Strona 1 z 1
[D2 99 2.8PB/LPG
] Błąd 17090 - tryb awaryjny
: 21 mar 2011, 21:03
autor: sylwekr
Mam problem ze skrzynią tiptronic w Audi A8 99'. W skrzynia przy zmianie przełożenia czasami przechodzi w tryb awaryjny, tzn np jak zmieniam z D na R nie zawsze zmieni przełożenie. Tak miałem kilka miesięcy temu, ale "znalazłem sposób" i zmieniałem lewarkiem przełożenia powoli czyli P -> R (2 s przerwy)-> N (2 s przerwy) -> D i kilka miesięcy nie było problemu, a teraz to nie pomaga. Czasami przy zmianie np D na R na chwile podświetli się na wyświetlaczu inne przełożenie (np 2) i tryb awaryjny. Po podłaczeniu VAG-a zawsze ten sam błąd: 17090. Z tego co wyczytałem to przyczyną może być przelącznik F125. Czy może wybierak ? Gdzieś znalazłem info, ze nieraz śniedzieją styki przełącznika F125 (w sobotę rozpiąłem złącze przełącznika przy skrzyni, przeczyściłem styki i bez zmian). Miał ktoś taki problem lub wie ktoś jak to ogarnąć. Może gdzieś coś nie łączy itp., Niedawno przy problemach z silnikiem mechanicy kazali po kolei wymieniać kolejne części (niepotrzebnie) i wydałem sporo kasy na wymianę sprawnych podzespołów :-x , nie chciał bym teraz tego powtórzyć.
Z góry dzieki za wszelkie sugestie
SylwekR
[ Dodano: 2011-06-08, 17:45 ]
Info dla potomnych :-)
Wymieniłem pozycjoner (F125) i po problemie. Mimo, że wymiana to odkręcenie paru śrub nie jest prosta. Ciężki dostęp :-(
SylwekR
: 05 sie 2011, 23:53
autor: psych
Można go dostać gdzieś poza ASO? Ile taki pozycjoner Cie kosztował?
: 20 sie 2011, 14:16
autor: sylwekr
Kupiłem na Allegro 150+koszt wysyłki. Zanim go kupiłem napisałem kilkanaście maili do osób którzy sprzedają części do automatów i całe skrzynie. Oferowano mi go w cenach od 200 do 600, ale w tym samym czasie ktoś wystawił na Allegro i udało mi się kupić taniej. Dzwoniłem też do serwisu ASB w Józefowie, też mieli, ale nie pamiętam ile chcieli z wymianą.
: 21 sie 2011, 11:28
autor: psych
U mnie wyglądało to tak: nowy z ASO 1400zł - trochę dużo. Nowy z midparts'u, był w tej samej cenie... Zrezygnowałem więc z nowego i wybrałem używany za 400zł - taniej nie udało mi się znaleźć. Po wymontowaniu, okazało się, że przełącznik był w środku zalany wodą - niestety jest on nitowany i sprawia wrażenie "jednorazówki". Nowy dokładnie posmarowałem wazelina, mam nadzieje, że jeszcze długo będzie służył.
: 21 sie 2011, 13:38
autor: vippassat
psych te nity mozesz smialo rozwiercic :mrgreen: i nic nie da sie popsuc gdy sie go rozlozy a to co ujzysz w srodku to tylko zwykle przeloczniki stykowe nic wiecej
i napewno jest caly zasniedzialy w srodku i bywa ze gdy sie je dokladnie przeczysci to przelacznik dalej bedzie smigal :mrgreen:
: 21 sie 2011, 13:54
autor: tomek87g
400zł :shock:
ja sprzedaje takie po 150 pln ;-)
: 21 sie 2011, 16:26
autor: psych
Nie miałem czasu na szukanie, najtanszy jaki znalazlem był własnie po 400zł. Niestety nastepnego dnia miałem wyjazd na urlop wiec trzeba bylo działać szybko
: 05 maja 2014, 11:59
autor: swiezak1111
Panowie jak się dostać do tego pozycjonera?
: 05 maja 2014, 12:14
autor: ernesto
Musisz rozebrać boczki pod konsolą środkową
: 05 maja 2014, 12:28
autor: swiezak1111
a od spodu auta? własnie spod niego wyszedłem i widze go ale dostęp od spodu jest masakryczny.
DODANO:
Ernesto raczej nie ma możliwości dostania się od tunelu. Nie rozbierałem bo nie wiem czy jest sens skoro od spodu go widać tylko dojście słabe.
: 05 maja 2014, 14:50
autor: Simone331
swiezak1111 pisze:Panowie jak się dostać do tego pozycjonera?
Jeśli chodzi i o ten na skrzyni to tylko od spodu.
: 05 maja 2014, 14:58
autor: swiezak1111
oczywiście chodzi o ten od skrzyni taki jest wątek tematu. A coś więcej jak go wyjąć?
: 02 mar 2018, 14:03
autor: ericson
u mnie zaczol wywalać błąd 17090, dzieje sie to rano,przy dużym mrozie i jak wrzucę odrazu na R,przy ruszaniu z D nic sie nie dzieje,do następnego ranka jest Ok,zobaczę jeszcze jak mrozy mina czy tez wywala,na co stawiacie?,tu jest opis jak wyjac ten czujnik
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... place.html