[D2 97 4.2PB/LPG ] Problem ze skrzynią biegów, sama przerz
: 21 cze 2022, 13:21
Cześć,
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem który w temacie może wydawać się żartem. Moja skrzynia automatyczna 5hp24 FBG sama przerzuca biegi w górę nawet w trybie tipa. Objawia się to w taki sposób. Pojazd z samego rana gdy jest zimny zachowuje się wzorowo. Biegi przerzuca w pożądanym momencie, reaguje na tipa płynnie bez żadnych szarpnięć. Schody zaczynają się po rozgrzaniu tu też w zależności od temperatury w ciągu dnia. W bardzo zimne dni (-minusowe temperatury ) potrafi wszystko działać wzorowo / Gdy jest gorąco już po pierwszych 5 kilometrach gdy bieg 2 jest zapięty naglę jakby sam z siebie wyskoczył na neutral po chwili nie zależnie od tego jakie obroty będę trzymać zapnie bieg 3 ci, potem wyskakuje bieg 3ci i zapnie 4ty nawet przy prędkości 10km/h, im cieplejsza skrzynia tym częściej i intensywniej to się wydarza i tym wyższy bieg dotyka, po dłuższej jeżdzie bieg z 4ki sam wyskakuje na 5tkę. Jeśli skrzynia już jest porządnie rozgrzana podczas ruszania potrafi tak jakby nie ciągnąć obroty się zwiększają a po chwili brutalnie z wyraźnym uderzeniem zapina bieg i wchodzi w tryb awaryjny.
Czy jest możliwość że kwestia wymiany oleju załatwi ten temat? i jeśli tak jaki wlać orginalny zf filtry czy można rozejrzeć się za mobilem, i czy ktoś może miał podobny przypadek i wie co konkretnie go powoduje.
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem który w temacie może wydawać się żartem. Moja skrzynia automatyczna 5hp24 FBG sama przerzuca biegi w górę nawet w trybie tipa. Objawia się to w taki sposób. Pojazd z samego rana gdy jest zimny zachowuje się wzorowo. Biegi przerzuca w pożądanym momencie, reaguje na tipa płynnie bez żadnych szarpnięć. Schody zaczynają się po rozgrzaniu tu też w zależności od temperatury w ciągu dnia. W bardzo zimne dni (-minusowe temperatury ) potrafi wszystko działać wzorowo / Gdy jest gorąco już po pierwszych 5 kilometrach gdy bieg 2 jest zapięty naglę jakby sam z siebie wyskoczył na neutral po chwili nie zależnie od tego jakie obroty będę trzymać zapnie bieg 3 ci, potem wyskakuje bieg 3ci i zapnie 4ty nawet przy prędkości 10km/h, im cieplejsza skrzynia tym częściej i intensywniej to się wydarza i tym wyższy bieg dotyka, po dłuższej jeżdzie bieg z 4ki sam wyskakuje na 5tkę. Jeśli skrzynia już jest porządnie rozgrzana podczas ruszania potrafi tak jakby nie ciągnąć obroty się zwiększają a po chwili brutalnie z wyraźnym uderzeniem zapina bieg i wchodzi w tryb awaryjny.
Czy jest możliwość że kwestia wymiany oleju załatwi ten temat? i jeśli tak jaki wlać orginalny zf filtry czy można rozejrzeć się za mobilem, i czy ktoś może miał podobny przypadek i wie co konkretnie go powoduje.