Strona 1 z 1
[D2 95 2.8PB/LPG] skrzynia biegów
: 10 maja 2011, 19:11
autor: anti80
Witam, mam pytanie dotyczące skrzyni biegów, zauważyłem że mam bardzo krótką skrzynię, przy prędkości 60km/h na 3 biegów obroty podchodzą pod 4 tyś.... Znając życie ktoś pewnie przy tym majstrował .... Trzeba strasznie kręcić go na obrotach. 140/h i na piątym biegu ponad 5 tys obrotów......
ps. jest to skrzynia manualna 5 biegowa.
: 10 maja 2011, 20:50
autor: wolek
anti80 pisze:140/h i na piątym biegu ponad 5 tys obrotów......
oj, oj to v-max chyba ze 150

tak krótkiej skrzyni napewno nie zakładali do A8, masz kolego coś nieźle namieszane... A sprzęgło ci się nie ślizga??
: 11 maja 2011, 13:08
autor: anti80
Ze sprzęgłem właśnie jest wszystko oki... no nic będziemy rozbierać i patrzeć ... co Turasy wymyślili

: 12 maja 2011, 11:02
autor: paulo79
podepnij vaga i sprawdz czy oby napewno silnik ma takie obroty bo moze licznik oszukuje.
Liczniki w tych autach mozna przekodowywac zaleznie od poj silnika.
Uslizgi sprzegla tez temu sluza ale skoro mowisz ze sie nie slizga to sprawdz vagiem jak jest naprawde
: 13 maja 2011, 08:05
autor: sebos17
Ja mam właśnie 2.8 AAH i manualną skrzynię. U mnie przy 120km\h (GPS ok 115) mam równo 3 tys obrotów na piątym biegu. Biegi są dosyć długie, tzn. można ładnie kręcić, nie jak w dieslu ;-)
Osobnym tematem jest, że mam "trochę" uszkodzoną skrzynię, tzn. pierwszy bieg delikatnie "huczy" przy rozpędzaniu, chciałem to zrobić ale znaleźć manuala do A8 zgodnego z kodami skrzyni graniczy z cudem ;-) Poprzedni właściciel jeździł tak dwa lata, ja już ponad rok tak jeżdżę i nic się nie dzieje, na pewno hałas nie powiększa się. Jak znajdę skrzynię na 100% to zrobię
Jeszcze odnośnie Twojej skrzyni, zobacz po pierwsze po VINie jaką powinieneś mieć fabrycznie skrzynię/silnik, zobacz sobie na wlepkę w bagażniku i później pod samochód i konfrontacja kodów z wlepki. Kodu ze skrzynie raczej nie odczytasz bez demontowania jej, jest na górze od płyty podłogowej.
powodzenia! ;-)