Strona 1 z 2

[D2 ALL ] Zamiennik skrzyni DJU

: 08 sie 2021, 12:43
autor: Czajuszka
Witam, A8 D2 2.8 manual Quattro, kod skrzyni DJU, tylnego dyfra CGV. Poszukuję drugiej skrzyni biegów i niestety jest dosyć spory problem ze znalezieniem o tym samym kodzie z tego samego modelu auta, czy jest możliwość wsadzenia skrzyni o innym kodzie z innego modelu bez jakichkolwiek przeróbek ? Zastanawiałem się też nad ewentualnym zamontowaniem skrzyni automatycznej, ktoś z Was robił może taki swap z manualnej skrzyni na automat ? Czy może lepiej według Was oddać całą skrzynię do regeneracji ?

: 08 sie 2021, 12:56
autor: dice111
A co się popsuło konkretnie ? Zadzwoń albo napisz do +420 773 111 041 zapytać czy ma. Gość jest tutaj niedaleko mnie z Třinca. Na pewno ma DGV i jakieś skrzynie z diesli 2.5

: 08 sie 2021, 14:52
autor: gtfan
Z manuali to DDN z A8.
Z A6 C5 DWP ma identyczne przełożenia, ale w A6 było sprzęgło 228mm i musiałbyś poszukać, czy sprzęgło 240mm z A8 się zmieści. Z A4 B5 jest DWN i DJS o identycznych przełożeniach, ale obie też pod sprzęgło 228mm i flansze półosi byś musiał swoje przełożyć, bo przy nich były pod mniejsze przeguby.

: 08 sie 2021, 15:17
autor: Czajuszka
Występują duże uderzenia przy zmianie biegów, wibracje przy jeździe, kilku mechaników stwierdziło duże luzy międzyzębne w skrzyni ale myślę, ,że przed zakupem zrzucę skrzynie i zobaczę jak to wygląda, być może problem leży w czymś innym

: 08 sie 2021, 17:07
autor: dice111
Ale uderzenia typowo ze skrzyni czy może jednak z mostu ?

: 08 sie 2021, 19:05
autor: Czajuszka
Obracając wałem słychać uderzenie w tylnym dyferencjale, pytałem ludzi z większym doświadczeniem co może być problemem. Obstawiają luz na flanszy wału po stronie skrzyni biegów, według mnie ten luz jest całkowicie normalny i nie tam jest problem. Postaram się poszukać filmiku, który nagrałem. Dyferencjał był również zmieniany na drugi o tym samym oznaczeniu ale brak jakichkolwiek zmian, lecz nie mam pewności czy dyferencjał, który był włożony był w jakimś stopniu lepszy.

[ Dodano: 2021-08-08, 19:00 ]
gtfan pisze:Z manuali to DDN z A8.
Z A6 C5 DWP ma identyczne przełożenia, ale w A6 było sprzęgło 228mm i musiałbyś poszukać, czy sprzęgło 240mm z A8 się zmieści. Z A4 B5 jest DWN i DJS o identycznych przełożeniach, ale obie też pod sprzęgło 228mm i flansze półosi byś musiał swoje przełożyć, bo przy nich były pod mniejsze przeguby.
Wiesz może jak wygląda sprawa z łapami w tych skrzyniach? Trzeba przerabiać wózek ?

[ Dodano: 2021-08-08, 19:05 ]
Udało się odnaleźć film.

: 08 sie 2021, 19:20
autor: marekp750
Sprawa filmu z flanszy skrzyni. Taki luz jest normalny.
Olej w centralnym dyferencjale jest?

: 08 sie 2021, 23:26
autor: Czajuszka
Nawet nie sprawdzałem, jedynie olej był wymieniany w skrzyni oraz tylnym dyferencjale. Przed chwilką rozebrałem na części mój dawny dyferencjał, według mnie nie jest on uszkodzony, brak luzów, pościnanych zębów, jedynie do czego można się przyczepić to do łożysk, już matowe wałki oraz bieżnia. Postaram się zaraz dodać kilka zdjęć oraz film, być może się mylę co do tego dyfra.

[ Dodano: 2021-08-08, 23:26 ]
Tu zdjęcia oraz filmy z dyferencjału który był na aucie :
https://ibb.co/D505CSx
https://ibb.co/ZVF4NQT
https://ibb.co/T0CC4S5
https://ibb.co/9ws80Rg
https://ibb.co/fM9z2D7
https://ibb.co/bmnsxhD
https://ibb.co/bX4N2g8
https://ibb.co/Rc6KrP8
https://ibb.co/HFqsPcT






: 09 sie 2021, 07:10
autor: marekp750
Brak oleju w centralnym dyfrze (ogólnie w każdym dyfrze) jest częstą przyczyną stuków.
Sprawdzić przez dolewkę.

: 09 sie 2021, 09:05
autor: gtfan
Czajuszka pisze: [ Dodano: 2021-08-08, 19:00 ]
gtfan pisze:Z manuali to DDN z A8.
Z A6 C5 DWP ma identyczne przełożenia, ale w A6 było sprzęgło 228mm i musiałbyś poszukać, czy sprzęgło 240mm z A8 się zmieści. Z A4 B5 jest DWN i DJS o identycznych przełożeniach, ale obie też pod sprzęgło 228mm i flansze półosi byś musiał swoje przełożyć, bo przy nich były pod mniejsze przeguby.
Wiesz może jak wygląda sprawa z łapami w tych skrzyniach? Trzeba przerabiać wózek ?

[ Dodano: 2021-08-08, 19:05 ]
Nie miałem tych skrzyń w rękach, żeby porównać, ale znając Audi, to ten sam typ skrzyni (01A) z tej samej generacji (ta sama pierwsza litera kodu skrzyni) powinien mieć gwinty pod łapy w tych samych miejscach.
U siebie mam skrzynię DQT z A6 C5 na ori łapach skrzyni DQS z A8 D2 2.5TDI manual (te same co w S8 manual), wózku i poduszkach z A8 automat.

Nie ma luzu wzdłużnego na wałku atakującym? Po zdjęciach wygląda jakby zęby koła atakującego nie pracowały częścią swojej powierzchni od strony łożyska.

: 09 sie 2021, 10:18
autor: Czajuszka
marekp750 pisze:Brak oleju w centralnym dyfrze (ogólnie w każdym dyfrze) jest częstą przyczyną stuków.
Sprawdzić przez dolewkę.
Olej w skrzyni jest, znalazłem tylko jeden korek wlewu. Czytałem na forum od A4, że jeden wlew jest dla całej skrzyni. Czy te uderzenia to może być też również wina dwumasy?

: 09 sie 2021, 10:28
autor: marekp750
Nie doczytałem, że to manual... a nie automat.

: 09 sie 2021, 11:50
autor: Czajuszka
gtfan pisze:
Czajuszka pisze: [ Dodano: 2021-08-08, 19:00 ]
gtfan pisze:Z manuali to DDN z A8.
Z A6 C5 DWP ma identyczne przełożenia, ale w A6 było sprzęgło 228mm i musiałbyś poszukać, czy sprzęgło 240mm z A8 się zmieści. Z A4 B5 jest DWN i DJS o identycznych przełożeniach, ale obie też pod sprzęgło 228mm i flansze półosi byś musiał swoje przełożyć, bo przy nich były pod mniejsze przeguby.
Wiesz może jak wygląda sprawa z łapami w tych skrzyniach? Trzeba przerabiać wózek ?

[ Dodano: 2021-08-08, 19:05 ]
Nie miałem tych skrzyń w rękach, żeby porównać, ale znając Audi, to ten sam typ skrzyni (01A) z tej samej generacji (ta sama pierwsza litera kodu skrzyni) powinien mieć gwinty pod łapy w tych samych miejscach.

Brak jakichkolwiek luzów wzdłużnych.
U siebie mam skrzynię DQT z A6 C5 na ori łapach skrzyni DQS z A8 D2 2.5TDI manual (te same co w S8 manual), wózku i poduszkach z A8 automat.

Nie ma luzu wzdłużnego na wałku atakującym? Po zdjęciach wygląda jakby zęby koła atakującego nie pracowały częścią swojej powierzchni od strony łożyska.

: 09 sie 2021, 12:08
autor: Arthur
Dyfer z takim luzem to nówka sztuka, szukaj luzu na poduszkach skrzyni, dyfra, mocowaniu kołyski do budy, zawieszeniu, sprawdź dokładnie wszystkie przeguby, bo może to one maja luz albo się zacinają, stad wibracje i stuki. Najlepiej postaw auto na kanale i mocno poszarp przód-tyl, a druga osoba pod autem niech próbuje zlokalizować miejsce stukania.

: 09 sie 2021, 15:38
autor: Czajuszka
Poszukam gdzieś w okolicy najazdu na cały samochód i będę szukać, kanał niestety u mnie nie jest na ten moment w całości dostępny i mieści się zaledwie 1/3 samochodu. Lecz z tego co słychać na zewnątrz to uderzenia dochodzą z tyłu samochodu, gumy dyfra nowe wstawione-poprzednie były wyrwane lecz to nie pomogło.