Strona 1 z 1
[S8 D2 99 LPG
] Zmienia biegi na zbyt niskich obrotach
: 25 lip 2011, 15:18
autor: Maciex
Zauważyłem pewną przypadłość mojego Audi - nie kręci się do 7000obr.
Z
1. na
2. bieg zmienia już przy 5600-5800 obrotów, z
2. na
3. przy ok. 6500obr. Im dalej tym "normalniej": z
3. na
4. i
4. na
5. zmienia już blisko 7tys. Jadąc na tiptronicu mogę bez problemu kręcić go na każdym biegu do 7tys i zabezpieczenie normalnie przekłada na następny bieg.
Filmik pokazuje dwie zmiany biegów na automacie:
0-100km/h
Wie ktoś czym może być to spowodowane? Uszkodzony kickdown?
: 25 lip 2011, 15:38
autor: nils
Może welur dostał wilgoci, spuchł i nie pozwala dobrze docisnąć do podłogi

: 25 lip 2011, 15:43
autor: Maciex
Nie nie, jak walnę w pedał to wyraźnie czuję jak kickdown się wsuwa o jakiś centymetr
: 25 lip 2011, 18:49
autor: gumiss64
Maciex pisze: jak walnę w pedał to wyraźnie czuję jak kickdown się wsuwa o jakiś centymetr
Po pierwsze wciskasz ogranicznik z podłogę
Po drugie jeśli notorycznie " walisz w pedał " to marny los tej Twojej eSy...
Po trzecie jak chcesz przeciągać na obrotach to kup auto w manualu wówczas nie będziesz miał problemu kiedy automat zmienia biegi :mrgreen:
: 25 lip 2011, 18:52
autor: mdamian
gumiss64 pisze:Po trzecie jak chcesz przeciągać na obrotach to kup auto w manualu wówczas nie będziesz miał problemu kiedy automat zmienia biegi :mrgreen:
Albo jeździj na tipie

: 26 lip 2011, 08:42
autor: Maciex
gumiss64 pisze:Maciex pisze: jak walnę w pedał to wyraźnie czuję jak kickdown się wsuwa o jakiś centymetr
Po pierwsze wciskasz ogranicznik z podłogę
Po drugie jeśli notorycznie " walisz w pedał " to marny los tej Twojej eSy...
Po trzecie jak chcesz przeciągać na obrotach to kup auto w manualu wówczas nie będziesz miał problemu kiedy automat zmienia biegi :mrgreen:
1.To ten "przycisk" to nie jest kickdown, a jedynie ogranicznik? To gdzie znajduje się kickdown?
2. i 3. Spokojnie, o eskę dbam jak tylko mogę, rzadko używam pełnej mocy a moje przewrażliwienie na punkcie sprawności całego auta powoduje, że chcę aby wszystko było na tip top.
: 26 lip 2011, 11:01
autor: gumiss64
Maciex pisze:To gdzie znajduje się kickdown?
Kickdown znajduję się w elektronicznej dźwigni przyspieszenia[(pedale gazu) bynajmniej u mnie tak jest].
: 28 lip 2011, 11:11
autor: SERGIO
No u mnie też nie muszę wciskać pedału w podłogę aby zrzucić bieg lub dwa w dół. Wystarczy że lżej lub mocniej ,,pompnę" pedałem przyspieszenia a skrzynia redukuje jeden, dwa lub trzy biegi w zależności jak mocno wcisnę pedał.
: 06 sie 2011, 23:25
autor: hipcio
Na benzynie też zmienia zbyt wcześnie?
Podejrzewam, że masz zle ustawioną instalacjie gazową.
Sprawdz na benzynie, tylko pojezdzij troche aby korekty paliwowe sie unormowały i wtedy sprawdz.
: 07 sie 2011, 02:51
autor: Maciex
Na benzynie dokładnie to samo, ale zgodnie z radą spróbuję dłużej na niej pojeździć
: 07 sie 2011, 11:40
autor: wolek
: 12 sie 2011, 14:57
autor: gumiss64
wolek pisze:oto foto które pokazuje kickdown
Obrazek
Ale tak jest w D3 a mowa jest o D2.
: 12 sie 2011, 19:31
autor: wolek
foto jest z jakiegos mesia w d2 jest podobnie... jak i w d3
: 13 sie 2011, 00:01
autor: gumiss64
Jutro sprawdzę jak jest u mnie a mam kick-down na 1000% 8-)
: 13 sie 2011, 08:14
autor: maciu
gumiss64 pisze:Maciex pisze:To gdzie znajduje się kickdown?
Kickdown znajduję się w elektronicznej dźwigni przyspieszenia[(pedale gazu) bynajmniej u mnie tak jest].
w 96' powinieneś mieć gaz na lince i kickdown jest albo na lince przy ścianie grodziowej
jak w V8 albo ecu skrzyni to realizuje na podstawie otwarcia przepustnicy