzałką na zdjęciu.
Po ponownym sprawdzeniu ilości oleju w otworze wlewowym przy prawej półosi jest on około 2 cm poniżej krawędzi.
Moje pytanie
Czy jak olej wycieka z tego miejsca co zaznaczone na zdj to, to jest czymś normalnym czy jest to objaw zużycia jakiegoś uszczelniacza czy awarii.
Normalnie jest tam wkręcona śruba mocująca miskę olejową i olej nie będzie się wyciekał.
Ewentualnie czemu to służy i czy tak ma by? Bardzo mnie to ciekawi.
Btw. poprzedni właściciel remontował gdzieś skrzynie, a dziś z torsena spuściłem olej ATF
Dziś zabrałem się za wymianę olejów w napędach jednak jedna rzecz mnie zdziwiła i zasiała niepokój.
Według instrukcji olej leje się do krawędzi dolnej otworu wlewowego i tak też uczyniłem w tylnym dyferencjale, torsenie i przednim dyferencjale.
Tylny most i torsen mają korki spustowe, natomiast z przedniego dyferencjału trzeba go odessać. (oczywiste oczywiśtości)
Po uzupełnieniu w tych 3 miejscach oleju zabrałem się za wymiana oleju ATF.
Po spuszczeniu oleju ATF podczas odkręcania miski oleju zaczął mi wylewać się olej z jednego gniazda śruby mocującej miskę.
Gdy się zorientowałem że to olej przekładniowy (z przedniego dyferencjału) zacząłem go łapać.
Złapałem około minimum 250ml nie wiem ile wyciekło na ziemię. Zaznaczone strzałką na zdjęciu.
Po ponownym sprawdzeniu ilości oleju w otworze wlewowym przy prawej półosi jest on około 2 cm poniżej krawędzi.
Moje pytanie
Czy jak olej wycieka z tego miejsca co zaznaczone na zdj to, to jest czymś normalnym czy jest to objaw zużycia jakiegoś uszczelniacza czy awarii.
Normalnie jest tam wkręcona śruba mocująca miskę olejową i olej nie będzie się wyciekał.
Ewentualnie czemu to służy i czy tak ma by? Bardzo mnie to ciekawi.
Btw. poprzedni właściciel remontował gdzieś skrzynie, a dziś z torsena spuściłem olej ATF