[S8 D2 98 ] TIP- Dziwna przypadłość skrzyni
: 18 lis 2010, 21:16
Witam kolegów.
Mój problem dotyczy skrzyni tiptronic w moim autku.
W marcu tego roku wymieniałem olej w skrzyni. Stary olej był czysty - zero opiłków na magnesie w misce. Do września skrzynia chodziła jak ta lala -227000km. Płynnie i bez szarpnięć. Podczas paru dni deszczowych we wrześniu, zalało mi trochę podłogę przez zapchane odpływy nagrzewnicy... Uporałem się z problemem - wnętrze autka osuszyłem a przewody udrożniłem.
Od tamtego czasu - sporadycznie, ostatnio - coraz częściej mam pewien problem ze skrzynią. Już piszę o co biega.
Gdy odpalam silnik, nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny, wrzucam po kolei P R N - fis prawidłowo sygnalizuje załączenie biegów. W momencie kiedy wrzucam Drive - fis nie podświetla D. Bywa ,też tak że po załączeniu Drive - fis podświetli go właściwie. Bywa też tak - ostatnio coraz częściej, "kwadracik" podświetlający D najzwyczajniej nierególarnie mruga, jakby coś nie łączyło w elektryce. Czasami gdy fis nie podświetli D zaczynam powoli ruszać, skrzynia prawidłowo - bez szarpnięć przerzuca biegi.Jadę tak minutę dwie - na fisie D raz podświetla a raz nie - mrugając od czasu do czasu nierególarnie. Bywa też tak, że gdy ruszam, a na fisie nie podświetla D, skrzynia nie przerzuca z pierwszego biegu na wyższy. Muszę wtedy troszkę odstać - minutę do trzech, D - pomruga, aż podświetli się na stałe - znowu ruszam i skrzynia pracuje normalnie.
Dodam, że jak mam na Drivie ,a D jest nie podświetlone, w momencie gdy nacisnę na pedał hamulca, z wybieraka biegów słychać "tyknięcie" - jakby styku. Dzieje się tak do momentu gdy nie podświetli się D na fisie - wtedy wszystko gra.
Najciekawsze jest to, że to wszystko odbywa się przy wyłączonym tempomacie - pozycja AUS. W momencie gdy włączę tempomat - pozycja EIN - nie ma mowy żeby na fisie podświetliło się Drive. Podczas jazdy, gdy fis prawidłowo podświetla D, kiedy włączę na chwilkę tempomat - EIN, D - zanika do momentu gdy tempomatu nie wyłączę - pozycja AUS. Skrzynia w między czasie pracuje prawidłowo. Dziwny związek tempomatu ze skrzynią. Piąty dzień siedzę przy samochodzie i czacha już mi dymi. Co jest grane???
Dwa włączniki przy pedale hamulca wymienione i sprawdzone. Piny w dwóch wiązkach dochodzących do skrzynki przeczyściłem. Sam już nie wiem. Podpiąłem do VAGA, oto rezultaty:
Address 01: Engine
1 Fault Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
Address 02: Auto Trans
3 Faults Found:
18169 - Shift Lock Solenoid (N110): Short to Ground
P1761 - 35-10 - - - Intermittent
17095 - Transm.Fluid Temp.Sensor (G93), Circuit Range / Performance
P0711 - 35-10 -
17087 - Torque Converter / Brake Switch B, Circuit Malfunction
P0703 - 35-00 -
Drodzy koledzy pomóżcie. Co jest grane??? Pozdrawiam ciepło wszystkich.
Mój problem dotyczy skrzyni tiptronic w moim autku.
W marcu tego roku wymieniałem olej w skrzyni. Stary olej był czysty - zero opiłków na magnesie w misce. Do września skrzynia chodziła jak ta lala -227000km. Płynnie i bez szarpnięć. Podczas paru dni deszczowych we wrześniu, zalało mi trochę podłogę przez zapchane odpływy nagrzewnicy... Uporałem się z problemem - wnętrze autka osuszyłem a przewody udrożniłem.
Od tamtego czasu - sporadycznie, ostatnio - coraz częściej mam pewien problem ze skrzynią. Już piszę o co biega.
Gdy odpalam silnik, nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny, wrzucam po kolei P R N - fis prawidłowo sygnalizuje załączenie biegów. W momencie kiedy wrzucam Drive - fis nie podświetla D. Bywa ,też tak że po załączeniu Drive - fis podświetli go właściwie. Bywa też tak - ostatnio coraz częściej, "kwadracik" podświetlający D najzwyczajniej nierególarnie mruga, jakby coś nie łączyło w elektryce. Czasami gdy fis nie podświetli D zaczynam powoli ruszać, skrzynia prawidłowo - bez szarpnięć przerzuca biegi.Jadę tak minutę dwie - na fisie D raz podświetla a raz nie - mrugając od czasu do czasu nierególarnie. Bywa też tak, że gdy ruszam, a na fisie nie podświetla D, skrzynia nie przerzuca z pierwszego biegu na wyższy. Muszę wtedy troszkę odstać - minutę do trzech, D - pomruga, aż podświetli się na stałe - znowu ruszam i skrzynia pracuje normalnie.
Dodam, że jak mam na Drivie ,a D jest nie podświetlone, w momencie gdy nacisnę na pedał hamulca, z wybieraka biegów słychać "tyknięcie" - jakby styku. Dzieje się tak do momentu gdy nie podświetli się D na fisie - wtedy wszystko gra.
Najciekawsze jest to, że to wszystko odbywa się przy wyłączonym tempomacie - pozycja AUS. W momencie gdy włączę tempomat - pozycja EIN - nie ma mowy żeby na fisie podświetliło się Drive. Podczas jazdy, gdy fis prawidłowo podświetla D, kiedy włączę na chwilkę tempomat - EIN, D - zanika do momentu gdy tempomatu nie wyłączę - pozycja AUS. Skrzynia w między czasie pracuje prawidłowo. Dziwny związek tempomatu ze skrzynią. Piąty dzień siedzę przy samochodzie i czacha już mi dymi. Co jest grane???
Dwa włączniki przy pedale hamulca wymienione i sprawdzone. Piny w dwóch wiązkach dochodzących do skrzynki przeczyściłem. Sam już nie wiem. Podpiąłem do VAGA, oto rezultaty:
Address 01: Engine
1 Fault Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
Address 02: Auto Trans
3 Faults Found:
18169 - Shift Lock Solenoid (N110): Short to Ground
P1761 - 35-10 - - - Intermittent
17095 - Transm.Fluid Temp.Sensor (G93), Circuit Range / Performance
P0711 - 35-10 -
17087 - Torque Converter / Brake Switch B, Circuit Malfunction
P0703 - 35-00 -
Drodzy koledzy pomóżcie. Co jest grane??? Pozdrawiam ciepło wszystkich.