Strona 1 z 1

[D2 99 2.8PB/LPG ] Tiptronic - wyciek z uszczelniacza wału

: 12 maja 2011, 19:59
autor: sylwekr
Witam
Cieknie mi olej z tiptronica przy wale napędu na tylną oś. Niby nic szczególnego trzeba wymienić uszczelniacz i będzie O.K. Tylko u mnie jest taki problem. Kilka miesięcy temu byłem z tym w serwisie gdzie specjalizują się w naprawach ASB. Wymieniali uszczelnienie prawej półosi (i tu jest wszystko dobrze) i uszczelnienie wału, ale tu nadal cieknie. Co jeszcze ciekawe parę dni po wymianie wjechałem autem na kanał i w okolicach półosi było widać, że było wszystko rozkręcane, a przy wale żadna śruba nie ruszona. Zadzwoniłem do nich zapytać czy na pewno to robili bo nie widać że tłumik był odkręcany ani inne śruby które według mnie powinny być odkręcane są nieruszone. Zapewnili mnie, że wymienili uszczelniacz, a do wymiany oni tłumika nie ruszają i uzupełnili olej (jak się okazało nie syntetyk 75W90 tylko taki jak w skrzyni :-x ), a jak cieknie nadal to oni już muszą wyciągać skrzynię z auta i oglądać wtedy w czym problem. Nie pojechałem do nich (bo wiadomo ile mnie skasują za wyciągnięcie skrzyni a według mnie to zbędne), stwierdziłem że jak niewiele będzie ciekło to będę na razie uzupełniał olej (i tak dolewam co 3 miesiące ok. 100ml). Ale w końcu chcę zrobić z tym porządek i mam pytania:
1)Jak spuścić z torsena olej ? Chciałbym spuścić to co jest i zalać prawidłowym. Jak wyciągnę uszczelniacz czy olej zleci ? Jeśli nie to jak go spuścić ?
2)Wymieniając uszczelniacz chciałbym wymienić też flanszę wału. Jeśli mi wymienili uszczelniacz i nadal cieknie to podejrzewam, że flansza jest uszkodzona / wytarta dlatego nadal jest problem. Ma może ktoś do sprzedania za dobrą cenę. Może ma ktoś uszkodzoną skrzynię i odsprzedał by samą flanszę (do 5HP19). Albo może ktoś orientuje się ile kosztuje nowa i gdzie można kupić ?
3)Czy na pewno nie trzeba tłumika opuszczać przy wymianie uszelnienia wału ? Mam trochę krótki kanał i jeśli bez opuszczania tłumika tego się nie zrobi, będę miał u siebie dużo kombinacji i chyba wolałbym gdzieś podjechać na dłuższy kanał lub podnośnik. Widziałem instrukcję gdzie ze zdjęciami jest opisane jak to się naprawia i tam tłumik opuszczają. Da radę bez odkręcania ?

Za wszelkie rady będę wdzięczny :-) i za flanszę :-)
SylwekR

: 13 maja 2011, 23:31
autor: szeryfisch
flansza Ci niepotrzebna, tam jest oryginalnie uszczelniacz gruby na 8mm, kupujesz taki na 10mm i juz wyciera nowy rowek 2mm dalej. Nie wiem jak jest w A8 ale w A6 musisz zawalic wydech. Wymiana jest prosta, wydech w dol, wal w dol, jedna sruba z flanszy i masz ja w rece. Troszke oleju pocieknie i tyle. Po poskladaniu sobe dolejesz. Aha, nie ma spustu - taka przewaga dzieki technologii...

: 14 maja 2011, 08:02
autor: 123mielony
Kolego sylwekr co to za serwis skoro oni leją nie ten olej co trzeba,kłamią że wymienili uszczelniacz a nie wymienili bo bez opuszczenia wydechu to raczej nie ma szans tego ruszyć,a to wyjmowanie skrzyni żeby zdiagnozować co to cieknie to jawne skurw......two,ewidentnie chcą wyciągnąć od Ciebie parę stówek za nic.
Kolego u mnie jak ciekło to mechanik wypiją wydech wydobył uszczelniacz założył nowy i po problemie już drugi rok.

: 21 lis 2013, 16:46
autor: mdamian
Podepnę się pod temat , szukam właśnie uszczelniacza pomiędzy skrzynią i wałem , gdzie coś takiego mogę dostać , auto-land / niedostępny .
Może któryś z kolegów miał by to do ogarnięcia ???

: 21 lis 2013, 21:39
autor: gtfan
mdamian pisze:Podepnę się pod temat , szukam właśnie uszczelniacza pomiędzy skrzynią i wałem , gdzie coś takiego mogę dostać , auto-land / niedostępny .
Może któryś z kolegów miał by to do ogarnięcia ???
To będzie simmering o wymiarach 40x52x7
Corteco CO12019250
Elring EL277216

Oczywiście mowa o skrzyni 4HP.

: 21 lis 2013, 23:11
autor: mdamian
Dzięki wielkie :mrgreen: Tak skrzynia 4 biegowa