[D2 95 4.2PB ] 4HP24A Luzy na sprzęgłach.
: 01 kwie 2020, 02:01
Robiłem remont skrzynki wymieniłem tarcze, przekładki, uszczelki.
Skuszony manualem do zestawu alto 053758 ustawiłem mniejszy luz sprzęgieł E i F. w okolicach 0,9 mm. Resztę zostawiłem jak było.
Skrzynia jeździ ale niestety chyba właśnie w mniejszym luzie jest problem.
Przy jeździe z mocnym gazem zmiany następują faktycznie szybko i sensownie twardo ale niestety z niewielkim gazem albo w stanach przejściowych - szczególnie jeśli po mocnym przyduszeniu i redukcji do 3 odpuścimy gwałtownie to skrzynia przy włączaniu 4 potrafi stuknąć solidnie.
Zastanawiam się teraz czy Alto wpuszcza na minę proponując zmniejszenie luzu czy ja mam jakiś problem z płytą sterującą, sterownikiem.
Dziękuję za odpowiedzi
- Łukasz
[ Dodano: 2020-04-01, 02:01 ]
Elektronikę wykluczyłem, podstawiłem inny sterownik i jest to samo.
Teraz będę próbował podstawić płytę którą pożyczę od kolegi Pawła gtfan - za co mu z góry serdecznie dziękuję!
Dziś jeszcze zwrócił moją uwagę jeden szczegół - rano sprawdzałem poziom oleju, był ok - ale wydaje mi się, że było w nim za dużo spienionego powietrza.
Może moja walka z filtrem i oringiem nie była wygrana i skrzynia ssie powietrze przez co sterownik świruje. Zbadam przy okazji podmiany płyty. Ale znając swoje zezowate szczęście to pewnie te cholerne luzy ;-)
Skuszony manualem do zestawu alto 053758 ustawiłem mniejszy luz sprzęgieł E i F. w okolicach 0,9 mm. Resztę zostawiłem jak było.
Skrzynia jeździ ale niestety chyba właśnie w mniejszym luzie jest problem.
Przy jeździe z mocnym gazem zmiany następują faktycznie szybko i sensownie twardo ale niestety z niewielkim gazem albo w stanach przejściowych - szczególnie jeśli po mocnym przyduszeniu i redukcji do 3 odpuścimy gwałtownie to skrzynia przy włączaniu 4 potrafi stuknąć solidnie.
Zastanawiam się teraz czy Alto wpuszcza na minę proponując zmniejszenie luzu czy ja mam jakiś problem z płytą sterującą, sterownikiem.
Dziękuję za odpowiedzi
- Łukasz
[ Dodano: 2020-04-01, 02:01 ]
Elektronikę wykluczyłem, podstawiłem inny sterownik i jest to samo.
Teraz będę próbował podstawić płytę którą pożyczę od kolegi Pawła gtfan - za co mu z góry serdecznie dziękuję!
Dziś jeszcze zwrócił moją uwagę jeden szczegół - rano sprawdzałem poziom oleju, był ok - ale wydaje mi się, że było w nim za dużo spienionego powietrza.
Może moja walka z filtrem i oringiem nie była wygrana i skrzynia ssie powietrze przez co sterownik świruje. Zbadam przy okazji podmiany płyty. Ale znając swoje zezowate szczęście to pewnie te cholerne luzy ;-)