Strona 1 z 1

[D2 97 2.8PB] 5HP19 problem po wymianie pompy oleju

: 16 maja 2011, 09:36
autor: catx
Witam wszystkich.
Mam A8 z 1997r 2.8 30v Quattro. Jest to jedno z najmniej awaryjnych aut jakimi jeździłem a były to także o wiele, wiele młodsze auta. Przebieg jaki zrobiłem tym A8 to 180 tys.km. Biorąc pod uwagę że w chwili zakupu miał 150 tys z czego pewnie z 50 więcej uważam że auto jest super. Jednak....

Dwa tygodnie temu zaobserwowałem dziwne zachowanie skrzyni. Np. gdy jechałem w trybie auto na 5 biegu skrzynia nie mogła się zdecydować między chyba 4 a 5 lub zapięciem lockup.
W pewnym momencie chmura dymu bo olej wyleciał przez simmering pompy oleju. Po wyjęciu pompy okazało się że zatarła się panewka.
Wymieniłem filtr i olej (kupione w ASO), pompę na nową oryginalną ZF kupioną w Midparts tam też zregenerowano mi konwerter. Po złożeniu wszystkiego skrzynia pracowała rewelacyjnie. Biegi zmieniała płynniej niż poprzednio, praktycznie tylko na obrotomierzu widać było że bieg się zmienił. Przejechałem 600km.
Wczoraj to samo. Olej "wyszedł". Będę wyciągał skrzynię tylko zastanawia mnie co mogłem zrobić źle? Może powinienem był skręcić pompę uprzednio wkładając ją na konwerter by była lepiej wycentrowana?

: 16 maja 2011, 22:10
autor: szeryfisch
Nie musisz centrowac pompy konwerterem, to bez sensu. Jaki simmering tam wsadziles? Byl w komplecie z pompa czy nie? Kwadratowa podkladka byla?

: 16 maja 2011, 22:30
autor: catx
Simmering nowy, podkładka też. Wszystko było w nowej pompie.
Skrzynia już wyjęta i rano będę rozkładał.
Przepraszam ale się pomyliłem. Olej jest, czyściutki. Ciśnienia oleju prawie na pewno nie ma. Panewka wygląda normalnie, zero śladów zatarcia. Zastanawiam się czy nie wysłać z powrotem konwertera do sprawdzenia.
Wyciągnę pompę oleju i zobaczę w jakim jest stanie.
Juro wszystko opiszę.


Dziś jest jutro :)
Skrzynia rozłożona, pompa oleju wygląda normalnie, panewka i simmering też.
Wysyłam konwerter do sprawdzenie w Midparts.
Czy ktoś z może miał problemy z regenerowanymi konwerterami?

: 17 maja 2011, 22:22
autor: szeryfisch
zakladalem kilka i problemow nie bylo z konwerterami. Pytanie mam, po zlozeniu skrzyni ponownie wypchnelo simmering czy olej wyciekl inaczej?
Pompa ktora kupiles to oryginal ZF, czy podroba?

: 18 maja 2011, 15:51
autor: catx
Oryginał Zf. Konwerter wrócił do Midparts i okazało się że jest OK. Oleju nie wypompowało w ogóle. Przed wyjęciem spuściłem ze skrzyni ok 6 litrów. Myślę że pozostałe 3,5 l zostało w chłodnicy, konwerterze i samej skrzyni.

: 18 maja 2011, 16:34
autor: Ducce
jak sciagales pompe radzilbym sprawdzic uszczelnienia takie teflonowe oringi ktore siedza na walku pierwszego kotla czy przypadkiem one nie sa zbyt wytarte...u mnie bylo to wina wymienilem na nowe z ASO i wszystko dziala i trybi normalnie...

: 18 maja 2011, 18:32
autor: catx
Ducce pisze:jak sciagales pompe radzilbym sprawdzic uszczelnienia takie teflonowe oringi ktore siedza na walku pierwszego kotla czy przypadkiem one nie sa zbyt wytarte...u mnie bylo to wina wymienilem na nowe z ASO i wszystko dziala i trybi normalnie...
Dziękuję za radę. Zamówię i wymienię. Czy w Twoim samochodzie był ten sam objaw co u mnie? Tzn. Brak jazdy w przód i tył ?

: 19 maja 2011, 10:10
autor: Ducce
tak bylo to samo... pompa daje cisnienie, a te teflonowe oringi maja za zadanie przepuszczania cisnienia do skrzyni jezeli one sa wytarte lub sa uszkodzone bedzie zerowe cisnienie skrzyni...a to co pompa natloczy bedzie musialo gdzies uciec...a najslabszym ogniwem jest simering miedzy obudowa pompy a konwerterem potocznie zwanym wandlerem lub tromelem

: 23 maja 2011, 09:47
autor: catx
Ducce proszę o pomoc w zlokalizowaniu tych uszczelnień. Nie mogę ich znaleźć. :(

: 23 maja 2011, 10:11
autor: Ducce
numery 71,160 i 71,150 wymien najlepiej wszystkie bedziesz mial wtedy pewnosc pierwszy garnek jest najwazniejszy... strona 28 w katalogu

: 13 cze 2011, 10:59
autor: catx
Wymieniony cały zestaw uszczelnień. Konwerter sprawdzony. Skrzynia nie działa. Nie rusza z miejsca.

: 13 cze 2011, 22:22
autor: szeryfisch
odkrecales plyte sterujaca?

: 13 cze 2011, 22:24
autor: Ducce
pompe w skrzyni masz sprawna oczywiscie???

: 13 cze 2011, 23:19
autor: catx
Pompa nowa. Płytę sterującą odkręcałem. Wszystkie osiem gumowych rurek też wymienione.

: 19 cze 2011, 12:13
autor: k44761
Sprawdź czy aby napewno konwerter jest ok. Ja miałem problem z regenerowanym konwerterem (to znaczy poprzdni właściciel), wysłał do regeneracji, po 2 tys km znowu padł, kupił używany, po 10 tys używany padł, wysłany został do regeneracji, przejechał na nim 40 tys, ja kupiłem i mi znowu padł. Kupiłem więc używany z nieufności do regenerowanych.
Zobaczymy ile pojeździ, na razie jest ok.
Mierzyłeś ciśnienie oleju w skrzyni?