[S8 D2 01 FL] Wymiana tylnego dyferencjału na inny
: 31 sie 2020, 16:37
Witam, głowiłem się kiedyś dlaczego mam tak długie przełożenia w S8, tzn. na 1 biegu idzie do 80 khm, 2 - 135 kmh, 3 - 200 kmh itp. Spisałem numery tylnego mostu - EUS 27079. Ku mojemu zdziwieniu na różnych aukcjach był to dyfer od 2.5 TDI... Nie lubie maniany, więc zamówiłem używany od S8 FL - EUU 270401. Po wstawieniu auto drga już od startu, czuć że coś w napędzie nie gra jak powinno. Szczególnie na małych prędkościach obrotowych. Podczas jazdy również. Wcześniej to grało wszystko. Okazało się, że wał wymaga regeneracji, krzyżak miał spory luz, przeguby też. Mam nową podpore, 2 przeguby Spidana, nowy krzyżak, wyważony wał. Drgania są dalej, przy starcie auto się zachowuje coś jak w momencie gdy w gre wchodzi kontrola trakcji, takie drgania czuć z napędu. Powyżej 3 tyś obrotów robi się normalnie. Prędkości na danych biegach są praktycznie takie same.
Czy ktoś ma jakąś rozpiskę jakie są przełożenia danych dyfrów? Muszę podnieść auto i spisać numery skrzyni biegów, nie zdziwie się, jak też nie jest z tego modelu. Czy niedopasowane do siebie przełożenia skrzyni i tylnego mostu mogą dawać takie objawy? Bo zastanawiam się czy nie wrócić do "dieslowskiego" dyfra...
Czy ktoś ma jakąś rozpiskę jakie są przełożenia danych dyfrów? Muszę podnieść auto i spisać numery skrzyni biegów, nie zdziwie się, jak też nie jest z tego modelu. Czy niedopasowane do siebie przełożenia skrzyni i tylnego mostu mogą dawać takie objawy? Bo zastanawiam się czy nie wrócić do "dieslowskiego" dyfra...