Strona 1 z 1

[D2 97 4.2PB ] olej w mechaniżmie torsen

: 19 cze 2011, 15:34
autor: kukusi
Witam,
czy korek kontrolny to śruba na klucz imbusowy z prawego boku mechanizmu,pod kontem
45 stopni ku dołowi?
Jeśli tak to mam nadmiar oleju.Cieknie przez uszczelniacz między ASB i tym mechanizmem.
Co zrobic-

: 19 cze 2011, 16:13
autor: szeryfisch
mowisz o tym z tylu skrzyni?

: 19 cze 2011, 16:24
autor: kukusi
Tak.Olej najwyrażniej przekładniowt,chyba syntetyczny.Od dołu korek spustowy na imbus.
Czyżby tedy ktoś nalał pompką, przy zakręconym korku z boku?

: 19 cze 2011, 20:47
autor: Darek1972
Kukusi prawdopodobnie z ASB przedostaje ci sie olej do torsena i dlatego masz nadmiar jesli dobrze rozumiem z tego co napisales.Tam jest taki zimering,albo dwa juz nie pamietam.Trzeba rozebrac tylna czesc asb i wymienic.

: 19 cze 2011, 22:49
autor: szeryfisch
poczekaj z rozbieraniem bo nie wiadomo o co chodzi. Skrzynia quatro ma 3 komory olejowe. Jedna z mehcnizmem roznicowym przednim, druga z tylnym i zasadnicza z olejem ASB. JA bym spuscil nadmiar oleju, pojedzil pare dni i sprawdzil czy przybylo.

: 20 cze 2011, 09:14
autor: kukusi
Rozsądna rada,dziękuję.
Tylko czy ten korek to otwór kontrolny?
Są prawdopodobnie 2 simeringi.
Pomiedzy ASB i torsrnem pusty bufor.
Według niekturych wiadomosci powinie byc otwór w nim,ale u mnie nie widze.

[ Dodano: 2011-06-20, 09:27 ]
Mam nadzieje że w torsenie ma być olej przekładniowy,bo gdzieś w innym wątku ktoś napisał ze olej do transmisji,chyba bzdura.

: 21 cze 2011, 18:01
autor: Darek1972
Mialem ten sam problem.Mysle ze bedzie tak jak napisalem wczesniej.Tez sprawdzalem tzn.spuszczalem nadmiar po przez ten korek na imbusa chyba z 3 razy...Jezeli bedziesz mial ten sam problem to dam dobra rade przy skladaniu zwroc uwage mechaniorowi zeby nie przyszczypal kolnierza przy nowym simeringu,bo jezeli to zrobi to za chwile bedziesz mial to samo.A w torsenie ma byc na 100% olej przekladniowy syntetyczny.