Strona 1 z 1
[D2 02 2.5TDI
] Błąd 18152-Rozpoznanie przełącznika Tiptro
: 09 lut 2012, 10:22
autor: Rycho
Przyjechałem do pracy rano bez problemów, cały dzień auto stało na 19 st. mrozie. Po pracy zapaliłem i po chwili zaświecił stan awaryjny skrzyni. Na VAG-u błąd 18152. Skasować można na pozycji D , ale na fisie podświetlany jest bieg 4 a nie D, pomimo że drążek jest w automacie. Po przełączeniu na inny rodzaj S,N,R,P błąd wyskakuje ponownie. Na kanale 11 (VAG)wyświetlane są wszystkie pozycje P,R,N,D,S jak i manualna zmiana z lewarka i kierownicy. Wyczyściłem wtyczkę przy skrzyni, pod osłoną było trochę oleju, ale nic to nie pomogło. Jeśli ktoś miał podobny przypadek to proszę o podpowiedź.
: 09 lut 2012, 13:25
autor: szeryfisch
aso i akcja serwisowa?
: 09 lut 2012, 14:15
autor: sylwekr
szeryfisch pisze:aso i akcja serwisowa?
Akcja serwisowa nie dotyczy takiego problemu. U mnie był kiedyś podobny problem, tylko błąd pojawiał sie inny i skończyło się wymianą pozycjonera przy skrzyni.
: 09 lut 2012, 20:11
autor: AndreasA8
Koledzy ja mam podobny problem tez auto stalo na mrozie i teraz po przelaczeniu na D a´sa podswietlone
wszystkie biegi na czerwono ,przy ruszaniu jakby sie sprzeglo slizgalo i do tego szarpie jak ruszam na D i na wstecznym! Czy ten pozycjoner ma cos z tym wspolnego? Prosze o pomoc. Z gory dziekuje.
: 09 lut 2012, 21:36
autor: sylwekr
AndreasA8 u Ciebie wydaje się, że może być inny problem. Podstawa teraz podłączyć VAG i odczytać błedy. Na podstawie błędów będzie można coś powiedzieć więcej
: 11 lut 2012, 13:23
autor: Pawel13
a czy występuje to gdy silnik jest ciepły?
: 11 lut 2012, 18:36
autor: salata78
kolego ja też tak ostatnio miałem tylko na 28 stopniowym mrozie zgasiłem auto i włączyłem je ponownie i pomogło podejżewam że olej zrobił się strasznie gęsty i dopiero jak go rozrzedziło było ok.
: 20 lut 2012, 19:04
autor: Rycho
Silnik ciepły lub zimny nie ma różnicy. Chyba trzeba będzie jechać do warsztatu.
[ Dodano: 2012-03-10, 13:01 ]
Długo to trochę trwało, ale naprawione. Musiałem wymienić sterownik. Padł układ scalony.
Zamykam temat.
: 12 lut 2015, 04:44
autor: opar321
Panowie mam problem. pojawia sie blad tiptronica 18152 zwarcie do masy. zmiana lewarka nic nie dala pomocy
: 13 lut 2015, 08:30
autor: opar321
Widac ze nikt nie potrafi podpowiedziec
: 14 lut 2015, 13:26
autor: k44761
a na jakiej podstawie ma Ci ktos pomoc? Twoj opis problemu jest mizerny. Kazdy na tym forum chce pomoc, ale nikt nie bedzie sie domyslal. schematy, miernik w lape, vag podlacz i napisz, to cos sie wymysli. najlepiej miec postawe roszczeniowa.
: 14 lut 2015, 14:27
autor: opar321
Skąd schematy? I jakie? Po podłączeniu wychodzi błąd 18152 błąd filtrowania i nie wiem od czego i jak zacząć?
: 14 lut 2015, 15:26
autor: k44761
Masz trzy możliwości. Sterownik skrzyni kable lub selektor. Ktores z tych rzeczy masz zepsute. Jak nie umiesz używać miernika i schematów jedz i daj zarobić komuś, kto się na tym zna.
: 14 lut 2015, 19:37
autor: opar321
Cala dzwignia zostala zmieniona i bylo to samo. A gdzie znajduje sie sterownik od skrzyni?
: 14 lut 2015, 19:43
autor: Gość
W puszce tam gdzie ecu silnika.