Strona 1 z 1

[D2 ALL ] Test Automatycznej Skrzyni Biegów przed zakupem

: 25 gru 2010, 20:19
autor: djbinek
Witam! Na dzień dzisiejszy śmigam A4 B5 1,9 TDI w 4 biegowym automacie (z zamiarem kupna A8 D2 oczywiście :diabel:) . Gdy kupowałem audika nie wiedziałem jak sprawdzić skrzynię a autko bardzo mi się podobało i kupiłem. Teraz po prawie 3 latach użytkowania pewną wiedzę na ten temat posiadam i na pewno nie będę kupował w ciemno (na szczęście nie narzekam, automat daje radę ciągle żyje ;-). Chciałbym aby w tym temacie pojawiały się posty jak mniej więcej jechać (na co zwracać uwagę) podczas jazdy próbnej przy kupnie, na co zwracać szczególną uwagę.
Z tego co przeczytałem oraz z mojego skromnego doświadczenia to należy sprawdzić:
1. Jak auto sprawuje się podczas jazdy na wstecznym
2. Czy nie ślizga się sprzęgło
3. Czy płynnie zmienia biegi przy ciepłym silniku i na zimnym
4. Ewentualne wycieki skrzyni

Teraz czekam na Wasze opinie na ten temat, oraz doświadczenia z własnymi ASB. Zależy mi też na pierwszych objawach padającej skrzyni.

Gorąco pozdrawiam!

: 25 gru 2010, 23:39
autor: mdamian
Taki mój 1 znajomy sposób którego nie wymieniłeś to wjechać pod lekką górkę , zatrzymać się i sprawdzić czy po puszczeniu hamulca na D nie cofnie się .

Jeśli tak to skrzynia nie trzyma ciśnienia i może być za jakiś czas do remontu .

: 26 gru 2010, 01:49
autor: dice111

: 24 lis 2013, 13:52
autor: Preston81
a poziom oleju w skrzyni po fl 5hp jak się sprawdza ??

: 24 lis 2013, 14:17
autor: CINEK
preston81 pisze:a poziom oleju w skrzyni po fl 5hp jak się sprawdza ??
...tu sie sprawdza:

http://www.a8team.pl/all-tiptronic-zf-z ... f-vt76.htm

:mrgreen:

: 24 lis 2013, 21:40
autor: Preston81
znalazlem wlasnie w miedzyczasie ale dzieki :)

: 27 lis 2013, 13:45
autor: tutenhamon
Ja miałem takie doświadczenia ze swoją skrzynią ; Przez 3 lata pracowała idealnie bez szarpnięć ,poślizgów ,wycieków , biegi zmieniała płynnie .Pewnego razu przy bardzo niskiej temperaturze przy prędkości 260 km/h zawył silnik tak jak by ślizgało się sprzęgło ,zwolniłem. po kilku kilometrach przestał ciągnąć całkowicie ,nie reagował na żadną pozycję wybieraka.Po 10 minutach odpoczynku pojechałem dalej jakby nic się nie stało ale po kilku miesiącach zaczęły się problemy , zniknęła 4 -ka , zaczęła się ślizgać wiedziałem że zaczyna umierać ,więc nawet nie próbowałem wymieniać filtra i oleju bo to i tak by nic nie pomogło .Pomogła za to wymiana skrzyni biegów,już półtora roku śmiga bez zarzutu .