[A8 D2 1999 2.8Q ]TipTronic szarpie po rozgrzaniu
: 25 lip 2023, 21:04
Cześć, było już kilka tematów na temat skrzyń, ale chciałbym odświeżyć kotleta. Posiadam od ponad roku Audi A8 D2 Lift 2.8Q 193km.
Przy zakupie skrzynia działała całkiem dobrze, lecz ostatnim czasem po rozgrzaniu zaczęła szarpać i lekko przeciągać.
Samochód służy mi głównie do dojazdów do pracy ( 20km), zawsze pod koniec drogi skrzynia zaczyna się dziwnie zachowywać. Dokładnie jest to szarpniecie podczas redukcji z 4/3 oraz coś typu stuknięcie po odpuszczeniu i ponownym dodaniu gazu.
Najgorzej zachowuje się wsteczny na rozgrzanej skrzyni, po zapięciu R następuje mocne szarpnięcie oraz po 3s uderzenie a czasami lekkie kangurki. Raz miałem taką sytuację, że Audi miało problem z cofnięciem pod wzniesienie, dodawałem gazu a auto stoi. Co dziwne jak skrzynia jest zimna np. po nocnym postoju to zapięcie R odbywa się płynnie bez żadnego szarpnięcia oraz nie ma problemów z żadnym wzniesieniem.
Z tego co się dowiedziałem od poprzedniego właściciela, przez okres w którym go użytkował nie był wymieniany olej w skrzyni. Jestem na 99% pewny, że ta skrzynia jeździ jeszcze na oryginalnym oleju, który był lany w fabryce.
Pojechałem na sprawdzenie poziomu oleju. Jest w normie, lecz jest czarny jak smoła.
Mechanik zasugerował, żebym się zastanowił nad wymianą starego oleju.
Moje pytanie jest takie, czy warto wymieniać olej, jeżeli nigdy nie był wymieniany przy przebiegu 334k. Skrzynia przetrwa taką wymianę? Ponieważ słyszałem opinie, że po wymianie tak starego oleju skrzynia zaraz padnie całkowicie.
Co może w niej padać i jakich kosztów się mniej więcej spodziewać?
Oraz czy ktoś ostatnio naprawiał Tiptronic w Lubelskim w okolicy Łosic, Białej Podlaskiej albo opcjonalnie Siedlec?
Przy zakupie skrzynia działała całkiem dobrze, lecz ostatnim czasem po rozgrzaniu zaczęła szarpać i lekko przeciągać.
Samochód służy mi głównie do dojazdów do pracy ( 20km), zawsze pod koniec drogi skrzynia zaczyna się dziwnie zachowywać. Dokładnie jest to szarpniecie podczas redukcji z 4/3 oraz coś typu stuknięcie po odpuszczeniu i ponownym dodaniu gazu.
Najgorzej zachowuje się wsteczny na rozgrzanej skrzyni, po zapięciu R następuje mocne szarpnięcie oraz po 3s uderzenie a czasami lekkie kangurki. Raz miałem taką sytuację, że Audi miało problem z cofnięciem pod wzniesienie, dodawałem gazu a auto stoi. Co dziwne jak skrzynia jest zimna np. po nocnym postoju to zapięcie R odbywa się płynnie bez żadnego szarpnięcia oraz nie ma problemów z żadnym wzniesieniem.
Z tego co się dowiedziałem od poprzedniego właściciela, przez okres w którym go użytkował nie był wymieniany olej w skrzyni. Jestem na 99% pewny, że ta skrzynia jeździ jeszcze na oryginalnym oleju, który był lany w fabryce.
Pojechałem na sprawdzenie poziomu oleju. Jest w normie, lecz jest czarny jak smoła.
Mechanik zasugerował, żebym się zastanowił nad wymianą starego oleju.
Moje pytanie jest takie, czy warto wymieniać olej, jeżeli nigdy nie był wymieniany przy przebiegu 334k. Skrzynia przetrwa taką wymianę? Ponieważ słyszałem opinie, że po wymianie tak starego oleju skrzynia zaraz padnie całkowicie.
Co może w niej padać i jakich kosztów się mniej więcej spodziewać?
Oraz czy ktoś ostatnio naprawiał Tiptronic w Lubelskim w okolicy Łosic, Białej Podlaskiej albo opcjonalnie Siedlec?