maciu pisze:FOSS pisze:Moim zdaniem różnica jest diametralna...
diametralna? niby jak moglby podczas jazdy silnik zgasnąć (brak zapłonu)...
Po pierwsze to z założenia pytającego wynika, że silnik gaśnie podczas jazdy i co On wtedy ma zrobić ze skrzynią więc właśnie taki przypadek rozpatrujemy.
Po drugie zgaśnięcie silnika podczas jazdy jest jak najbardziej możliwe ale oczywiście nie jest normalne i wiąże się z jakąś usterką... osobiście miałem taki przypadek moim nowym D3 kiedy od padniętej cewki zapłonowej uszkodził się sterownik silnika.
maciu pisze:... i wał miałby przestać się obracać? dopóki masz D lub bieg zapięty to musi się obracać i jest to dokładnie to samo jak podczas hamowania silnikiem, jak wrzucisz N to jasne ze sie motorownia zatrzyma
Ale ja nic nie pisałem że wał się zatrzyma... wręcz przeciwnie, napisałem że na
Drive napęd przez cały czas jest sprzęgnięty (silnik, skrzynia, koła)...
ale moim zdaniem sytuacja nie jest identyczna z hamowaniem silnikiem ;-)
maciu pisze:wrzucasz na N jak zaczynasz hamować silnikiem i ecu odcina paliwko?
No proszę Cię... skoro wrzucasz na
Neutral to nie hamujesz silnikiem (identycznie jak w manualu)...
hamowanie silnikiem jest tylko przy wrzuconym biegu i polega właśnie dokładnie na odcięciu wtryskiwaczy i braku zapłonu... brak zapłonu właśnie i podciśnienie pracującego na pusto silnika powoduje efekt hamowania silnikiem ;-)
maciu pisze:pompa oleju w automatach przecież nie jest elektryczna i jest napędzana mechanicznie ze skrzyni
Ale elektrozawory nie są już chyba tylko i wyłącznie mechaniczne i sterowane są raczej komputerem skrzyni?...
a jak wysterowana jest skrzynia (nawet przy włączonym zapłonie) kiedy silnik nie pracuje (komputer silnika wie że silnik nie pracuje więc i komputer skrzyni także posiada taką informację)? :shock:
maciu pisze:holowanie - nie należy tych aut wogóle holować tylko laweta beż żadnych motylków itp.
ale holowanie to raczej długie kilometry a nie zatrzymanie auta na odcinku
najwyżej kilkuset metrów
I tu się nie zgodzę... oczywiście że automata można holować ale jest to nie zalecane...
osobiście holowałem kilka ładnych kilometrów do warsztatu swoją Omegę MV6 (jakieś 10 lat temu) i nic ze skrzynią się nie stało.
Zdaje mi się że nawet w instrukcji obsługi mojego S8 producent także dopuszcza możliwość holowania awaryjnego ale są do tego pewne obostrzenia... jak znajdę tą "knigę" to poszukam bo nie mam pewności co tam dokladnie napisali.
Ale skoro wg. Ciebie nie można holować to niby dlaczego?... przecież powyżej udowadniałeś, że sytuacja z niepracujacym silnikiem jest identyczna ze zwykłym hamowaniem silnikiem więc skoro tak to przecież podpinasz linkę, wrzucasz skrzynię na
Drive i do ataku... nic nie powinno się wydarzyć a tylko potrzebny jest dobry holownik co by to pociągnął ;-)