Strona 1 z 1

[S8 D2 01 LPG ] Szarpanie przy zmianie biegów przy 7000obr

: 24 lis 2011, 18:27
autor: Gusiew
Witam

Jak w temacie. Sprawdzic olej to napewno w pierwszej kolejnosci. Ale mial ktos podobna przypadłosc??

: 25 lis 2011, 09:23
autor: 123mielony
Kolego opisz to jakoś bardziej precyzyjnie .

: 25 lis 2011, 10:43
autor: jdz1
A może to wina LPG? Opisz co się dzieje dokładniej?
Polać wódki dla kolegi "123mielony"

: 25 lis 2011, 20:18
autor: 123mielony
jdz1 pisze:Polać wódki dla kolegi "123mielony"
Kolego mam wstręt do wódki. ;-)

Re: [S8 D2 FL LPG] Szarpanie przy zmianie biegów przy 7000ob

: 25 lis 2011, 20:41
autor: labas
Gusiew pisze:Witam

Sprawdzic olej to napewno w pierwszej kolejnosci.
Tu masz rację, ale (...)

Przy takich obrotach, silnik chce wyskoczyć z pod maski, odcinka działa i stąd szarpanie.
Młody, szkoda auta.

: 25 lis 2011, 21:57
autor: Gusiew
Po pierwsze to zakladajac temat w dziale skrzynia biegow nie chce sprawdzac oleju w silniku. Po drugie sugerojac mi zmiane oleju w (...). Po trzecie S8 kreci sie do 7000 nie bez powodu bo tam otrzymuje moc maksymalne. Po czwarte twoj diesel sie kreci nizej bo chyba troche ma inna budowe i na innym paliwie pracuje??. Po piate to jest forum (...)

Wracajac do tematu to moze byc cos z lpg nie wykluczam mam gaz krotko jestem przed pierwszym przegladem przejechalem 1500km. Dochodze do odcinki, zmienia bieg sekundke sie zastanawia a potem bum. Nie ma zgrzytu ani dzwieku tylko szarpniecie.

: 25 lis 2011, 22:15
autor: FOSS
Mam nadzieję koledzy, że to tylko małe nieporozumienie i na tym koniec ;-)

: 25 lis 2011, 22:20
autor: 123mielony
Gusiew posłuchaj starszego kolegi bo ma rację,S8 to nie japońska szlifierka.

: 25 lis 2011, 22:26
autor: Gusiew
Nie?? A wykres mowi coś zupełnie innego.
http://www.audiklub.org/photo/wykresy/wykres_36.985.jpg

: 25 lis 2011, 22:43
autor: 123mielony
Wykres mówi że maksymalny moment jest osiągalny przy maksymalnych obrotach ale nigdzie nie jest napisane żeby jeździć na takich obrotach.

: 25 lis 2011, 22:48
autor: FOSS
Gusiew pisze:Nie?? A wykres mowi coś zupełnie innego.
Owszem, silnik S8 kręci się do 7000 obrotów... ale jak napisali to koledzy powyżej nie jest to "japońska szlifierka" - sprawdź chociażby Hondę Civic Type-R... silnik kręci się do 8300 obrotów a moc maksymalną ma coś koło 7800 zdajesię ;-)

Co do Twoich kłopotów to moim zdaniem mimo wszystko coś jest na rzeczy - swoją eSą nie raz jeździłem szybko a że miałem tam też trochę dłubnięte i nie miałem "kagańca" to wiem, że komputer silnika jak i komputer skrzyni pilnuje i obrotów silnika jak i biegu który masz załączony... i nawet jak trzymasz gaz wciśnięty oprór w podłodze a silnik będzie kręcił się do tych 7000 obrotów to przy obrotach maksymalnych auto automatycznie zmieni bieg na wyższy i przy sprawnych wszystkich podzespołach raczej nie będzie żadnego szarpania... no chyba, że jadąc na Tipie próbujesz zmienić bieg w okolicach obrotów maksymalnych ale robisz to wtedy kiedy auto samo chciało zmienić bieg automatycznie... wtedy może głupieć.
123mielony pisze:Wykres mówi że maksymalny moment jest osiągalny przy maksymalnych obrotach ale nigdzie nie jest napisane żeby jeździć na takich obrotach.
Trochę pomyliłeś... wykres pokazuje, że maksymalny moment obrotowy silnik S8 generuje w okolicy 3400 obrotów a przy obrotach około 7000 jest maksymalna moc ;-)

W moim, o ile wierzyć przebiegowi charakterystyki, maksymalny moment był ciut powyżej 3700 a po zmianach programu przesunał się na okolice 3500... moc maksymalna była w okolicach 7000 a na nowym programie poniżej 6800 ;-)

: 25 lis 2011, 23:02
autor: 123mielony
FOSS pisze: 123mielony napisał/a:
Wykres mówi że maksymalny moment jest osiągalny przy maksymalnych obrotach ale nigdzie nie jest napisane żeby jeździć na takich obrotach.

Trochę pomyliłeś... wykres pokazuje, że maksymalny moment obrotowy silnik S8 generuje w okolicy 3400 obrotów a przy obrotach około 7000 jest maksymalna moc ;-)
:oops: Faktycznie źle spojrzałem.

: 25 lis 2011, 23:18
autor: Gusiew
Nie Foss, nie bawie sie tipem. Start stojacy puszczam hamulec gaz w podloge i rozpedzam ja do 200. Przy kazdej zmianie biegow jest szarpniecie ale tylko przy tych 7000. Jak jade minimalnie ponizej odcinki czy jest to tryb S czy D Czy tip to jest ok.



Jak by silniki osiagały maksymalny moment przy limiterze obrotow to wszyscy by jezdzili do konca. Inaczej ciezko by bylo wyprzedzac.

: 26 lis 2011, 22:14
autor: hipcio
Sprawdzałeś czy problem wystepuje również na Pb czy tylko na Lpg.Jeśli na Pb nie ma to
sprawdz jakie maksymalne obroty masz ustawione w komputerze od LPg. Jeśli 7000 to zwieksz na 7300 i powinno być dobrze

: 05 gru 2011, 20:39
autor: Gusiew
Zwiekszona odcinka gazu do 7200. Dalej to samo. Problem nie wystepuje przy manualnej zmianie biegow. Wiec raczej problem skrzyni. Zastanawiam sie jak sie do tego maja czujniki abs ktore u mnie kuleja poniewaz zalacza mi sie szpera przy spacerowej jezdzie z maksymalnie skreconymi kołami??

[ Dodano: 2012-02-09, 19:55 ]
Okazuje ze ze dawka gazu na wysokich obrotach byla duzo za duza i dlatego szarpal. Byl zalany po zmianie biegu.