[D2 96 ] Skrzynia ZF 4HP-24A kod: CML. Problem z wstecznym
: 23 kwie 2023, 23:19
Witam.
Szukałem trochę w tematach ale nie znalazłem satysfakcjonujących porad.
Mam skrzynię 4HP-24A z oznaczeniem CML.
Po zakupie nie najeździłem się za dużo autem, ponieważ czekał mnie remont silnika, który trochę trwał. W skrzyni biegów wymieniany był olej i filtr oleju. Olej to ,, RAVENOL ATF 5/4HP Fluid '' żółty
Zauważyłem, że gdy włączam wsteczny bieg samochód nie zawsze chce cofać. Czasami w zależności od miejsca w którym stoję, stoczy się kawałek ale z reguły stoi w miejscu. Trzeba go wkręcić na obroty i trochę poruszać dźwignią by ,,załapał' i zaczął cofać.
Kolejna sprawa to czwarty bieg, który nie zawsze się chce załączyć w trakcie jazdy.
Bez reguły czy ciepły, czy zimny silnik. Bywa, że jadę około 90km/h i mam około 2000 obr. . Zwolnię lub zatrzymam się na światłach, ruszę i już przy 90km/h mam około 2800/3000 obr. Fis pokazuje czwarty bieg. Redukując bieg na TipTronicu z 4 na 3 nic się nie dzieję. Dopiero po zwolnieniu i kolejnym ręcznym zredukowaniu z 3 na 2 i przełączeniu na ,, D '' Skrzynia dopiero przełączy po kolei na 3 i 4.
Bywa, że sto kilometrów zrobię bez problemów, a bywa, że na odcinku piętnastu km i przynajmniej trzech miejscach, w których muszę się zatrzymać lub zwolnić już czwórki nie chce załączyć sam.
Co może być przyczyną takich zachowań? Olej, jak patrzyłem nawet po przerzuceniu wszystkich biegów pojawia się w miejscu korka wlewu.
Czy ktoś z Was miał podobne przypadłości?
Mam nadzieję, że ktoś pomoże.
Pozdrawiam.
Szukałem trochę w tematach ale nie znalazłem satysfakcjonujących porad.
Mam skrzynię 4HP-24A z oznaczeniem CML.
Po zakupie nie najeździłem się za dużo autem, ponieważ czekał mnie remont silnika, który trochę trwał. W skrzyni biegów wymieniany był olej i filtr oleju. Olej to ,, RAVENOL ATF 5/4HP Fluid '' żółty
Zauważyłem, że gdy włączam wsteczny bieg samochód nie zawsze chce cofać. Czasami w zależności od miejsca w którym stoję, stoczy się kawałek ale z reguły stoi w miejscu. Trzeba go wkręcić na obroty i trochę poruszać dźwignią by ,,załapał' i zaczął cofać.
Kolejna sprawa to czwarty bieg, który nie zawsze się chce załączyć w trakcie jazdy.
Bez reguły czy ciepły, czy zimny silnik. Bywa, że jadę około 90km/h i mam około 2000 obr. . Zwolnię lub zatrzymam się na światłach, ruszę i już przy 90km/h mam około 2800/3000 obr. Fis pokazuje czwarty bieg. Redukując bieg na TipTronicu z 4 na 3 nic się nie dzieję. Dopiero po zwolnieniu i kolejnym ręcznym zredukowaniu z 3 na 2 i przełączeniu na ,, D '' Skrzynia dopiero przełączy po kolei na 3 i 4.
Bywa, że sto kilometrów zrobię bez problemów, a bywa, że na odcinku piętnastu km i przynajmniej trzech miejscach, w których muszę się zatrzymać lub zwolnić już czwórki nie chce załączyć sam.
Co może być przyczyną takich zachowań? Olej, jak patrzyłem nawet po przerzuceniu wszystkich biegów pojawia się w miejscu korka wlewu.
Czy ktoś z Was miał podobne przypadłości?
Mam nadzieję, że ktoś pomoże.
Pozdrawiam.